hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسینه شدن ۶۳ درصد از قزوینی‌ها؛ بیمارستان‌های خصوصی از کرونا پاک شدند

واکسینه شدن ۶۳ درصد از قزوینی‌ها؛ بیمارستان‌های خصوصی از کرونا پاک شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای واکسیناسیون عمومی تا امروز ۶۳ درصد مردم استان دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

نود و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین عصر امروز با حضور استاندار قزوین به عنوان ریاست ستاد، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دبیر و سخنگوی ستاد، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در این جلسه از تزریق 810 هزار دز واکسن کرونا از آغاز فرآیند واکسیناسیون در استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین از ابتدای واکسیناسیون عمومی تا امروز 587 هزار و 762 نفر ‌هم‌ استانی دز اول واکسن کرونا و بیش از 222 هزار هم دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

پیمان نامدار اضافه کرد: بنابراین از آغاز واکسیناسیون عمومی تا امروز 63 درصد مردم استان دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و حدود 26 درصد مردم استان قزوین هم به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده و هر 2 دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی از تزریق 432 هزار و 180 دز واکسن در شهریورماه 1400 خبر داد و گفت: فقط در 2 روز ابتدای مهرماه 26 هزار و 674 دز واکسن کرونا تزریق شده که اگر این آمار را با میزان واکسیناسیون در مردادماه مقایسه کنیم، متوجه ‌می‌شویم که میزان واکسیناسیون روزانه در استان قزوین دستکم 2 برابر شده است.

تخلیه بیمارستان‌های خصوصی و تک‌تخصصی از بیماران کرونایی

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش از کاهش میزان کل بستری‌ها از سطح 660 بیمار در 2 هفته اخیر به 440 بیمار در حال حاضر اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش محسوس میزان بستری‌ها از امروز بیمارستان‌های خصوصی و تک‌تخصصی قزوین و همچنین بیمارستان 553 ارتش از بیماران کرونایی خالی می‌‌شوند و دیگر پذیرش بیماران کووید نخواهند داشت.

نامدار افزود: در نهایت در استان قزوین فقط 3 بیمار اصلی بوعلی، ولایت و رازی در شهر قزوین و بیمارستان‌های دولتی در سایر شهرستان‌ها پذیرش بیماران کرونایی را به عهده می‌گیرند که در شهرستان‌ها هم بیمارستان‌های دولتی فقط یک بخش مجزا را به بستری و درمان بیماران کووید اختصاص می‌دهند.

وی از اختصاص 210 تخت به بیماران کرونایی در شهرستان قزوین خبر داد و گفت: در شهرستان قزوین بیمارستان بوعلی با 60 تخت عادی و 50 تخت آی‌سی‌یو، بیمارستان ولایت با 120 تخت عادی و کل تخت‌های آی‌سی‌یو و بیمارستان رازی (تأمین‌اجتماعی) هم با 30 تخت عادی و کل تخت‌های آی‌سی‌یو در خدمت بیماران کرونایی خواهند بود.

نامدار با اشاره به فوت بیمار کرونایی بدحال در هفته اخیر ادامه داد: با این حال موارد بستری و فوتی کرونایی نسبت به هفته اخیر کاهش زیادی داشته و البته در مهرماه تاکنون بیمار کرونایی در استان قزوین فوت کردند.

وی یادآور شد: با این حال هنوز 45 بیمار کرونایی بدحال ما زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که تعداد آنها به نسبت هفته‌های قبل کاهش محسوسی نداشته است که به همین خاطر باید مراقبت بازگشت دوباره کرونای دلتا به روزهای اوج باشیم.

کمبود داروی «آمفوتریسین بی» برای درمان قارچ سیاه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در این جلسه از کمبود داروی «آمفوتریسین بی» برای درمان بیماران مبتلا به قارچ سیاه خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان قزوین 13 نفر به بیماری قارچ سیاه مبتلا شدند که بیشتر آنها به دلیل همین کمبود دارو مدت‌هاست که عوارض این بیماری را تحمل می‌کنند.

پیمان قجربیگی اضافه کرد: با این حال داروی مشابهی به نام پزوکنازول در اختیار داریم و محموله جدید داروی آمفوتریسین هم امشب یا فردا وارد کشور می‌شود که برای پس فردا ما داروی آمفوتریسین را در اختیار بیماران مبتلا به قارچ سیاه قرار خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به نرسیدن 5 میلیون دز واکسن‌های هلال‌احمر به کشور ادامه داد: به همین دلیل در 2 روز اخیر با یک محدودیت در توزیع واکسن مواجه شدیم که تلاش کردیم با مدیریت سهمیه‌ها حتماً در مراکز شهرستان‌ها واکسن داشته باشیم.

موج فوتی‌ها دامن‌گیر گروه‌ سنی 30 تا 60 سال شد

مدیر مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه میزان بستری‌های کرونایی روزانه در استان قزوین به زیر 100 نفر رسیده است گفت: پیش‌بینی ما این است که در مهرماه یعنی بین 3 تا 4 هفته آینده تعداد کل بستری‌های ما بین 300 تا 400 بیمار در نوسان باشد و توقع کاهش خیلی‌ زیاد بستری‌ها را نداریم.

علی فخار سلیمانی با اشاره به واکسینه شدن 93 درصد افراد بالای 60 سال در استان قزوین افزود: به همین خاطر میزان فوت کرونایی در این گروه سنی به شدت کاهش یافته و در عوض موج فوتی‌های ما به سمت گروه سنی 30 تا 59 سال حرکت کرده است که اگر واکسیناسیون 2 دز این گروه سنی هم کامل شود، شاهد کاهش بسیار زیاد موارد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خواهیم بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد