hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۶۵ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

۶۵ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان ادامه داشتن روند مناسب واکسیناسیون در استان، گفت: ۶۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.
سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرایند واکسیناسیون با سرعت مناسبی در استان کرمانشاه در حال انجام است و روزانه ۱۵ هزار نفر دز نخست و ۲۳ الی ۲۵ هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را در استان دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه واکسن کرونا به مقدار لازم در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: انواع واکسن شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت برای تزریق نوبت دوم و اسپوتنیک وی در استان کرمانشاه به اندازه نیاز وجود داشته و جای نگرانی برای مردم استان کرمانشاه نیست.
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسن کرونا پاستوکووک نیز وارد استان کرمانشاه شده اما تا به حال دستورالعمل تزریق واکسن و گروه سنی واجد شرایط برای دریافت واکسن از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام نشده است.
شاه آبادی با اشاره به آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان در استان کرمانشاه، گفت: بعد از تزریق هر ۲ نوبت واکسن کرونا ایمنی در بدن افراد ایجاد می‌شود اما بر اساس تحقیقات انجام شده چنانچه شیوع بیماری ادامه داشته باشد، ۶ ماه بعد از تزریق نوبت باید افراد دز سوم یا یادآور را تزریق کنند.
وی ادامه داد: دز سوم تنها برای کادر درمان و افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی دارند، توصیه می‌شود و همچنین عوارض تزریق واکسن کرونا در استان کرمانشاه بسیار محدود بوده است.
ادامه داشتن روند مناسب واکسیناسیون در کرمانشاه
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به پوشش سراسری واکسیناسیون در کشور و استان کرمانشاه انتظار می‌رود با بهبود شرایط و کاهش آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن نیاز به تزریق دز سوم نباشد.
شاه آبادی با اشاره به آمار بالای واکسیناسیون در استان کرمانشاه، بیان کرد: بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که نشان از عملکرد مطلوب مراکز واکسیناسیون دارد.
وی اضافه کرد: همچنین ۷۰ درصد جمعیت روستاها و ۹۸ درصد عشایر استان کرمانشاه واکسن کرونا را دریافت دریافت کرده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد