hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خوزستان| دکل‌های نفتی هورالعظیم در محاصره آب هستند

خوزستان| دکل‌های نفتی هورالعظیم در محاصره آب هستند

استاندار خوزستان از محاصره دکل‌های نفتی هورالعظیم در آب خبر داد.

 غلامرضا شریعتی در خصوص وضعیت آبگیری تالاب بین‌المللی هورالعظیم گفت: تاکنون ۹۰ درصد از این تالاب پرشده و حداقل ارتفاع آب در هورالعظیم ۵۰ سانتیمتر است. او با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ورود آب به تالاب وجود ندارد، تصریح کرد: بسیاری از دکل‌های نفتی مستقر در تالاب هورالعظیم در محاصره آب هستند.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان باید علاوه بر بارش‌های استان، بارش‌ها و سیلاب‌های دیگر را نیز کنترل نماید، اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله کشور و استان، مسئله سیلاب و بارش‌ها است و درگیری خوزستان این مسئله ویژه است. به گفته استاندار خوزستان، اگر بعضی کار‌های اساسی در خوزستان انجام نشود، مشکلات اساسی مربوط به سیلاب در استان رخ خواهد داد.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته یک حوضه آبریز با سیلاب درگیر می‌شد و دیگر حوضه‌ها شرایط نرمال داشتند، تصریح کرد: سیلاب امسال همه حوضه‌های آبریز در بسیاری از مناطق استان را درگیر کرد. نماینده عالی دولت در استان خوزستان بر مدیریت شرایط مدیریت برای جلوگیری از خسارت تأکید کرد و اذعان داشت: با توجه به اختلاف ارتفاع کم استان، این کار، کاری دشوار است و اگر سیلاب وارد استان شود، آب در خوزستان می‌ماند و این مسئله باعث شد تا از ابتدای بارش‌ها همه در دولت نگران این مسئله باشند، اما خوشبختانه با مدیریتی که انجام گرفت تاکنون شرایط را به هر شکل کنترل کرده‌ایم، هرچند که خساراتی نیز داشته‌ایم. غلامرضا شریعتی در ادامه اظهار کرد: تلاش کردیم تا به نحوی عمل شود که حداقل مشکلات را برای مردم شاهد باشیم و خسارت‌ها نیز پایین‌ترین میزان ممکن باشد و در این زمینه سیاست‌گذاری شد تا تلفات انسانی حداقل باشد و شهر‌های استان نیز تا حد امکان دچار آب‌گرفتگی نشوند و در ادامه مسائل اقتصادی اولویت‌های بعدی بودند. استاندار خوزستان با بیان اینکه آورد آب رودخانه‌های خوزستان در یک سال آبی به‌صورت میانگین ۲۷ تا ۲۹ میلیارد مترمکعب است، بیان داشت: این آورد در سال‌های خشکسالی کمتر می‌شود به شکلی که سال گذشته این آورد ۱۳ میلیارد مترمکعب بود. در این زمینه باید گفت که با یک میلیارد مترمکعب آب قابل‌برنامه‌ریزی وارد سال آبی ۹۷ شدیم و این مسئله یک شرایط بحرانی برای استان بود. این مقام مسئول تصریح کرد: در آن زمان سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده بود که حتی مجوز کشت پاییزه نیز به کشاورزان داده نمی‌شود، زیرا شرایط پشت سد‌های استان بسیار نامناسب بود و حتی برای تأمین آب شرب نیز نگران بودیم. غلامرضا شریعتی آورد آب رودخانه‌های در سال آبی ۹۷-۹۸ از مهرماه تا اسفندماه را ۲۸ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا سال آبی میزان آورد آب استان به ۵۲ میلیارد مترمکعب برسد و زیرساخت‌های استان برای این میزان آورد فراهم نیست و باید شرایط را مدیریت کنیم.

به گفته او، سیاست‌هایی را که تاکنون اعمال کرده‌ایم به شکلی بوده که خوشبختانه تلفاتی نداشته‌ایم و تقریبا شهری نیز درگیر سیلاب نشده است.

شریعتی اذعان داشت: کار‌های شبانه‌روزی سنگینی در استان انجام گرفت تا شرایط را در استان کنترل کنیم و بتوانیم در جهت اهداف و سیاست‌های مدنظر در راستای رضایت مردم گام برداریم و کاری کنیم تا کم‌ترین تبعات اجتماعی را در خوزستان داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به تلاش‌های انجام‌گرفته در خصوص پایداری شرایط اهواز، بیان کرد: اگر سیلاب‌ها را در دشت‌ها پخش نمی‌کردیم اهواز اکنون زیرآب بود و شرایط به این شکلی که اکنون است، نبود. پخش سیلاب در دشت‌ها یکی از اهدافی بود که توانستیم با اجرای آن بسیاری از مشکلات را حل کنیم. نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار داشت: به علت خروجی رودخانه‌های دز و کرخه با شرایط استثنایی مواجه شدیم که این دو رودخانه در منطقه‌هایی به یکدیگر متصل شدند و از بستر رودخانه خارج شدند و در دو طرف جاده اندیمشک - اهواز به سمت اهواز در حرکت بودند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد