hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آخرین قوانین اسنپ اعلام شد

آخرین قوانین اسنپ اعلام شد

آخرین شرایط و قوانین اسنپ در تاریخ 24 فروردین 98 اعلام شد.
قوانین و مقررات
تاریخ آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱-۱- شرکت: شرکت ایده گزین ارتباطات روماک که نسبت به ارائه خدمات اسنپ اقدام می‌کند.
۱-۲- اسنپ: خدماتی نرم‌ افزاری که توسط شرکت به منظور حمل مسافر ارائه می‌شود.
۱-۳- اپلیکیشن: نرم افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات اسنپ، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا می‌گردد.
۱-۴- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است اعم از مسافر و راننده که از طریق اینترنت به اپلیکیشن اسنپ متصل و از خدمات نرم افزاری اسنپ بهرمند می‌شود.
۱-۵- کاربران: در این سند کاربر راننده و کاربر مسافر به همراه هم با نام کاربران استفاده می‌شوند.
۱-۶- کاربر راننده: شخص حقیقی است که در اپلیکیشن رانندۀ اسنپ به منظور دریافت درخواست سفر و ارائۀ خدمات ثبت ‌نام کرده ‌است.
۱-۷- کاربر مسافر: :شخص حقیقی یا حقوقی است که در اپلیکیشن مسافر اسنپ به منظور ارسال درخواست سفر ثبت‌ نام کرده‌اند.
۱-۸- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات اسنپ در اپلیکیشن اسنپ ایجاد کرده‌اند.
۱-۹- اعتبار: مبلغی است که کاربران مسافر در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات اسنپ دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از اسنپ کارت طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.
۱-۱۰- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار اسنپ قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات اسنپ در اختیار شرکت قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به سفر اعم از زمان سفر، موقعیت مکانی مبدا و مقصد، مسیر طی شده، موقعیت مکانی کاربر راننده و غیره.
۱-۱۱- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی.

ماده ۲ - حساب کاربری
۲-۱- کاربران با ثبت نام در اسنپ و همچنین با هر بار استفاده از خدمات اسنپ می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری اسنپ را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- برای استفاده از خدمات اسنپ لازم است که هر کاربر مسافر اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. برای استفاده از خدمات اسنپ کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کند.
۲-۳- کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکیشن وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده شخص کاربران می‌باشند. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح می‌باشد.
۲-۴- کاربران متعهد می‌گردند که صرفا با ایمیل متعلق به خود نسبت به ثبت نام در اپلیکیشن اسنپ اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
۲-۵- هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر مسافر یا کاربر راننده بنا به مورد در اپلیکیشن داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.
۲-۶- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به اسنپ انجام می‌شود به عهدۀ کاربران، بنابه مورد، است. بنابراین مسئولیت مسافرانِ غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات اسنپ استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خود کاربر مسافر می‌باشد.
۲-۷- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
۲-۸- کاربران حق ندارند به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات اسنپ متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.
۲-۹- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر مسافر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر مسافر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مسافر خودداری کند.
۲-۱۰- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

ماده ۳ - استفاده از اسنپ
۳-۱- کاربران متعهد می‌شوند در حین استفاده از خدمات اسنپ از استعمال دخانیات امتناع کنند.
۳-۲- با استفاده از خدمات اسنپ کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از اسنپ برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند. کاربران حق ندارند اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست، در خودرو همراه داشته باشند.
۳-۳- کاربر مسافر متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف و یا هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر، موضوع را قبل از توافق بر سفر به کاربر راننده اعلام کند. در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست سفر و عزیمت کاربر راننده به نقطۀ مبدا، راننده مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ سفر برعهدۀ کاربر مسافر است.
۳-۴- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات اسنپ به صورتی که به اسنپ یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات اسنپ در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.
۳-۵- کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.
۳-۶- شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر مسافر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ سفر کاسته یا درصدی از هزینۀ سفر پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن اسنپ اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر مسافر حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.
۳-۷- کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند - حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
۳-۸- کاربر مسافر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات اسنپ قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
۳-۹- کاربر مسافر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه سفر به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربرمسافر دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
۳-۱۰- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات اسنپ به عهدۀ کاربران است.
۳-۱۱- کاربر مسافر می‌پذیرد حداکثر تعداد مسافرانی که می‌توانند در یک خودرو سوار شوند برابر با ظرفیت سرنشین مجاز خودرو مندرج در کارت خودرو است.
۳-۱۲- کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام سفر از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات اسنپ، از مسافران یا رانندگان کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مسافران یا رانندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین اسنپ خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول سفر، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مسافران یا رانندگان در خدمات اسنپ ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
۳-۱۳- با استفاده از خدمات اسنپ کاربران می‌پذیرند که در حین سفر، اسنپ را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
۳-۱۴- کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از اسنپ هستند.
۳-۱۵- کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌دارند که متن حریم خصوصی اسنپ را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.
۳-۱۶- کاربران می‌پذیرند که اسنپ خدمات حمل و نقل شهری نیست بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین مسافران و رانندگان را جهت توافق بر انجام یک سفر فراهم می‌کند. در خدمات اسنپ کاربر راننده مختار است یک درخواست سفر را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر مسافر مختار است پس از ارسال درخواست سفر، مشخص شدن راننده و قبل از آغاز عزیمت راننده به نقطۀ مبدا، سفر را انجام دهد یا خیر. لذا هر سفری که مسافر با راننده انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین راننده و مسافر در نظر گرفته شود.
۳-۱۷- خدمات اسنپ ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت اسنپ کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و اسنپ مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.
۳-۱۸- از آنجایی که ممکن است از طریق حساب کاربری کاربر مسافر، مسافر و یا مسافرانی به غیر از کاربر مسافر از خدمات اسنپ استفاده نمایند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتبه و همچنین هر گونه مسئولیت قانونی ایشان نسبت به کاربر راننده و شرکت متوجه کاربر مسافر می‌باشد و بدین ترتیب کاربر مذکور و مسافران مربوطه نسبت به شرکت دارای مسئولیت تضامنی می‌باشند.
۳-۱۹- کاربر مسافر متعهد می شود که به هیچ عنوان با حساب کاربری خود برای اشخاص زیر ۱۸ سال بدون حضور خود درخواست سفر ارسال ننماید. در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست سفر و عزیمت کاربر راننده به نقطۀ مبدا، راننده مواجه با مورد فوق شود، مکلف به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ سفر برعهدۀ کاربر مسافر است.
۳-۲۰- کاربر مسافر می پذیرد اسنپ رز (ویژه بانوان) فقط به منظور ارائه خدمات به بانوان و خانواده ایجاد گردیده لذا درخواست سفر توسط اسنپ رز برای کاربر مسافر آقا ممنوع است. چنانچه پس از پذیرش درخواست سفر و عزیمت کاربر راننده به نقطۀ مبدا، راننده مواجه با مورد فوق شود، مکلف به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ سفر برعهدۀ کاربر مسافر است.

ماده ۴ - هزینه ها و پرداخت
۴-۱- کاربر مسافر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.
۴-۲- کاربر مسافر می‌پذیرد هزینۀ سفر از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سفر نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مسافر مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.
۴-۳- پرداخت هزینۀ سفر فقط از طریق روش‌هایی که توسط اسنپ مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری اسنپ، پرداخت اینترنتی و یا از طریق USSD برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به راننده.
۴-۴- کاربران می‌پذیرند هزینۀ سفر ارائه و اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به ویژگی‌های سفر ارائه شده از جمله نوع سفر، زمان سفر، مدت زمان تخمینی جهت انجام سفر، مکان سفر (مبدا، مقصد یا مسافت مسیر سفر)، تغییرات اعلام شده در حین سفر و یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید شرکت تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.
۴-۵- کاربر مسافر می‌پذیرد که باید هزینۀ سفر را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامۀ اسنپ جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامۀ اسنپ یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار فراهم نشود، کاربر مسافر همچنان موظف به پرداخت هزینۀ سفر خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر مسافر با مرکز تماس شرکت اسنپ با روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربر مسافر به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ سفر را از اعتبار کاربر مسافر در اسنپ کسر کند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری مسدود خواهد شد.
۴-۶- کاربر مسافر می‌پذیرد هیچوقت درخواست اسنپ ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات اسنپ را داشته باشد. کاربر مسافر اگر پس از ارسال درخواست سفر و پذیرش درخواست توسط یک کاربر راننده، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان مبدا سفر در زمان مشخص حضور پیدا نکند، وی متعهد به پرداخت مبلغ مورد قبول مذکور می‌باشد و یا شرکت مجاز خواهد بود نسبت به کسر و برداشت مبلغ مذکور از محل اعتبار وی اقدام نماید. در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری مسدود خواهد شد.
۴-۷- کاربر مسافر می‌پذیرد هر گونه تخریبی که در خودروی کاربر راننده در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعویض، تعمیر، شست و شو و غیره به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب اسنپ کاربر مسافر کسر یا از وی وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مترتب بر آن نباشد، کاربر راننده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهد بود. همچنین چنان چه کاربر مسافر اقدام به فحاشی، توهین و ضرب و جرح و سایر اقدامات خلاف قانون علیه کاربر راننده نماید حق مراجعه کاربر راننده به مراجع قضایی ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع قضایی از جهت لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود را خواهد داشت.
۴-۸- کاربر مسافر می‌پذیرد خدمات اسنپ صرفا جا به جایی مسافر است و نمی تواند جهت جا به جایی هر گونه مرسوله اعم ازبزرگ یا کوچک درخواست سفر ارسال نماید. در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست سفر و عزیمت کاربر راننده به نقطه مبدا، راننده مواجه با مورد فوق شود، مکلف به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ سفر برعهدۀ کاربر مسافر است.

ماده ۵ - مسئولیت اسنپ
۵-۱- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات اسنپ بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.
۵-۲- شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران مسافر در انتهای سفر تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
۵-۳- شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.
۵-۴- تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.
۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران اسنپ در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات اسنپ مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
۵-۶- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات اسنپ و استفاده از نرم‌افزار‌های مسافر و راننده، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط اسنپ در نرم‌افزار قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات اسنپ آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست.
۵-۷- مسئولیت اسنپ فقط در فرضی است که کاربر مسافر از طریق اپلیکیشن اسنپ درخواست سفر ارسال کرده است و کاربر راننده نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربر راننده و کاربر مسافر که در اپلیکیشن اسنپ ثبت نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام سفر توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

ماده ۶ - مسئولیت کاربران
۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام سفر) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.
۶-۲- هر گونه اقدامی از سوی کاربر کاربر راننده که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر هم‌راه را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
۶-۳- کاربر راننده متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی که توسط اسنپ تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مسافر و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر راننده بوده و در صورت لزوم شرکت به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.
۶-۴- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نیز عدم استفاده از نرم‌افزار اسنپ در حین رانندگی و حفظ سلامت خودرو توسط رانندگانی که در اسنپ فعالیت می‌کنند برعهدۀ کاربران راننده است.
۶-۵- کاربر راننده متعهد به بیمه نمودن وسیله نقدی تا سقف تعهدات قانونی خود می‌باشد تا در صورت بروز خسارات به اشخاص ثالث و یا هر یک از سرنشینان امکان جبران خسارات از طریق شرکت بیمه گر میسر باشد.
۶-۶- در صورتی که در حین سفر کاربر راننده نسبت به نقض تعهدات قانونی از سوی کاربر مسافر اطلاع پیدا کند، کاربر راننده متعهد به اعلام گزارش به مرکز تماس شرکت و مراجع انتظامی خواهد بود.
۶-۷- کاربر مسافر مطلع است و می‌پذیرد که در زمان نصب نرم‌افزار اسنپ یا به‌روزرسانی آن، نسبت به فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی گزینه‌ی دسترسی به «اطلاعات آماری» در بخش تنظیمات نرم‌افزار اقدام می‌کند. کاربر مسافر در فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی گزینه‌ دسترسی به «اطلاعات آماری» کاملا مختار است. لازم به توضیح است که دسترسی به اطلاعات آماری در تحقیقات بازاریابی و برای بهبود تجربه سفر با اسنپ به کار می‌رود و به صورت خودکار فعال است.

ماده ۷ - شرایط بار و وسائل همراه مسافر بشرح زیر است:
۷-۱- وسایلی که کاربر مسافر نباید به همراه داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و بارهای حجیم مانند بسته‌های بزرگ.
۷-۲- وسایل همراه کاربر مسافر باید متناسب با فضای داخل اتاق بوده به نحوی که متعارف محسوب و وزن و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانۀ سازندۀ خودرو تعیین شده باشد.
۷-۳- بار غیر متعارف در اتاق، باری است که کاربر مسافر نباید در اتاق همراه داشته باشد و باید حمل آن توسط صندوق خودرو انجام پذیرد از قبیل صندوق میوه، محموله تجاری و سایر محموله‌های غیر متعارف.
۷-۴- انتقال بار و کالا بدون حضور کاربر مسافر (مالک کالا) توسط کاربر راننده ممنوع است و کاربر مسافر حق ارسال کالا را نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و شرکت حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
۷-۵- در هر صورت کاربر راننده مجاز به عدم پذیرش بارهای همراه کاربر مسافر به شرح فوق می‌باشد. در صورتی که در ابتدای سفر، کاربر راننده از محتویات بار همراه کاربر مسافر اطلاع نداشته باشد و در حین سفر نسبت به محتویات بار همراه کاربر مسافر اطلاع پیدا کند، در حین سفر مجاز به قطع و لغو سفر می‌باشد. در این صورت کاربر راننده مکلف به اعلام گزارش فوری موضوع به شرکت و مراجع انتظامی می‌باشد.
۷-۶- چنان جه کالایی متعلق به کاربر مسافر در خودرو باقی بماند کاربر راننده مکلف است پس از آگاهی از این مسئله در اسرع وقت به شرکت اطلاع رسانی نماید و کالا به صورت امانت به مدت یک هفته نزد کاربر راننده باقی می‌ماند و در محل مورد توافق کاربر راننده و کاربر مسافر و تحت نظارت و پیگیری شرکت، کالا به کاربر مسافر تحویل می‌گردد. چنان چه کاربر راننده و کاربر مسافر بر سر قیمت تحویل کالا توافق ننمایند بایستی از شرکت درخواست کنند که هزینۀ آن را محاسبه و اطلاع رسانی نماید و شرکت وظیفه‌ای در تحویل گرفتن و تحویل دادن کالای مذکور در ظرف یک هفته ندارد و در صورتی که بعد از یک هفته کاربر مسافر جهت دریافت کالای مذکور اقدام ننماید کاربر راننده آن را به شرکت تحویل خواهد داد و هیچ گونه ادعایی از جانب کاربر مسافر مبنی بر سرقت یا نقص یا عیب کالا علیه شرکت مسموع نخواهد بود.

ماده ۸ - موارد فنی
۸-۱- کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای اسنپ شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۸-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات اسنپ را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار اسنپ یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۸-۳- کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.
۸-۴- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ اسنپ یا سامانه‌های مرتبط با اسنپ انجام دهند.

ماده ۹ - محتوای تولید شده توسط کاربران
شرکت ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آنها در خدمات‌ مرتبط به اسنپ کاربران این حق را به اسنپ می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین شرکت مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاصحقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

ماده ۱۰ - قطع خدمات
شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (راننده یا مسافر) می‌تواند برای شرکت یا سایر مسافران یا رانندگان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات اسنپ را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۱ - توافق از راه دور
۱۱-۱- کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق سامانه اسنپ بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.
۱۱-۲- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهدۀ کاربر مذکور بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
۱۱-۳- کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۱۱-۴- کاربران با عضویت در خدمات اسنپ قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

قوانین و مقررات اسنپ‌باکس
ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات
۱-۱- شرکت : شرکت ایده گزین ارتباطات روماک با نام تجاری اسنپ که نسبت به ارائه خدمات اسنپ باکس اقدام می‌نماید.
۱-۲- اسنپ باکس : خدمات نرم‌ افزاری که توسط شرکت به منظور حمل مرسولات یا انجام سفر کاربر سفارش دهنده توسط کاربر راننده در اپلیکیشن اسنپ ارائه می‌شود.
۱-۳- اپلیکیشن : نرم افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات اسنپ باکس، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به کاربران اعطا می‌گردد.
۱-۴- کاربر: شخص حقیقی یا حقوقی است اعم از راننده و سفارش دهنده که از طریق اینترنت به اپلیکیشن اسنپ متصل و از خدمات آن بهره مند می‌شود.
۱-۵- کاربران: در این سند کاربر راننده و کاربر سفارش دهنده به همراه هم با نام کاربران استفاده می‌شوند.
۱-۶- کاربر راننده: شخص حقیقی است که بوسیلۀ موتور سیکلت مطمئن و رانندگی صحیح اقدام به تحویل گرفتن مرسولات از کاربر سفارش دهنده در مبدا و تحویل دادن آن در مقصد به گیرنده مرسوله یا انجام سفر به درخواست سفارش دهنده از مبدا به مقصد برابر شرایط سفارش یا سفر ثبت شده در اپلیکیشن اسنپ می‌نماید.
۱-۷-کاربر سفارش دهنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که به منظور استفاده از خدمات اسنپ باکس نسبت به جابجائی مرسوله یا انجام سفر برای خود از نشانی مبدا به نشانی مقصد از اپلیکیشن اسنپ استفاده می‌نماید.
۱-۸- دریافت کننده مرسوله: شخص حقیقی یا حقوقی که مرسولۀ کاربر سفارش دهنده را در مقصد دریافت می‌نماید.
۱-۹- سرنشین موتور سیکلت : سفارش دهنده ای که جهت انجام سفر توسط موتور سیکلت از نشانی مبدا به مقصد از اپلیکیشن اسنپ باکس استفاده می نماید.
۱-۱۰- موتور سیکلت مطمئن: وسیله نقلیه ای است مجهز به قوای محرکه و کلیه منصوبات و شرایط لازم برای حمل بار یا جابجائی مسافر، دارای دو محور و وزن خالص حداکثر ۵۵۰ کیلوگرم که برای حرکت در معابر عمومی طراحی گردیده است.
۱-۱۱- کلاه ایمنی: کلاهی است که راننده و سرنشین موتور سیکلت‌ها آن را برای محافظت سر خود در برابر ضربات احتمالی ناشی از بروز سوانح به کار می‌برند.
۱-۱۲- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات اسنپ باکس در اپلیکیشن اسنپ ایجاد کرده‌اند.
۱-۱۳- اعتبار: مبلغی است که کاربران سفارش دهنده در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات اسنپ باکس دارند. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانه بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از اسنپ کارت طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد.
۱-۱۴- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار اسنپ قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات اسنپ باکس در اختیار شرکت قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به سفر اعم از زمان سفر، موقعیت مکانی مبدا و مقصد، مسیر طی شده، موقعیت مکانی کاربر راننده و غیره.
۱-۱۵- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون بیمه اجباری شخص ثالث، آئین نامه راهنمائی و رانندگی.

ماده ۲ - حساب کاربری
۲-۱- کاربران با ثبت نام در اپلیکیشن و همچنین با هر بار استفاده از خدمات اسنپ باکس می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری شرکت را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن پذیرفته اند.این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند، بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از سایت و اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- برای استفاده از خدمات اسنپ باکس لازم است که هر کاربر سفارش دهنده اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن ایجاد نمایند. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن نمایند. برای استفاده از خدمات اسنپ باکس، کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در اپلیکیشن ثبت کند.
۲-۳- کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکشین وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده، شخص کاربر می‌باشد. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح می‌باشد.
۲-۴- کاربران متعهد میگردند که صرفا با ایمیل متعلق به خود نسبت به ثبت نام در اپلیکیشن اسنپ اقدام نمایند.در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
۲-۵- هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر سفارش دهنده یا کاربر راننده بنا به مورد در شرکت داشته باشند. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.
۲-۶- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن یا سایر خدمات مربوط به اسنپ باکس انجام می‌شود به عهدۀ کاربران بنا به مورد است. بنابراین مسئولیت سفارش دهنده غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری کاربر سفارش دهنده از خدمات اسنپ باکس استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خود کاربر سفارش دهنده می‌باشد.
۲-۷- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
۲-۸- کاربر سفارش دهنده حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات اسنپ باکس متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.
۲-۹- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر سفارش دهنده برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری کند.
۲-۱۰- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربران خودداری کند.

ماده ۳ - استفاده از اسنپ
۳-۱- با استفاده از خدمات شرکت، کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از اسنپ باکس برای انجام هیچ فعالیت غیر‌ قانونی طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکنند.
۳-۲- کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات اسنپ باکس به صورتی که به شرکت یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند. در صورتی که کاربران نسبت به سوء استفاده از امکانات فراهم شده در خدمات اسنپ باکس در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبۀ جبران خسارات وارده اقدام نماید.
۳-۳- کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.
۳-۴- شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر سفارش دهنده ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ سفر کاسته یا درصدی از هزینۀ سفر پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن اسنپ اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر سفارش دهنده حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.
۳-۵- کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند - حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
۳-۶- کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجۀ افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجۀ وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات اسنپ باکس قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
۳-۷- کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه حمل یا هزینه سفر به آنها داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینهای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کدها به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
۳-۸- مسئولیت تامین اینترنت و سخت ‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات اسنپ باکس به عهدۀ کاربران میباشد.
۳-۹- کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام حمل یا انجام سفر از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات اسنپ باکس، از کاربران (سفارش دهندگان یا رانندگان) و گیرنده کسب کرده‌اند، هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات نامبردگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین شرکت خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول حمل مرسوله یا انجام سفر، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از سفارش دهندگان یا رانندگان در خدمات اسنپ باکس ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربران قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.
۳-۱۰- با استفاده از خدمات اسنپ باکس کاربران می‌پذیرند که در حین سفر، اسنپ باکس را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
۳-۱۱- کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌دارند که متن حریم خصوصی اسنپ را مطالعه کرده و مورد قبول آنها می‌باشد.
۳-۱۲- کاربران می‌پذیرند که اسنپ خدمات حمل و نقل شهری نیست بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربر سفارش دهنده و کاربر راننده را به منظور توافق بر انجام حمل مرسوله یا انجام سفر فراهم می‌نماید. در خدمات اسنپ کاربر راننده مختار است یک درخواست حمل یا انجام سفر را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر سفارش دهنده مختار است پس از ارسال درخواست حمل مرسوله یا انجام سفر، مشخص شدن راننده و قبل از آغاز عزیمت راننده به نقطه مبدا، حمل یا سفر را انجام دهد یا خیر. لذا هر توافق که کاربران انجام می‌دهند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین کاربران در نظر گرفته شود و شرکت ضامن صلاحیت، رفتار و اعمال کاربران در مقابل یکدیگر نبوده و هیچ مسئولیت حقوقی و کیفری در این خصوص و اتفاقات حین حمل یا انجام سفر نخواهد داشت.
۳-۱۳- خدمات اسنپ باکس ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و شرکت اسنپ مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.
۳-۱۴- صرف نظر از عدم امکان استفاده از کد کاربری برای اشخاص ثالث و از آنجایی که ممکن است از طریق حساب کاربری کاربر سفارش دهنده، اشخاص دیگری به غیر از کاربر سفارش دهنده از خدمات اسنپ باکس استفاده نمایند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مترتبه و همچنین هر گونه مسئولیت قانونی ایشان نسبت به کاربر راننده و شرکت متوجه کاربر سفارش دهنده می‌باشد و بدین ترتیب کاربر مذکور و اشخاص ثالث استفاده کننده نسبت به شرکت و سایر مراجع قانونی دارای مسئولیت تضامنی می‌باشند.

ماده ۴ - هزینه‌ها و پرداخت
۴-۱- کاربر سفارش دهنده می پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.
۴-۲- کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد هزینۀ خدمات از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از استفاده از خدمات اعتراضی نسبت به هزینۀ آن نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر سفارش دهنده مجاز به عدم پذیرش هزینه اعلام شده از سوی شرکت می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.
۴-۳- پرداخت هزینۀ خدمات فقط از طریق روش‌هایی که توسط اسنپ مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری اسنپ، پرداخت اینترنتی و یا از طریق USSD برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به راننده.
۴-۴- کاربران می‌پذیرند هزینۀ خدمات ارائه و اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به ویژگی‌های خدمات ارائه شده از جمله نوع خدمات، زمان خدمات، مدت زمان تخمینی جهت ارایه خدمات، مکان خدمات (مبدا، مقصد یا مسافت مسیر حمل یا سفر) و یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید شرکت تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، نامبردگان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.
۴-۵- کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد که باید هزینۀ حمل مرسوله یا انجام سفر را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامۀ اسنپ جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید، به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامۀ اسنپ یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق نرم‌افزار فراهم نشود، کاربر سفارش دهنده همچنان موظف به پرداخت هزینۀ حمل مرسوله یا انجام سفر خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر سفارش دهنده با مرکز تماس شرکت یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربر سفارش دهنده به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ را از اعتبار نامبرده در اسنپ کسر کند.
۴-۶- کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد هیچوقت درخواست اسنپ باکس ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات اسنپ باکس را داشته باشد. کاربر سفارش دهنده اگر پس از ارسال درخواست، پذیرش آن و تحویل مرسوله توسط یک کاربر راننده یا رسیدن کاربر راننده به مبدا برای انجام سفر، درخواست را لغو کند، یا پس از پذیرش در مکان مشخص شده به عنوان مبدا تعیین شده در زمان مشخص جهت تحویل مرسوله یا انجام سفر حضور پیدا نکند، وی متعهد به پرداخت مبلغ مورد قبول مذکور می‌باشد و یا شرکت مجاز خواهد بود نسبت به کسر و برداشت مبلغ مذکور از محل اعتبار وی اقدام نماید.
۴-۷- کاربر سفارش دهنده می‌پذیرد هر گونه تخریبی که در موتورسیکلت کاربر راننده در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعمیر، شست و شو و غیره به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب اسنپ کاربر سفارش دهنده کسر یا از وی وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد اسنپ به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مترتب بر آن نباشد، کاربر راننده و یا شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهد بود.
۴-۸- کاربر سفارش دهنده مسئول پرداخت هزینۀ حمل مرسوله یا انجام سفر از مبدا به مقصد به طرق تعیین شده در اپلیکیشن اسنپ می‌باشد.
۴-۹- هزینۀ حمل کالا یا انجام سفر بایستی توسط کاربر سفارش دهنده پرداخت گردد مگر این که در خصوص حمل کالا، کاربر سفارش دهنده از کاربر راننده تقاضا نماید که هزینۀ حمل کالا که توسط اپلیکیشن اسنپ تعیین گردیده را از دریافت کننده مرسوله دریافت نماید. در صورت عدم پرداخت وجه توسط دریافت کننده مرسوله مسئولیت آن بر عهدۀ کاربر سفارش دهنده خواهد بود.

ماده ۵ - مسئولیت اسنپ
۵-۱- شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات اسنپ باکس بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.
۵-۲- شرکت با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
۵-۳- شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می نماید اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن ‌همراه و غیره ) نخواهد داد.
۵-۴- تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام قضایی ذیصلاح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائه اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.
۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران اسنپ باکس در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات شرکت مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
۵-۶- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات اسنپ باکس و استفاده از نرم‌افزار‌های کاربران سفارش دهنده و راننده، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط شرکت در نرم‌افزار قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات اسنپ باکس آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند.
۵-۷- مسئولیت اسنپ فقط در فرضی است که کاربر سفارش دهنده از طریق اپلیکیشن اسنپ درخواست حمل یا انجام سفر ارسال کرده است و کاربر راننده نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربر راننده و کاربر سفارش دهنده که در اپلیکیشن اسنپ ثبت نام کرده‌اند خارج از اپلیکیشن با یکدیگر بر انجام حمل یا انجام سفر توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

ماده ۶ - مسئولیت کاربران
۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مانند قانون مجازات اسلامی از جمله ارتکاب جرم در هنگام سفر و قوانین مدنی از جمله ورود خسارت به مرسولات کاربر سفارش دهنده یا اشخاص ثالث باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع صالح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود بعمل آورد.
۶-۲- هر گونه اقدامی از سوی کاربر راننده که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر راننده را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.
۶-۳- کاربر راننده متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط اسنپ باکس تهیه و در اختیار او گذاشته شده است . مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران سفارش دهنده و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی نماید بر عهدۀ کاربر راننده بوده و در صورت لزوم شرکت به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.
۶-۴- کاربر راننده متعهد به بیمه نمودن موتور سیکلت می‌باشد تا در صورت بروز خسارات به اشخاص ثالث در زمان حمل مرسوله یا انجام سفر، جبران خسارات از طریق شرکت بیمه میسر باشد.
۶-۵- کاربر راننده در زمان استفاده از خدمات شرکت جهت جابجائی کاربر سفارش دهنده با موتور سیکلت مکلف و متعهد به رعایت کلیه قوانین و مقررات موضوعه کشوری و شرکت بوده و باید کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت سرعت مطمئنه، استفاده از کلاه ایمنی توسط خود و سرنشین موتور را رعایت نماید و مسئولیت‌های ناشی از جابجایی مسافر اعم از خسارت مالی و پرداخت خسارت و خسارت جانی و تحمل مجازاتها از جمله پرداخت دیه بر اساس اصل شخصی بودن مجازاتها و قوانین موضوعه بر عهدۀ شخص کاربر راننده بوده و در این خصوص مسئولیتی متوجه شرکت نمی‌باشد.
۶-۶- کاربر سفارش دهنده خانم، حق درخواست انجام سفر با موتورسیکلت و کاربر راننده حق پذیرش درخواست کاربر سفارش دهنده خانم را جهت انجام سفر با موتورسیکلت نداشته و ممنوع می باشد.
۶-۷- کاربر راننده حق جابجایی و انجام سفر برای سفارش دهنده را از طریق درگاه اسنپ باکس که جهت حمل مرسوله اختصاص داده شده است نداشته و ممنوع می باشد.
۶-۸- کاربر سفارش دهنده ملزم به استفاده صحیح از درگاهای اسنپ باکس برای ثبت سفارش حمل مرسوله و انجام سفر می باشد و حق استفاده از درگاه اسنپ باکس که برای حمل مرسوله اختصاص داده شده است را برای انجام سفر نخواهد داشت و با توجه به عدم بیمه بودن سفر سفارش دهنده در درگاه اسنپ باکس مسئولیت سفر و ریسک های ان از جمله ورود خسارت مادی یا صدمه بدنی برعهده سفارش دهنده خواهد بود.

ماده ۷ - شرایط حمل مرسوله
۷-۱- کاربر سفارش دهنده ملزم و متعهد می‌باشد که مشخصات کامل مرسوله شامل ارزش ریالی آن تا سقف ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال معادل پنج میلیون تومان و نشانی دقیق گیرندۀ مرسوله را در سامانۀ اسنپ و در زمان ثبت درخواست وارد نماید. و در صورتیکه حمل مرسوله نیاز به بسته بندی خاصی داشته باشد انجام بسته بندی با کاربر سفارش دهنده می‌باشد و در صورت عدم رعایت این بند کلیه مسئولیت‌های ناشی از عدم ارائه اطلاعات صحیح یا کامل برعهدۀ کاربر سفارش دهنده خواهد بود. ثبت مرسولات چک، برات، سفته ، اوراق بهادار، کالاهای عتیقه، آنتیک و نفیس و همچنین با ارزش بیش از ۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال معادل پنج میلیون تومان توسط کاربر سفارش دهنده و حمل مرسولات مذکور توسط کاربر راننده ممنوع می باشد.
۷-۲- کاربر سفارش دهنده نباید مرسولات خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران که از جمله عبارت است از مرسولۀ ممنوعه، مواد مخدر، مشروبات الکلی، مواد شیمیائی توهم زا، مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختنی، مواد و وسایل رادیواکتیو و بارهای با حجم و ابعاد بیشتر از مقررات شرکت را جهت حمل به کاربر راننده تحویل دهد و در صورت اطلاع، کاربر راننده مکلف به اعلام مراتب به شرکت و مراجع انتظامی می‌باشد. ضمنا هر گونه مسئولیت حقوقی و جزایی از این جهت متوجه کاربر سفارش دهنده خواهد بود. چنانچه کاربر راننده جا به جایی چنین مرسولاتی را بر عهده بگیرد، شرکت ضمن لغو عضویت وی حق پیگیری از طریق مراجع قضایی را خواهد داشت.
۷-۳- مرسولۀ کاربر سفارش دهنده باید متناسب با جعبۀ موتورسیکلت بوده به نحوی که متعارف محسوب و ابعاد، حجم، وزن، خطرناک بودن، و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانۀ سازندۀ موتور سیکلت تعیین شده باشد و حمل بار بدون توجه به ظرفیت موتور از نظر شرکت تخلف محسوب می‌شود.
۷-۴- مرسولۀ کاربر سفارش دهنده باید حداکثر ۲۵ کیلوگرم و حداکثر ابعاد ۴۵*۴۵*۴۵ باشد.
۷-۵- کاربر راننده پس از اعلام قبولی تقاضای سفارش دهنده ملزم به انجام سرویس تا رسیدن به مقصد می‌باشد مگر در موارد ضروری و با عذر موجه که در این خصوص می‌بایست کاربر راننده شرکت را نسبت به عذر موجه خود و ادامه سرویس توسط شخص دیگر که شرکت معرفی خواهد کرد، مطلع نماید.
۷-۶- پذیرش مرسوله از اشخاص ثالث که در اپلیکیشن اسنپ باکس به عنوان کاربر سفارش دهنده تعریف نشده‌اند ممنوع است و کاربر راننده حق دریافت و تحویل مرسوله از اشخاص فوق را نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت، تمام مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ کاربر راننده می‌باشد و از این جهت هیچ مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود و شرکت حق دارد نسبت به قطع دسترسی کاربر راننده اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف نماید.
۷-۷- پذیرش مرسوله از اشخاص زیر ۱۸ سال ممنوع است و کاربر راننده حق دریافت و تحویل مرسوله را نخواهد داشت. در صورت پذیرش، تمام مسئولیت‌های ناشی از این تخلف بر عهدۀ کاربر راننده می‌باشد.
۷-۸- کاربر راننده متعهد و مکلف می‌باشد در زمان تحویل مرسوله به گیرنده مرسوله ثبت شده در اپلیکیشن، امضاء و تائیدیۀ نامبرده را نسبت به تحویل صحیح و سالم مرسوله اخذ نماید و گیرندۀ مرسوله نیز در صورت تحویل مرسوله ملزم به امضاء و تائید به تحویل صحیح و سالم بودن مرسوله می‌باشد. . پرداخت هرگونه خسارت وارد شده به مرسوله، منوط به اعلام خسارت در زمان تحویل مرسوله است. گیرندۀ مرسوله باید بسته ارسالی را در زمان دریافت، بررسی و سپس امضای دریافت مرسوله را بر روی اپلیکیشن ثبت کند. بعد از دریافت امضاء، شرکت هیچ مسئولیتی در قبال اعلام خسارت بر عهده ندارد. در صورت عدم تمایل تحویل گرفتن مرسوله توسط گیرنده ثبت شده در اپلیکیشن در مقصد به هر دلیلی اعم از دیر رسیدن مرسوله، ورود خسارت به آن، باز شدن مرسوله و غیره و یا عدم شناسایی گیرنده در آدرس اعلامی کاربر سفارش دهنده، کاربر راننده ملزم به مطلع نمودن شرکت از این موضوع و بازگرداندن مرسوله به کاربر سفارش دهنده با هماهنگی شرکت و در صورت عدم پذیرش کاربر سفارش دهنده ملزم به نگهداری آن در نزد خود در ظرف یک هفته و پس از آن تحویل به شرکت تا تعیین تکلیف نهایی توسط واحد پاسخگوئی به شکایات شرکت یا مراجع ذیصلاح دیگر می‌باشد. مخارج و هر نقص و عيب به عهدۀ کاربر سفارش دهنده خواهد بود و در این خصوص هر گونه ادعایی نسبت به عدم تحویل مرسوله توسط کاربر راننده و شرکت به گیرندۀ مرسوله یا سفارش دهنده مردود و غیر قابل استماع می‌باشد.
۷-۹- کاربر راننده مکلف به بررسی مرسوله مطابق با سفارش ثبت شده در اپلیکیشن اسنپ در زمان تحویل آن از کاربر سفارش دهنده می‌باشد و پذیرش مرسوله توسط کاربر راننده دلیل بر مجاز بودن محتویات آن و استاندارد بودن برای حمل با موتور سیکلت می‌باشد و چنانچه در زمان حمل به عللی خارج از ارادۀ کاربر راننده مانند توقف و بررسی توسط مرجع انتظامی، افتادن اتفاقی بار و مشخص شدن محتویات آن یا غیره کاربر راننده متوجه خلاف قانون بودن مرسوله و نقض تعهدات کاربر سفارش دهنده از مقررات و شرایط این سند گردد، مکلف به قطع و لغو حمل مرسوله و اعلام مراتب به شرکت و بنا به مورد به مرجع انتظامی می‌باشد.
۷-۱۰- چنانچه مرسوله به نحوی بسته بندی گردیده که محتویات آن قابل رویت نباشد کاربر سفارش دهنده مکلف است در سامانۀ اسنپ محتویات مرسوله را ثبت کرده و مسئولیت ناشی از اظهارات خود را بر عهده گیرد. شرکت در قبال محتوای غیر قابل رویت مرسوله‌ها هیچ مسئولیتی ندارد و هر گونه مسئولیت ناشی از ارسال بسته‌های حاوی اقلام مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران، بر عهدۀ کاربر سفارش دهنده و پاسخگویی در قبال آن در کلیه مراجع اداری، انتظامی و قضایی مستقیما به عهدۀ ایشان است. همچنین کاربر سفارش دهنده باید خساراتی که به سبب این امر به شرکت وارد شده است را نیز جبران نماید.
۷-۱۱- جهت ارسال مرسوله‌هایی که نیاز به احراز هویت گیرنده مرسوله باشد، لازم است سفارش دهنده در سامانۀ اسنپ این موضوع را متذکر شود. در غیر این صورت شرکت مسئولیتی در قبال احراز هویت گیرنده مرسوله در آدرس اعلام شده ندارد.
۷-۱۲- کاربر سفارش دهنده متعهد می‌باشد در صورت داشتن بار نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر، موضوع را قبل از توافق بر حمل مرسوله به کاربر راننده اعلام کند. در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست سفارش دهنده و عزیمت کاربر راننده به نقطه مبدا، کاربر راننده مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام سفر) بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده و هزینۀ سفر برعهدۀ کاربر سفارش دهنده است.
۷-۱۳- کاربر راننده متعهد می‌گردد با رعایت کامل امانت داری و در اسرع وقت مرسوله را به گیرنده برساند.
۷-۱۴- چنانچه فرستنده یا گیرنده مرسوله بخواهند مرسوله دریافتی به آدرس مبدا بازگردد بایستی به وسیله حساب کاربری خود از طریق سامانۀ اسنپ و پرداخت هزینه اقدام نماید و کاربر راننده هیچ مسئولیتی در جهت بازگرداندن مرسوله به مبدا ندارد.

ماده ۸ - جبران خسارت مرسوله
۸-۱- شیوۀ جبران خسارت به این صورت است که اگر مرسوله به طور کامل از بین رفته باشد معادل ارزش اظهار شده بسته در هنگام ثبت سفارش، خسارت پرداخت خواهد شد و اگر خسارت جزئی باشد پرداخت خسارت متناسب با آسیب وارد شده خواهد بود.
۸-۲- پرداخت خسارت فقط در صورت احراز آسیب فیزیکی ناشی از حمل نامناسب مرسوله صورت می‌گیرد.
۸-۳- چنانچه تلف یا نقص مرسوله ناشی از عیب ذاتی کالا یا سایر عیوبی که هیچ ارتباطی با حمل آن نداشته یا مستند به کاربر سفارش دهنده يا گیرنده و يا ناشي از تعليماتي بوده كه يكي از آنها داده‌اند یا بسته بندی نادرست کاربر سفارش دهنده یا مرسوله ‌های نامتناسب برای حمل با موتور سیکلت و یا مرسوله های سریع الفساد باشد، شرکت هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
۸-۴- اگر بسته بندي عيب ظاهري داشته و کاربر راننده موتور سیکلت مرسوله را بدون قيد عدم مسئوليت قبول كرده باشد شخصا مسئول آن خواهد بود و شرکت از این جهت هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
۸-۵- چنان چه تلف، نقص یا سرقت مرسوله ناشی از تقصیر یا قصور کاربر راننده باشد مسئولیت تماما متوجه کاربر راننده بوده و کاربر راننده ملزم به جبران خسارت وارده به شرکت بوده و شرکت حق لغو عضویت وی را خواهد داشت.
۸-۶- شرکت در قبال پرداخت خسارت برای مرسوله‌هایی که ارزش آن‌ها اظهار نشده باشد هیچ مسئولیتی ندارد.
۸-۷- پرداخت خسارت به بسته‌هایی که محتوای آن ها قابل رویت نیست فقط در صورت وجود علائم ضربه و آسیب فیزیکی به بسته بندی قابل پرداخت است.

ماده ۹ - موارد فنی
۹-۱- کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای اسنپ شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۹-۲- کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات اسنپ را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار اسنپ یا در روش ارائۀ خدمات اسنپ باکس تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۹-۳- کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.
۹-۴- کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ اسنپ یا سامانه‌های مرتبط با اسنپ انجام دهند.

ماده ۱۰ - محتوای تولید شده توسط کاربران
اسنپ ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و غیره) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهند بود. اما با ثبت آنها در خدمات‌های مرتبط به اسنپ کاربران این حق را به اسنپ می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین اسنپ مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

ماده ۱۱ - قطع خدمات
در صورت تخلف کاربران از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و قوانین و مقررات و ضوابط شرکت و شرایط این سند و هر اعمال و رفتاری که حضور یک کاربر (راننده یا سفارش دهنده) را برای شرکت، سایر کاربران و اشخاص ثالث خطرناک نماید و یا مطلوب نباشد، شرکت طبق صلاحدید و تشخیص خود نسبت به حذف دسترسی کاربر مذکور از خدمات شرکت اقدام خواهد نمود. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۲ - توافق از راه دور
۱۲-۱- کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به اسنپ، از طریق سامانه اسنپ باکس بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.
۱۲-۲- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهدۀ نامبردگان بوده و کاربران ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
۱۲-۳- کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف اسنپ به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۱۲-۴- کاربران با عضویت در خدمات اسنپ قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

ماده ۱۳ - تصدیقات قراردادی
کاربر راننده در کمال صحت عقل و اراده اقرار می‌نماید واجد تمامی شرایط قانونی و قراردادی نسبت به استفاده از خدمات شرکت به منظور انجام موضوع قرارداد از جمله عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین عدم استعمال و مصرف آنها بوده و همچنین کاربران اقرار می‌نمایند کلیه اظهارات، اعلامات، تائیدیه‌ها و محتویات و مندرجات اسناد و مدارک ارائه شده و اطلاعات اعلامی به شرکت و هر آنچه که در آینده اعلام و ارائه می‌گردد منطبق با واقع و حقیقت می‌باشد. در صورتیکه به هر دلیل اعم از اعلام مراجع و اشخاص خلاف اظهارات کاربران اعلام یا احراز گردد، شرکت محق می‌باشد ضمن غیر فعال نمودن دائمی کاربر خاطی و به جهت تخلف نامبرده از موارد فوق نسبت به مطالبۀ مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بعنوان خسارت و وجه التزام این شرایط و مقررات اقدام نماید. وصول تمام یا قسمتی از خسارت و وجه التزام فوق از اعتبار ریالی کاربر نزد شرکت بلامانع می‌باشد .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد