hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > شفر؛ استاد پیروزی بر الهلال

شفر؛ استاد پیروزی بر الهلال

استقلال بازگشت دوباره خود را جشن گرفت. این تیم که فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا را با باخت 3 -0 مقابل الدحیل قطر آغاز و با تساوی 1-1 برابر العین امارات ادامه داد، در شرایطی دوشنبه شب گذشته مقابل الهلال عربستان قرار گرفت که باخت 1-0 در دربی پایتخت و پس از آن تساوی بدون گل برابر سایپا، استقلال را در وضعیت بدی قرار داده بود و در این شرایط، بسیاری از علاقه‌مندان به این تیم، با بیم و امید به ادامه دیدارهای تیم محبوب‌شان خصوصاً بازی برابر الهلال نگاه می‌کردند اما آبی‌پوشان در برابر حریف نامدار سعودی خود به پیروزی 2-1 رسیدند تا هم بازگشت خوبی در آسیا داشته باشند و با امیدواری بیشتری بازی‌ها در لیگ قهرمانان را دنبال کنند و هم آب رفته را به جوی بازگردانند.
استقلال بازگشت دوباره خود را جشن گرفت. این تیم که فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا را با باخت 3 -0 مقابل الدحیل قطر آغاز و با تساوی 1-1 برابر العین امارات ادامه داد، در شرایطی دوشنبه شب گذشته مقابل الهلال عربستان قرار گرفت که باخت 1-0 در دربی پایتخت و پس از آن تساوی بدون گل برابر سایپا، استقلال را در وضعیت بدی قرار داده بود و در این شرایط، بسیاری از علاقه‌مندان به این تیم، با بیم و امید به ادامه دیدارهای تیم محبوب‌شان خصوصاً بازی برابر الهلال نگاه می‌کردند اما آبی‌پوشان در برابر حریف نامدار سعودی خود به پیروزی 2-1 رسیدند تا هم بازگشت خوبی در آسیا داشته باشند و با امیدواری بیشتری بازی‌ها در لیگ قهرمانان را دنبال کنند و هم آب رفته را به جوی بازگردانند. این موضوع، باعث شد تا به بررسی عملکرد آبی‌ها با مربیگری وینفرد شفر بپردازیم و ببینیم که این مربی آلمانی در یک سال و نیمی که از حضورش در استقلال می‌گذرد، در چه مواقعی توانسته ورق را به سود تیم خود بازگرداند.
 سومی لیگ و قهرمانی جام حذفی
شفر در حالی دهم مهرماه 96 سرمربی استقلال شد که آبی‌ها با مربیگری علیرضا منصوریان، 4 باخت، 2 تساوی و یک برد در لیگ و یک برد در جام حذفی به دست آورده بودند و این تیم با مربیگری موقت میک مک درموت، سپیدرود را هم شکست داده بود. با این حال، به وضوح مشخص بود که این تیم، اوضاع و احوال خوبی ندارد. شفر کار خود را در استقلال با تساوی بدون گل برابر فولاد و باخت 1-0 در دربی آغاز کرد اما به مرور توانست تیم مورد نظر خود را بسازد و در 21 بازی که در لیگ هفدهم روی نیمکت استقلال نشست، تیمش صاحب 14 برد، 7 تساوی و تنها 2 باخت شد و در نهایت استقلال را روی سکوی سوم جدول قرار داد. نکته جالب بازگشت خوب آبی‌ها در لیگ، 7 پیروزی پیاپی استقلال در نیم فصل دوم بود که از میان آنها می‌توان به برد 4-1 برابر فولاد در اهواز و پیروزی 1-0 مقابل پرسپولیس در دربی اشاره داشت که کام هواداران آبی را شیرین کرد. استقلالی‌ها در 4 بازی دیگر خود در جام حذفی هم به پیروزی رسیدند تا با برتری 1-0 در فینال مقابل خونه به خونه، اولین جام قهرمانی خود با این مربی را دشت کنند.
 استاد شکست دادن الهلال
استقلالی‌ها که فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا را با شکست سنگین 6-1 برابر العین به پایان رسانده بودند، در فصل 2018 این رقابت‌ها و در گروه D در گروه موسوم به مرگ با الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات همگروه شدند. با این حال، شاگردان شفر با 3 برد و 3 تساوی به عنوان تیم اول از این گروه صعود کردند. اوج هنرنمایی استقلالی‌ها در مرحله گروهی، 2 پیروزی رفت و برگشت و با نتایج 1-0 مقابل الهلال بود که گل بازی رفت توسط مامه بابا تیام و گل بازی برگشت توسط وریا غفوری به ثمر رسید. شفر دوشنبه شب برای سومین بار با استقلال مقابل الهلال قرار گرفت و با گل‌هایی که علی کریمی و پژمان منتظری در دقایق 6 و 30 به ثمر رساند، به پیروزی رسید تا ثابت کند استاد شکست دادن الهلال است و راه بردن این تیم را به خوبی بلد است.
 بازگشت با تیام
استقلال که در هفته بیست و دوم لیگ برتر هفدهم به ذوب آهن 2-1 باخته بود، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم به این تیم اصفهانی خورد ولی باز هم به تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی 1-0 باخت اما تیم شفر در بازی برگشت که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، جبران مافات کرد و با هت تریک تیام 3-1 ذوب آهن را برد تا بازگشت خوبی داشته باشد. البته استقلال در مرحله یک چهارم در بازی رفت با السد 2-2 کرد ولی در تهران 3-1 به این تیم باخت تا از آسیا حذف شود.
دوباره می‌برند؟
استقلال که از جام حذفی کنار رفته، در لیگ برتر جاری و تنها در نیم فصل دوم 5 برد پیاپی داشته و با 44 امتیاز در رده چهارم حضور دارد و با 4 امتیاز در رده سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و باید دید پیروزی خوب و ارزشمند مقابل الهلال، می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های دیگر این تیم در آسیا و یا افزایش شانس شفر و شاگردانش برای قهرمانی در لیگ برتر هم بشود؟
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد