hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > استقلال به دنبال بازگشت رؤیایی

استقلال به دنبال بازگشت رؤیایی

هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب با برگزاری دیدارهایی آغاز می‌شود که طی آن 2 نماینده فوتبال کشورمان برابر حریفان خود به میدان می‌روند. از گروه A مسابقات، ذوب آهن از ساعت ۲۰:۱۰ در ورزشگاه زعبیل دوبی میهمان الوصل امارات است. تیمی که در سال‌های اخیر بارها برابر تیم‌های ایرانی به میدان رفته و در فصل گذشته همگروه پرسپولیس بود و در دو بازی رفت و برگشت مغلوب سرخپوشان پایتخت شد. الوصل در گذشته بازیکنان ایرانی مانند حامد کاویانپور، علیرضا نیکبخت و ایمان مبعلی را در اختیار داشته و فرهاد مجیدی مربی فعلی استقلال هم که با 68 گل زده، بهترین گلزن تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید.
هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب با برگزاری دیدارهایی آغاز می‌شود که طی آن 2 نماینده فوتبال کشورمان برابر حریفان خود به میدان می‌روند. از گروه A مسابقات، ذوب آهن از ساعت ۲۰:۱۰ در ورزشگاه زعبیل دوبی میهمان الوصل امارات است. تیمی که در سال‌های اخیر بارها برابر تیم‌های ایرانی به میدان رفته و در فصل گذشته همگروه پرسپولیس بود و در دو بازی رفت و برگشت مغلوب سرخپوشان پایتخت شد. الوصل در گذشته بازیکنان ایرانی مانند حامد کاویانپور، علیرضا نیکبخت و ایمان مبعلی را در اختیار داشته و فرهاد مجیدی مربی فعلی استقلال هم که با 68 گل زده، بهترین گلزن تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید. ضمن اینکه محمدرضا خلعتبری بازیکن ذوب آهن هم که دوران مصدومیت خود را سپری می‌کند، در فصل 12-2011 در الوصل زیر نظر دیه گو مارادونا که سرمربی این تیم بود، بازی می‌کرد. الوصل که در سال 1960 تشکیل شده، بازی‌های خود در این فصل از لیگ قهرمانان را با پیروزی 1-0  مقابل النصر عربستان آغاز کرد ولی مقابل الزورا عراق 5-0 شکست خورد تا تیمی پر نوسان نشان بدهد و با 3 امتیاز در رده سوم گروه قرار بگیرد. این تیم که مربیگری‌اش را لارنسیو رگکامف رومانیایی برعهده دارد، در فصل گذشته لیگ امارات در جایگاه سوم قرار گرفت و سهمیه آسیایی را دریافت کرد ولی در حال حاضر شرایط خوبی ندارد و در آخرین بازی خود مقابل النصر امارات 4-2 شکست خورد و با 23 امتیاز در رده نهم لیگ امارات قرار دارد. از سویی ذوب آهن تا پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بهترین نتیجه را بین نمایندگان ایران گرفته و با ۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده دوم جدول گروه شانس زیادی برای صعود دارد. شاگردان علیرضا منصوریان در اولین بازی خود برابر الزوراء به تساوی بدون گل رسیدند ولی در بازی دوم 3-2 النصرعربستان را بردند. ذوبی‌ها در لیگ برتر ۶ هفته است که باختی نداشته‌اند و اگر چه در بازی آخر مقابل سپیدرود به تساوی بدون گل رسیدند ولی وضعیت این تیم نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و آنها با 26 امتیاز در رده دهم لیگ برتر قرار دارند. مساوی برای ذوب آهن مقابل الوصل نتیجه بدی محسوب نمی‌شود اما اگر شاگردان منصوریان در خانه حریف ۳ امتیاز را بگیرند در آن صورت احتمال صدرنشینی آنها در لیگ قهرمانان هم وجود دارد. محمدرضا عباسی، بازیکن ذوب آهن در این مسابقه به دلیل مصدومیت غایب است ولی امید گلزنی این تیم امیر ارسلان مطهری است که در بازی‌های اخیر این تیم درخشش خوبی داشته است. قضاوت این مسابقه را اماتو یودی از ژاپن به همراه دو کمک هموطن خود هیروما ریو و نیشی‌هاشی ایسائو برعهده دارد. در دیگر بازی گروه  A، النصر عربستان از ساعت 21:45 میزبان الزوراء است.
 استقلال - الهلال؛ در انتظار بازگشت باشکوه آبی‌ها
در ادامه این رقابت‌ها و از گروه C، استقلال از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه حمد بن خلیفه دوحه قطر میزبان الهلال عربستان است. دیداری که کریستوفر جیمز بث استرالیایی به همراه دو کمک هموطن خود به نام‌های آنتوان سوتین و اشلی وارویک، قضاوت آن را بر عهده دارد. آبی‌پوشان پایتخت در حالی به میدان می‌روند که هنوز بردی در سال جدید نداشته‌اند. شاگردان وینفرد شفر با وجود بازی خوبی که مقابل پرسپولیس ارائه دادند، 3 امتیاز دربی را به حریف سنتی خود واگذار کردند که این باخت حاشیه‌های زیادی را در پی داشت و در نهایت، استقلال مقابل سایپا هم با تساوی بدون گل متوقف شد تا با 44 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر قرار بگیرد. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم شرایط مساعدی ندارد. استقلال در 2 مسابقه قبلی خود، برابر الدحیل 3-0 بازنده شد و مقابل العین هم 1-1 متوقف شد تا فقط یک امتیاز داشته باشد و در انتهای جدول گروه C قرار بگیرد. با این حال اگر فوتبال روی خوشش را به آبی‌ها نشان بدهد، آنها می‌توانند با یک بازگشت طلایی دوباره در آسیا قد علم کنند. خصوصاً اینکه استقلال با شفر در فصل 2018 لیگ قهرمانان با نتایج مشابه 1-0 در دو بازی رفت و برگشت، الهلال را برد و حالا امیدوار است آن نتایج را دوباره تکرار کند.
الهلال که هدایتش را زوران مامیچ کروات برعهده دارد، این فصل از لیگ قهرمانان را با پیروزی 1-0 مقابل العین آغاز کرد و در دومین بازی هم 3-1 الدوحیل را برد تا با 6 امتیاز در صدر گروه قرار بگیرد. این تیم در آخرین بازی خود در لیگ عربستان هم 3-2 الاتفاق را برد تا با 60 امتیاز در رده دوم لیگ کشور خود قرار داشته باشد و حالا به دنبال ادامه پیروزی‌هایش است. این تیم علی الحبسی گلر مشهور عمانی را به عنوان دروازه بان، بوتیا اسپانیایی و دگنک استرالیایی را در خط دفاع، عمر عبدالرحمن اماراتی (او همچنان مصدوم است) و کارولوس ادواردو برزیلی را در خط‌ هافبک و گومیس بلژیکی، سوریانو اسپانیایی و جیوانیسو ایتالیایی را در خط حمله دارد که حضور این بازیکنان نشان از پرمهره و قدرتمند بودن الهلال دارد.
استقلال در 2 بازی قبلی خود وریا غفوری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و باید دید او به این بازی می‌رسد یا نه. روزبه چشمی هم به دلیل مصدومیت دراین دیدار غایب است. ضمن اینکه فرشید باقری و مهدی قائدی هم به دلایل انضباطی آبی‌ها را همراهی نمی‌کنند و در این شرایط باید دید آبی‌پوشان می‌توانند دست به معجزه بزنند و بازگشتی رؤیایی در آسیا داشته باشند یا خیر. آن هم با حضور بازیکنانی چون آیاندا پاتوسی، ایسما و گادوین منشا که راه گلزنی در آسیا را بلد است. استقلال و الهلال تاکنون 9 بار به مصاف هم رفته‌اند. استقلال 4 بار و الهلال 3 بار فاتح این بازی بوده اند. امیرهاشمی  مقدم، فرهاد مجیدی، سیروس دین محمدی، یدالله اکبری، علی سامره، پژمان منتظری، مامه بابا تیام، وریا غفوری و آرش برهانی گلزنان استقلال در مصاف‌های پیشین با الهلال بوده‌اند. زنده‌یاد منصور پورحیدری، زنده‌یاد ناصر حجازی، امیر قلعه‌نویی و شفر هر کدام 2 بار و رولند کخ یک بار سرمربی  استقلال مقابل الهلال بوده‌اند.
تقابل‌های دو تیم  قدرتمند آسیا ٣ بازی در جام باشگاه‌های آسیا، 5 بازی در لیگ قهرمانان و یک بازی هم در جام در جام آسیا بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد