hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار مطالبه عمومی است

کرمانشاه| بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار مطالبه عمومی است

استاندار کرمانشاه خواستار راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق شد و حدفاصل مرز خسروی و پرویز خان را بهترین نقطه برای راه‌اندازی این شهرک دانست.

هوشنگ بازوند در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرز پرویز خان برگزار شد، با اشاره به مزیت‌های مرزی استان کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه با داشتن شش بازارچه و مرز رسمی بخش زیادی از صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص داده است. او از صادرات ۲.۹ میلیارد دلاری از مرزهای استان در سال گذشته هم یادکرد و ادامه داد: صادرات استان در سال گذشته با رشد ۴۴ درصد به ۲.۹ میلیارد دلار رسید و از هدف‌گذاری ۲.۴ میلیارد دلاری که داشتیم، بیشتر شد

استاندار کرمانشاه پرویز خان و خسروی را دو مرز مهم استان دانست و تأکید کرد: خواسته اصلی ما بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار به‌عنوان مطالبه عمومی مردم است.

او خواستار بهبود زیرساخت‌های مرز پرویز خان نیز شد و عنوان کرد: هم‌اکنون روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون بار از این مرز تردد دارد که نیازمند زیرساخت‌های بهتری است.

او با اشاره به فاصله نزدیک دو مرز پرویز خان و خسروی و نزدیک بودن دو بازارچه تیله کوه و سومار به این دو مرز، تأکید کرد: این شرایط باعث می‌شود حدفاصل دو مرز خسروی و پرویز خان بهترین موقعیت برای احداث شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و عراق را داشته باشد. استاندار کرمانشاه فعال شدن مجدد مرز تیله کوه را نیز از دیگر خواسته‌های استان اعلام کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد