hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ثبات قیمت در بازار مرغ

ثبات قیمت در بازار مرغ

مشاهدات عینی و میدانی در بازار مرغ حکایت از ثبات قیمت این محصول در بازار دارد .
به گزارش صدا و سیما، بازار قیمت مرغ در اواخر سال گذشته و روز‌های ابتدایی امسال با نوسانات بسیاری مواجه شد، نقطه آغاز این نوسانات نیز آذر ماه سال گذشته بود بطوری که قیمت این محصول در بازار با طی کردن روند صعودی طی چند ماه از ۱۱۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو در اواخر آذر به ۱۷۵۰۰ تومان در اواخر سال گذشته و روز‌های ابتدایی امسال رسید. 
این در حالیست که در روز‌های اخیر و با توجه به نظارت گسترده بر عرضه مرغ در میدان تره بار بهمن که مرکز اصلی عرضه است و توزیع گسترده این محصول با قیمت تنظیم بازار قیمت مرغ گرم در بازار به ثبات رسیده و مشاهدات میدانی در نقاط مختلف عرضه تهران حکایت از رسیدن قیمت این محصول به ازای هر کیلو ۱۱۵۰۰ تومان دارد.
همچنین برای خرید این محصول دیگر خبر از صف‌های طولانی نیست و به گفته فروشندگان و خریداران مرغ بدون هیچ محدودیتی عرضه می‌شود.
فروشندگان می‌گویند به هر مقداری که سفارش می‌دهند مرغ تنظیم بازاری با قیمت مصوب در اختیارشان قرار می‌دهند.
البته این قیمت در برخی شهرستان‌ها همچنان کمی متفاوت است و به ۱۳۰۰۰ تومان هم می‌رسد، اما دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرده که با عرضه گسترده طی روز‌های پیش رو این قیمت در شهرستان‌ها هم تثبیت می‌شود. عباس قبادی معاون وزیر صنعت هم اعلام کرده هیچ کمبود و محدودیتی در خصوص عرضه مرغ وجود ندارد به هر میزان مورد نیاز با قیمت مصوب به بازار عرضه می‌شود. حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام علت این ثبات قیمتی را عرضه گسترده این محصول به بازار با قیمت مصوب، افزایش روند نظارتی و کوتاه شدن دست دلالان از بازار می‌داند و می‌گوید این روند با شدت بیشتر تا یکسان سازی قیمت در تمام کشور ادامه می‌یابد. 
انتظارات عمومی نیز مبنی کنترل ثبات سایر کالا‌های اساسی در بازار می‌باشد، بخصوص که ماه رمضان نیز در پیش است، حالا باید منتظر ماند و دید این انتظارات تا چه حد بر آورده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد