hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| حضور متعدد نیروهای امداد اصفهانی در شهرهای سیل‌زده

اصفهان| حضور متعدد نیروهای امداد اصفهانی در شهرهای سیل‌زده

استاندار اصفهان در پاسخ به آمادگی اصفهان برای سیل گفت: فعلا هوای آفتابی داریم، دعا کنیم باران بیایید همه پیش‌بینی‌های لازم را همکاران بنده برای شرق و شهرستان‌های دیگر پیش‌بینی کردند.

عباس رضایی با بیان اینکه مردم اصفهان کمک‌های خود را از روزهای ابتدایی جاری شدن سیل در استان‌ها گلستان، لرستان و خوزستان جمع‌آوری و ارسال کردند، اظهار کرد: کمیته امداد استان اصفهان فعالیت‌های خوبی در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان داشته است.

استاندار اصفهان گفت: سخت است که کمک‌های متعدد مردم شهیدپرور اصفهان به سیل‌زدگان استان‌های مختلف را با آمار و ارقام بسنجیم، مردم اصفهان خودجوش و ازخودگذشته هستند که جمع‌بندی برای این کمک‌ها از دست ما خارج است.

او افزود: ۲۸ دستگاه کامیون اقلام موردنیاز توسط کمیته امداد در شهرستان‌های استان جمع‌آوری و با ارزشی به مبلغ شش میلیارد تومان امروز به استان خوزستان اعزام شد.

رضایی با بیان اینکه ۱۲ دستگاه کامیون دیگر هم به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان با کمک خیران استان اصفهان امشب راهی خوزستان می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های سازمان‌های دولتی و رسمی استان تعداد زیادی از سازمان‌های مردمی اصفهان به‌صورت خودجوش کمک‌های مردمی را به مناطق سیل‌زده اعزام می‌کردند و به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیق از اعزام کمک‌های مردمی اعلام کرد.

او بیان کرد: نیروهای متعددی از اصفهان در شهرهای مختلف سیل‌زده حضور دارند و هرکدام از نیروها هم با توجه به توان خود خدماتی را به مردم سیل‌زده انجام می‌دهند.

استاندار اصفهان با توضیح اینکه طبق آمار استان ازنظر آمار کمک‌های نقدی رتبه اول و در کمک‌های غیر نقدی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: این آمار به‌غیراز ارسال کمک‌های امروز است؛ من فکر می‌کنم اگر اعزام‌های امروز را هم محاسبه کنیم در کمک‌های غیر نقدی هم به رتبه اول ارتقاء پیدا می‌کنیم.

مقام ارشد دولتی در استان اضافه کرد: این کمک‌های به دلیل پاک نهادی و مهربانی که در مردم استان پهناور اصفهان وجود دارد از اعداد و ارقام خارج است، تعداد زیادی از هیئت‌های مذهبی، مساجد، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های متعدد برای سیل‌زدگان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کردند که از همه تشکر کنیم.

رضایی با تأکید بر اینکه مردم اصفهان در همه صحنه‌ها پیش‌قدم بوده و هستند، بیان کرد: مردمی که در دفاع مقدس 23 هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند، فردا هم در بازسازی‌های این مناطق سیل‌زده حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: استان اصفهان علی‌رغم سیل در برخی از شهرستان‌ها، به‌صورت رسمی و با ابلاغ وزیر کشور معین استان خوزستان و اما در استان لرستان هم شاهد حضور اصفهان هستیم؛ از طرفی هم‌اکنون نیروهای اصفهانی در شهر آق‌قلا برای کمک به سیل‌زدگان حضور دارند. او تأکید کرد: نباید به حواشی پرداخت شود و کمک به انسان‌دوستی و بشردوستی از وظایف شرعی است و حاشیه بردار نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد