hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ترامپ به دنبال نابودسازی حقوق بین الملل است

ترامپ به دنبال نابودسازی حقوق بین الملل است

ستاد حقوق بشر از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فردی یاد کرد که مترصد نابودسازی حقوق بین الملل در پرتو به کارگیری زور و یاغی گری است.

ستاد حقوق بشر روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر جامعه جهانی شاهد نقض سیستماتیک حقوق و قوانین بین الملل توسط دونالد ترامپ بود. فردی که مترصد نابود سازی حقوق بین الملل در پرتو بکارگیری زور و یاغی گری است.
این ستاد با اعلام انزجار شدید از اقدام اخیر دولت ترامپ و هشدار نسبت به عواقب نقض سیستماتیک حقوق بین الملل توسط آمریکا، از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا ضمن ورود جدی به موضوع فوق، اقدام قانونی و عملی قاطع خود در این زمینه را بکار گیرند.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتاق فکر دو نفره (ترامپ- نتانیاهو) را نقض صریح بند 7 ماده 2 منشور ملل متحد دانسته و آن را همانند سایر اقدامات یکجانبه ترامپ، نماد کارنامه سیاه رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دانست و در همین رابطه شناسایی سپاه پاسداران ایران در ردیف گروه های تروریستی را اقدام جدید دیگری در مسیر نضج تنفر و ناامنی در جهان، خصوصا منطقه غرب آسیا قلمداد و به شدت محکوم می کند.
نگاهی به عملکرد سه ساله ترامپ
این ستاد از امضای شرم آور اعلامیه حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر بلندی های جولان، شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم، دخالت آشکار در امور داخلی و اعمال تحریم های یکجانبه متعدد و ظالمانه علیه کشورهای مختلف جهان، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و خروج از برجام، تهدید و متعاقبا خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خروج از موافقتنامه پاریس و نقض ده ها سند و تعهد بین المللی به عنوان کارنامه سه سال ترامپ یاد کرد. ستاد حقوق بشر افزود: عملکرد دونالد ترامپ طی سه سال گذشته نماد اقدام سیستماتیک وی برای بدبین کردن ملت آمریکا و سایر کشورهای جهان نسبت به سه طیف از انسان ها یعنی مسلمانان، خارجیان و مهاجران از یک سو و خلق دو پدیده جدید یعنی تروریسم شویی و تروریسم زایی در جهان می باشد. این ستاد افزود: امروز تداوم حمایت مبتنی بر زور از نماد بارز تروریسم دولتی در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم اشغالگر قدس از یک سو و تلاش برای جایابی و تقویت گروه های تروریستی بخشی از کارنامه سیاه آقای ترامپ در کاخ سفید می باشد.
محبوبیت سپاه در منطقه غرب آسیا
ستاد حقوق بشر اعلام کرد: در شناسایی تروریست های واقعی در جهان ذکر این نکته لازم است که فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران ایران به عنوان منسجم ترین و منظم ترین نیروی نظامی موفق در برچیدن شبکه های تروریستی تحت الحمایه آمریکا و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و فعال در کمک به غیرنظامیان و دولتها به هنگام وقوع حوادث طبیعی چون سیل و زلزله، علاوه بر 80 میلیون ایرانی، امروز مورد وثوق و احترام دولت ها و ملت های منطقه خصوصا ده ها میلیون شهروند عراقی، سوری و افغانی می باشند. 
این ستاد افزود: فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران هرگز همانند ترامپ و دولتمردانش که اخیراً نیز به دلیل ارتکاب جرایم گسترده جنگی در افغانستان و آغاز تحقیقات مقدماتی توسط دیوان کیفری بین المللی با رسوایی جدید دیگری روبرو هستند، هرگز شبانه و تحت شدیدترین پوشش های امنیتی به کشورهایی که اخیرا از یوغ تروریستها خارج شده اند، سفر نکرده و محافظین واقعی ایشان همانا ملتها و دولتهای فهیم منطقه می باشند.
کمیسر عالی شورای حقوق بشرعاملان جنایت یمن را معرفی کند
ستاد حقوق بشر از نهادهای حقوق بشری به ویژه کمیسر عالی شورای حقوق بشر خواست تا در راستای وظایف قانونی خود با عاملان جنایت وحشیانه ائتلاف سعودی در یمن برخورد قانونی کرده و آنان را به جامعه جهانی معرفی کند. ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای در واکنش به حمله اخیر ائتلاف سعودی در یمن اعلام کرد: بار دیگر جنایت وحشیانه توسط تروریسم دولتی سعودی- آمریکایی در حمله به منطقه مسکونی 'سعوان' یمن و مدرسه کودکان منجر به شهادت دهها انسان بی گناه که بیشتر آنها دختربچه های دانش آموز بودند و همچنین زخمی و مجروح شدن حدود 100 غیر نظامی دیگر شد.  این ستاد از حمله ائتلاف سعودی به عنوان تراژدی غمبار یاد کرد و افزود: این جنایت، قساوت دردناکی بود که همچون جنایات گذشته ائتلاف سعودی در سایه سکوت و بعضا حمایت برخی کشورهای غربی و مدعی به اصطلاح حقوق بشر انجام گردید.
حمله به مدارس یکی از شش جنایت بزرگ علیه کودکان
در بخشی از اطلاعیه این ستاد آمده است: امروز وجدان جامعه جهانی با علم به تداوم کشتار غیرنظامیان بیگناه و بی دفاع یمنی نه تنها شاهد تداوم سکوت معنی دار برخی دولت های غربی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه می باشد، بلکه همچنین نظاره گر رقابت حریصانه آنها برای فروش انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی به قاتلین ملت یمن است. این در حالی است که بر اساس 'مکانیزم نظارت و گزارش دهی' شورای امنیت در سال 2005، حمله به مدارس جزء شش جنایت بزرگ علیه کودکان مورد شناسایی قرار گرفته است.
عملکرد ضعیت نهادهای بین المللی
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از عملکرد ضعیف سازمان ملل متحد، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و سایر سازمانهای بین المللی مسئول نسبت به نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در منطقه غرب آسیا طی سال های اخیر از جمله جنایات متعدد نیروهای آمریکایی بر علیه غیرنظامیان خصوصا زنان و کودکان افغانی و عراقی و همچنین کشتار وسیع غیرنظامیان فلسطینی و لبنانی توسط رژیم اسرائیل انتقاد کرد. این ستاد افزود: کشتار هولناک اخیر و حمله به مدارس، نقض فاحش منشور ملل متحد، قوانین حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه بین المللی، قطعنامه های مکرر مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت ، سازمان های ذیربطی چون یونیسف و یونسکو می باشد.
اسناد بین المللی در محکومیت جنایت ائتلاف سعودی 
ستاد حقوق بشر اعلام کرد: کشتار اخیر کودکان یمنی نقض فاحش کنوانسیون حقوق کودک؛ مواد 48، 51، 52، 77، 85 پروتکل اول الحاقی به کنوانسیونهای چهارگانه ژنو در حمایت از اماکن غیر نظامی در زمان جنگ و ممنوعیت حمله به آنها؛ مواد 3 و 4 پروتکل دوم الحاقی به کنوانسیونهای چهارگانه ژنو؛ مواد 94 و 147 کنوانسیون چهارم ژنو 1949؛ اعلامیه بین المللی مدارس ایمن (2015) ، قطعنامه های 2225 ، 2143 ، 2068 و 1998 شورای امنیت در محکومیت حمله به مدارس در زمان جنگ و شناسایی این اقدام بعنوان جنایت جنگی و دهها تعهد و الزام بین المللی می باشد.این ستاد ضمن تشویق تمامی اعضای جامعه بین الملل و سازمانهای مردم نهاد برای محکومیت عاملین جنایت فوق و کمک رسانی به قربانیان مظلوم یمنی از دبیرکل سازمان ملل، شورای امنیت و کلیه نهادهای حقوق بشری بین المللی از جمله کمیسر عالی شورای حقوق بشر می خواهد تا در راستای وظایف قانونی خود بدون درنگ ضمن برخورد قانونی، عاملان جنایت دردناک فوق را به جامعه جهانی معرفی نمایند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد