hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > دست دموکراسی گلوی آزادی را گرفت

دست دموکراسی گلوی آزادی را گرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در فیس بوک خود به دستگیری جولیان آسانژ بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس توسط پلیس لندن واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا در فیس بوک خود با اشاره به دستگیری آسانژ نوشت که امروز «دست دمکراسی گلوی آزادی را فشرد». سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه قرار است تا لحظاتی دیگر در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در میدان اسمولنسکایا ضمن تشریح مواضع روسیه در خصوص طیف وسیعی از موضوعات، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران داخلی و بین المللی باشد.
انتظار می رود روسیه موضع خود در خصوص اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی و مقابله به مثل ایران را نیز مشخص کند. گفتنی است پلیس لندن امروز آسانژ را در سفارت اکوادور دستگیر و بلافاصله به بازداشتگاه منتقل کرد. پلیس متروپلیتین اعلام کرد که در پی لغو پناهندگی آسانژ از سوی دولت اکوادور، مأموران پلیس به اذن سفیر این کشور داخل سفارت شده و او را دستگیر کردند. جولیان آسانژ 47 ساله از سال 2012 در سفارت اکوادور در انگلیس در شرایط پناهندگی به سر می‌برد. وی که از سوی دستگاه قضایی سوئد به آزار جنسی متهم است توانسته بود تابعیت اکوادور را به دست آورد. ویکی لیکس هفته گذشته با استناد به اظهارات یک مقام بلندپایه اعلام کرد، آسانژ احتمالا بین چند ساعت تا چند روز دیگر از این سفارتخانه اخراج می‌شود. بر اساس پیام منتشر شده در توییتر ویکی لیکس، دولت اکوادور و انگلیس درباره بازداشت آسانژ به توافق رسیده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است که سطح خدمات سفارت اکوادور به آسانژ در ماه‌های اخیر به‌ شدت کاهش‌ یافته بود ازجمله اینکه او از اوایل فروردین به اینترنت دسترسی نداشت و ویکی لیکس به ‌اجبار سردبیر جدیدی را به ‌صورت موقت جایگزین او کرده بود. این رویداد همچنین با واکنش‌های مقام‌های انگلیسی مواجه شده است. جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توییتر نوشت: آسانژ قهرمان نبود و قدرت هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست. وی با بیان اینکه آسانژ در سال‌های اخیر از قانون فرار کرده، از دولت اکوادور به دلیل همکاری با وزارت امور خارجه انگلیس برای محاکمه این فعال استرالیایی قدردانی کرد. شماری دیگری از سیاستمداران انگلیسی نیز از تصمیم دولت اکوادور تقدیر کرده‌اند. این در حالی است که ویکی لیکس با انتشار بیانیه‌ای، تصمیم کیتو را برخلاف قوانین بین المللی خوانده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد