hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دامداران از ورود دام‌های واکسینه نشده به کرمان خودداری کنند

دامداران از ورود دام‌های واکسینه نشده به کرمان خودداری کنند

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان کرمان گفت: دامداران دام‌هایی که بر علیه بیماری‌های مشترک واکسینه نشده اند را به استان کرمان وارد نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کرمان، منصور پورسینا گفت: با توجه به اینکه درمان حیات وحش در طبیعت امری محال است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بیماری در بیش از سه میلیون هکتار از اراضی تحت مدیریت این استان ضروری و ضامن بقای حیات وحش است.

پورسینا یادآور شد: با آغاز کوچ عشایر در اوایل بهار و پاییز، این اداره کل با همکاری ادارات کل دامپزشکی شمال و جنوب استان، تمامی دام‌های اهلی داخل و حاشیه مناطق تحت مدیریت را بر علیه بیماری‌های مشترک دامی واکسینه می‌کند.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اهمیت آبرسانی به حیات وحش، ضدعفونی آبشخورهای مشترک انسان ساخت در مسیر عبور حیوانات اهلی و وحشی (با مواد سازگار با محیط زیست) در حال انجام می‌باشد.

پورسینا عنوان کرد: بعضاً به دلیل ورود دام قاچاق به مناطق، شاهد شیوع بیماری در حیات وحش به خصوص طاعون نشخوار کنندگان کوچک هستیم که معمولاً این بیماری به دلیل عدم امکان درمان حیات وحش در طبیعت، موجب بروز تلفات گستره‌ای در جمعیت‌های کل، بز، قوچ و میش می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان کرمان از دامداران حاشیه مناطق تحت مدیریت خواست تا از ورود دام‌هایی که بر علیه بیماری‌های مشترک واکسینه نشده‌اند، خودداری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد