hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > کرمان| اعلام جزئیات آبگرفتگی معابر شهرهای کرمان و کهنوج

کرمان| اعلام جزئیات آبگرفتگی معابر شهرهای کرمان و کهنوج

در پی افزایش بارش‌ها در استان کرمان مسیرهای «ارزوئیه - چیل‌آباد» و «ارزوئیه - حاجی‌آباد» مسدود شد، 3 روستای فاریاب و 2 روستای ارزوئیه تخلیه شدند، مدارس شبانه‌روزی جنوب استان کرمان برای اسکان اضطراری آماده شدند. نیروهای هلال احمر در آماده‌باش کامل هستند. پروازهای فرودگاه کرمان و کلاس‌های درس دانشگاه شهید باهنر برقرار است. بارش‌ها در استان تا اواخر وقت امشب ادامه خواهد داشت ضمن اینکه تاکید شده مردم از ماجراجویی پرهیز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمامی مدارس شبانه روزی جنوب استان کرمان تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار گرفت.
 "احمد اسکندری نسب"  در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تمامی مدارس شهرستان‌های جنوبی استان از جمله کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبارجنوب، فاریاب، جیرفت و عنبرآباد امروز ۲۵ فرودین ماه ۹۸ تعطیل است.
او با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم از سوی مدیران آموزش و پرورش این شهرستان‌ها با هماهنگی ستاد بحران انجام شده است، افزود: مدارس شبانه روزی این شهرستان‌ها نیز تخلیه و در اختیار ستاد بحران هر شهرستان قرار گرفته است تا در صورت لزوم اسکان اضطراری و موقت مردم در این مدارس انجام شود.
آماده باش کامل نیروهای هلال احمر استان تا روز سه‌شنبه در جنوب و شرق استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: همه انبارهای استان تقویت شده‌اند و همچنین همه نیروهای ما در آماده باش کامل هستند.
"رضا فلاح"  از آماده باش کامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در همه نقاط استان خبر داد و گفت: جمعیت هلال‌احمر تا روز سه‌شنبه به‌ویژه در جنوب و شرق استان در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.
او با بیان این مطلب که جمعیت هلال احمر در همه شهرهای استان شعبه دارد، اظهار کرد: همه شهرهای استان معین دارند تا در زمان حادثه نیروهای شهرهای معین به کمک نیروهای جمعیت مستقر در شهر حادثه دیده بشتابند، گفتنی است که شهرستان جیرفت معین شش شهرستان جنوبی است.
وی از حضور 700 نفر نیروی امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر استان کرمان در حمیدیه خوزستان خبر داد و عنوان کرد: 10 دستگاه خودروی امدادی و 100 تن اقلام امدادی و کمک‌های مردمی به این شهرستان ارسال شده است.
بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های رودبار، ارزوئیه، کهنوج و رودبار
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید به هشدارهای نیروهای امدادی و ستاد بحران استان توجه کنند، بیان کرد: امروز و تا این لحظه بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های رودبار جنوب، ارزوئیه، کهنوج و رابر بوده است.
تکذیب غرق شدن فردی به دلیل بازگشایی دریچه سد بافت
"مجید سعیدی"در زمینه انتشار شایعه‌ای مبنی بر غرق شدن یک نفر از عشایر به دلیل بازگشایی دریچه‌های سد بافت، گفت: این موضوع تائید نمی‌شود و این خبر جعلی است.
وی به وضعیت بارندگی‌های استان ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه در هیچ نقطه‌ای از استان مشکلی وجود نداشته و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت ناشی از آبگرفتگی و یا جاری شدن سیل نداشته‌ایم.
3 روستای فاریاب و 2 روستای ارزوئیه تخلیه شدند
مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان آخرین وضعیت بارندگی‌های استان را تشریح کرد.
"مجید سعیدی"  در تشریح وضعیت بارندگی‌ها در استان کرمان گفت:  هم اکنون در همه مناطق استان کرمان شاهد بارش باران هستیم.
وی با بیان اینکه در شهرستان فاریاب سه روستا و در شهرستان ارزوئیه نیز دو روستا به علت بارندگی‌های شدید تخلیه شدند، گفت: خوشبختانه در سایر نقاط استان کرمان روان آب و سیلاب‌هایی گزارش شده که مشکل جدی در این راستا نداشته‌ایم.
مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان خاطرنشان کرد: هم اکنون شدت بارندگی‌ها در شمال استان بیشتر از سایر نقاط استان است.
پیش‌بینی بارش 7 میلیمتری در کرمان/خطر سیل کرمان را تهدید نمی‌کند
 شهردار کرمان گفت: خطر سیل کرمان را تهدید نمی‌کند اما آبگرفتگی شدید خواهیم داشت که هماهنگی لازم برای جمع آوری آب‌های سطحی در معابر با سایر دستگاه‌ها انجام شده است.
مهران عالم زاده  درباره آخرین وضعیت شهر کرمان در پی بارش باران از شب گذشته تاکنون گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی امروز در کرمان هفت میلیمتر بارندگی خواهیم داشت.
مسدود شدن مسیرهای «ارزوئیه - چیل‌آباد» و «ارزوئیه - حاجی‌آباد»/طغیان رودخانه‌ای تاکنون گزارش نشده است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان گفت: آب نما منطقه ارزوئیه به سمت چیل آباد و ارزوئیه به سمت حاجی آباد به علت طغیان رودخانه آب دار شده‌اند و این محورها تا پایین آمدن سطح رودخانه مسدود خواهند بود، به جز این مسیرها، سایر محورها در استان کرمان باز است.
"احسان عراقی"  با بیان این مطلب که شاهد بارندگی  در همه نقاط استان هستیم، اظهار کرد: در محور بردسیر به سیرجان گردنه کوه پنج؛ رانشه‌ها ریزش کرده‌ بودند که با کمک راهداران این منطقه، این موضوع رفع و هم اکنون این مسیر بازگشایی شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه از یک هفته قبل دیواره‌های پل‌های محورهای مواصلاتی استان را تعمیر و همچنین لایروبی شده‌اند لذا در حال حاضر پل‌های استان هیچ مشکلی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: آب از ساعت شش و نیم صبح امروز در همه روخانه‌های استان کرمان جاری شده اما طغیان رودخانه‌ای تا این لحظه نداشته‌اند.
کلاس‌های دانشگاه باهنر کرمان دایر است
رییس دانشگاه باهنر کرمان گفت: کلیه کلاس‌های دانشگاه امروز یکشنبه 25 فروردین ماه همچون روال گذشته دایر است.
دکتر "محمدعلی طاهر" با اعلام این خبر اظهار کرد: مدارس هفت شهرستان جنوبی استان شامل  جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، منوجان، رودبار جنوب، کهنوج و قلعه گنج در جنوب استان کرمان و نیز مدارس شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوئیه، کرمان، زرند، راور، انار، بردسیر و رفسنجان و نیز مدارس بخش‌های جوزم، دهج و خبر در شهربابک و دهبکری و سروستان در بم امروز یکشنبه 25 فروردین ماه 98 تعطیل است.
وی ادامه داد: دانشگاه دایر و آبگرفتگی در سطح دانشگاه مشاهده نشده است ضمن اینکه کلیه واحدهای اجرایی و امدادرسانی دانشگاه به حالت آماده باش هستند تا چنانچه معبر گرفتگی پیش آید رفع کنند.
پروازهای فرودگاه کرمان برقرار است
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از آمادگی کامل فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: براساس دستور ستاد بحران مرخصی همه کارکنان لغو شده است.
علی قاسم‌زاده درباره آخرین وضعیت فرودگاه کرمان در پی بارش‌های باران در استان از شب گذشته گفت: تا این لحظه پروازهای کرمان انجام شده است و هیچ پروازی کنسل نشده است.
بارش‌ها در استان تا اواخر وقت امشب ادامه خواهد داشت
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: بارش‌ها تا اواخر وقت امشب ادامه خواهد داشت و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را خواهیم داشت.
"حمیده حبیبی" درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در استان کرمان گفت: در حال حاضر در کل استان کرمان بارش باران را داریم.
بارش 6 میلیمتری باران در راور/مردم از ماجراجویی پرهیز کنند
فرماندار شهرستان راور گفت: از عصر دیروز تاکنون در شهر راور شش میلیمتر، در روستای فیض آباد 13 میلیمتر و در بخش کوهساران 15 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم.
"مالک اژدری" درباره آخرین وضعیت شهرستان راور در پی بارش باران از شب گذشته اظهار کرد: از عصر روز گذشته بارندگی در شهرستان راور آغاز شده و همچنان با شدت ادامه دارد.
اژدری تصریح کرد: بخشی از رودخانه‌ها در روستاهای بخش مرکزی و بخش کوهساران شهرستان راور جاری شده که تعدادی از این رودخانه‌ها بعد از چندین سال جریان پیدا کرده‌اند.
فرماندار شهرستان راور با بیان اینکه تاکنون مشکلی در سطح شهرستان راور نداریم و همه محورهای مواصلاتی شهرستان باز و تردد جریان دارد، افزود: نیروهای راهداری در جاده‌های شهرستان مستقر هستند و برخی دهنه‌های پل‌ها که مسدود شده بود، باز شده، است، در شهر راور آبگرفتگی معابر را داشتیم که با کمک پرسنل شهرداری، در حال تخلیه است.
اژدری در ادامه به مردم توصیه کرد: از نزدیک شدن به بستر رودخانه‌ها خودداری کنند. برخی افراد اطراف بندهای آبخیزداری که بعضا خاکی است حضور پیدا می‌کنند، تاکید داریم از ماجراجویی پرهیز کنند.
وی به رانندگان توصیه کرد: با احتیاط و رعایت قوانین و مقررات، رانندگی کرده و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.
بارندگی‌ها در جیرفت و عنبرآباد خسارت‌زا نبوده‌اند/عدم طغیان رودخانه‌های منطقه
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از عدم طغیان رودخانه‌های این منطقه به ویژه در شهرستان جیرفت خبر داد و بیان کرد: رودخانه‌ها پر آب شده‌اند اما تا این لحظه خسارت‌زا نبوده‌اند، گفتنی است که هیچ یک از راه‌های این دو شهرستان نیز تاکنون مسدود نشده‌اند.
"یحیی کمالی‌پور"  درباره آخرین وضعیت دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد گفت: در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تا این لحظه مشکل خاصی از بابت بارندگی‌ها نداشته‌ایم که فقط موارد جزیی بوده و بلافاصله توسط تیم های امدادی برطرف شده است.
بارندگی‌ها در عنبرآباد مشکلی به وجود نیاورده است/جاری شدن آب در رودخانه‌های منطقه
فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت: سامانه بارشی ورودی به استان؛ تا این لحظه هیچ مشکلی در شهرستان عنبرآباد به وجود نیاورده؛ گفتنی است که رودخانه‌ها این شهرستان از اوایل صبح امروز جاری شده‌اند اما طغیان نکرده‌اند.
"محمود رئیسی" درباره آخرین وضعیت شهرستان عنبرآباد در پی بارندگی‌های این منطقه گفت: بارندگی‌ها در عنبرآباد از شب گذشته آغاز شده‌اند و این بارندگی‌ها هم اکنون ادامه دارد اما از شدت زیادی برخوردار نیستند.
 فرماندار شهرستان عنبرآباد بیان کرد: براساس اعلام مدیریت بحران استان کرمان تمهیدات خاص اتخاذ شد و از شب گذشته هرکجایی که مشکلی پیش آمده سریعا توسط نیروهای امدادی برطرف شد.
وی خطاب به مردم گفت: به شایعات توجه نکنند و اخبار بارندگی‌ها را از مبادی رسمی پیگیری کنند.
آب‌های سطحی شهر در حال جمع‌آوری هستند/خیابان‌های «سرباز»، «17 شهریور» و «مدرس» بیشترین آبگرفتگی
شهردار کرمان با بیان اینکه تا کنون گزارشی در رابطه با خسارت به بافت تاریخی شهر کرمان نداشته‌ایم، اظهار کرد: شدت بارش‌ها در شهر کرمان تا ظهر کاسته و دوباره بارندگی از عصر آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده که در شهر کرمان تا عصر امروز حدود 16 میلیمتر بارندگی داشته باشیم.
"مهران عالم‌زاده" با بیان این مطلب که مشکل خاصی در شهر کرمان تا کنون نداشته‌ایم، گفت: خیابان‌های «سرباز»، «هفده شهریور» و «مدرس» آبگرفتگی بیشتری نسبت به سایر مناطق شهر کرمان دارند.
وی ادامه داد: هیچ نگرانی وجود ندارد و آب‌های سطحی در حال جمع‌آوری هستند آب داخل برخی از منازل خیابان‌های ذکر شده رفته بود که شهرداری در حال جمع‌آوری آنهاست.
نگرانی از بابت رودخانه شور در جیرفت وجود ندارد
فرماندار جیرفت در خصوص وضعیت رودخانه شور گفت: با تلاش ستاد بحران استان، راهداری و شهرداری جیرفت در سه روز گذشته سیل بند خوبی در حاشیه شهر جیرفت احداث شده است و هنوز کار ادامه دارد و تقریبا دیگر نگرانی از بابت رودخانه شور نداریم.
"ابوذر عطاپور" با بیان این مطلب که بارندگی‌ها در شهرستان جیرفت از شب گذشته آغاز و هنوز ادامه دارد، عنوان کرد: در پی این بارندگی ها، تمامی رودخانه‌های شهرستان جیرفت جاری شده‌اند.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ خسارتی در این شهرستان نداشته‌ و تنها آبگرفتگی معابر را داشتیم ضمن آنکه مسیر بخش اسماعیلی در نقطه روستای باغباغوئیه به علت جاری شدن آب در آب نماهای این منطقه مسدود است.
آبگرفتگی معابر در شهرهای کرمان و کهنوج/ اوضاع کنترل شده است
جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در شهرهای کرمان و کهنوج آبگرفتگی معابر را داریم که با همکاری دستگاه‌های متولی و امکاناتی که دستگاه های اجرایی در اختیار قرار داده اند، در حال تخلیه شدن است.
سید"مصطفی آیت اللهی موسوی" درباره آخرین وضعیت استان در پی بارندگی های شب گذشته اظهار کرد: بارندگی ها از روز گذشته در سطح استان کرمان شده و با توجه به آمادگی ضمنی که از قبل ایجاد شده بود و فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی آمادگی داشتند، تا حدودی اوضاع کنترل شده اما حجم و وسعت بارش ها زیاد است.
وی افزود: چند روستا در شهرستان های جنوبی از جمله قلعه گنج و رودبار دچار مشکل شده که برخی از روستاها تخلیه شده اما با فروکش کردن بارش ها و رفع مشکل، مردم می توانند به روستا برگردند.
موسوی تصریح کرد: برخی راه های استان نیز در غرب و جنوب استان مسدود شده که نیروهای راهداری در حال کار برای بازگشایی محورها هستند و تاکنون سه معبر باز شده است.
وی اظهار کرد: امروز اوج بارش ها را در استان کرمان داریم و از فردا این سامانه از استان خارج می شود.
موسوی در پایان توصیه کرد: رانندگان حتی الامکان از سفرهای بین شهری غیرضروری پرهیز کنند و مردم از حضور در ارتفاعات، اطراف سدها، دریاچه ها و رودخانه ها اجتناب کنند تا مشکلی به وجود نیاید.
 وی افزود: بعضا افراد ممکن است برای گرفتن عکس در اطراف رودخانه ها حضور پیدا کنند، که ممکن است زمین نشست کند و دچار مشکل شود لذا تاکید داریم، از این کار خودداری نمایند.
3 میلیمتر بارندگی در بم
فرماندار بم درباره وضعیت سد نساء بم گفت: سد ظرفیت دارد و در روزهای گذشته قدری تخلیه شده و اکنون دریچه‌های سد بسته است و حتی اگر بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم، امکان کنترل سیلاب وجود دارد و کار مدیریت شده است.
"هادی شهسوارپور" اظهار کرد: از شب گذشته در شهرستان بم بارندگی آغاز شده که سه میلیمتر بارش داشتیم ضمن آنکه در حال حاضر بارش باران قطع شده و اوضاع عادی است و مشکلی نداریم.
فرماندار بم گفت: امروز در دهبکری و سروستان بازندگی داریم ضمن آنکه مدارس تعطیل است و فعلا مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: احتمالا بعداز ظهر امروز در شهرستان بم بارندگی داشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد