hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > روش کمک آنی به سیل زدگان

روش کمک آنی به سیل زدگان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: مردم مهربان و مهرورز ایران زمین می توانند با شماره گیری کد دستوری *780*112# کمک های نقدی خود را برای اختصاص به سیل زدگان کشور به صورت آنی و لحظه ای واریز کنند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: مردم مهربان و مهرورز ایران زمین می توانند با شماره گیری کد دستوری *780*112# کمک های نقدی خود را برای اختصاص به سیل زدگان کشور به صورت آنی و لحظه ای واریز کنند.
محمد نصیری با اعلام این مطلب افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان امانتدار مردم، می تواند هدایت منابع مالی و انسانی را به فعالیت های خیریه و عام المنفعه به عهده گیرد.
وی گفت: مردم نوعدوست ایران می توانند جهت کمک های نقدی به هموطنان سیل زده و جبران خسارات وارد شده به آنان از طریق شماره حساب 99999 نزد همه بانک های کشور، کد دستوری*780*112# شماره کارت های بانک ملت 6104337999999996 و بانک رفاه5894631850259730 و شماره شبا بانک ملت 920120000000000000099999 اقدام کنند.
وی با اشاره به کمک های قابل توجه صاحبان صنایع و مشاغل به آسیب دیدگان از سیل اخیر کشور از طریق جمعیت هلال احمر، اظهار داشت: موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی و تلاش برای ترویج و اشاعه آن در جامعه از وظایف ذاتی سازمان داوطلبان است که در این راستا با دعوت از داوطلبان حقیقی و حقوقی، این مهم را محقق می سازد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همواره حضور و همراهی بخش خصوصی و صنایع و مشاغل را در سوانح و حوادث شاهد هستیم و در این مقطع زمانی نیز فرصت کمک و حمایت هماهنگ بخش خصوصی از سیل‌ زدگان کشور از طریق جمعیت هلال احمر در قالب ماده 172 قانون مالیات ‌های مستقیم مهیا است. نصیری توضیح داد: براساس این ماده، کمک‌ های نقدی و غیر نقدی تمام صنایع و مشاغل به سیل ‌زدگان از طریق جمعیت هلال احمر، از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی اتنخاب می‌کند، قابل کسر است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با دعوت از مدیران نیکوکار و خیرین صاحب کسب و کار، خاطرنشان کرد: شماره 34 و 02188919133 و دورنگار 02188919140 حوزه ریاست سازمان داوطلبان، آماده پاسخگویی و هماهنگی برای بهره مندی صاحبان صنایع و مشاغل علاقه مند به مشارکت در فعالیت های عام المنفعه جمعیت هلال احمر از فرصت های قانونی پیش‌بینی شده در ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم است. به گفته نصیری، تاکنون بانک های ملی، ملت، سپه، پارسیان، رسالت، دی، شهر، مسکن، رفاه کارگران، پست بانک، تجارت، صادرات، آینده، مهر ایران و کشاورزی به پویش «سیل مهربانی» پیوسته اند و با توجه به استقبال سایر بانک ها از این پویش قرار شد آنها هم در روزهای آتی به این پویش بپیوندند؛ همچنین شرکت های ایرانسل، دیجی کالا،آپ، کفش ملی، آمیکو، نیکو، دخانیات ،پست تهران، تیپاکس، زرماکارون و مینو کمک های شان را برای حمایت از سیل زدگان کشور اهدا کرده اند، به علاوه فروشگاه های زنجیره ای رفاه، شهروند، گلرنگ به پویش«سیل مهربانی» جمعیت هلال احمر برای حمایت از سیل زدگان پیوستند. یاد آور می شود براساس ماده 172 قانون مالیات‌های مستقیم، 100درصد وجوهی که به حساب‌های تعیین شده از طرف دولت به منظور بازسازی یا کمک و نظایر آن به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و همچنین وجوه پرداختی یا تخصیصی یا کمک‌های غیرنقدی بلاعوض اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی به جمعیت هلال احمر طبق ضوابطی که توسط وزارتخانه‌ امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که موردی انتخاب خواهد کرد قابل کسر است. علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر امروز (شنبه) در نشست خبری تشریح خدمات و اقدامات جمعیت هلال احمر در استان های سیل زده، کمک ها و محموله های بشردوستانه خارجی و همچنین اقدامات آینده این جمعیت در این مناطق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نوعدوست کشورمان تا صبح امروز برای هموطنان خود ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب هلال‌احمر واریز کردند که ضمن تقدیر و تشکر از این همکاری باید گفت که انتظار می‌رود تا مردم همراه و نوعدوست کشورمان بیش از این به یاری هموطنان خود بشتابند تا بتوانیم بار کوچکی از مشکلات بسیار آسیب‌دیدگان را از دوش آنها برداریم. در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استانهای گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد