hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خشکی چشم و نشانه ی تیروئید

خشکی چشم و نشانه ی تیروئید

تیروئید غده ای است که در زیر گلو قرار گرفته و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد؛ و اگر این غده درست عمل نکند مشکلات زیادی برای بدن بوجود می آید.
مشکلات تیروئیدی می توانند خودشان را از طرق مختلف نشان دهند و به بخش های مختلف بدن، از جمله موی روی سر تا ناخن روی انگشتان پا اثرگذار باشند. گاهی اوقات علائمی که در بدن ظاهر می شود، نشان دهنده این است که تیروئید به توجه نیاز دارد تا بتواند تعادل پیدا کند.


شناسایی کردن علائم اولیه کمی دشوار هستند اما پزشکان بر این عقیده هستند که اگر شما به چشمانتان دقت کنید، ممکن است که وضعیت تیروئید در آن نشان داده شود. برای این که متوجه شوید که در صورت مشکلات تیروئیدی چه علائمی در چشم ظاهر می شوند، این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک را تا انتها مطالعه کنید.

خشکی چشم و نشانه ی تیروئید

اگر چشمان بیش از حد خشکی دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. چشمان خشک می تواند نشان دهنده طیف وسیعی از وضعیت های مختلف مانند آلرژی فصلی یا بیماری تیروئید باشد. اختلال سیستم ایمنی هم نتیجه تولید زیاد هورمون تیروئید است که درآن تیروئید پرکار می شود و معمولاً از هر 200 نفر؛ یک نفر به آن مبتلا خواهد شد.
بیماری تیروئید چشمی می تواند عاملی برای التهاب بافت چربی و چربی های پشت یکی از چشم ها یا هر دو چشم باشد و باعث ورم این ناحیه شود. البته بیماری های دیگری هم هستند که می توانند این مشکل را به وجود بیاورند که قطعاً با چک کردن سطح تیروئید می توانید زودتر به نتیجه برسید.
چشم درد

دیگر علائم ظاهر شده تیروئید در چشم ها

علائم دیگری از بیماری تیروئید چشمی هستند که باید از آنها آگاهی پیدا کنید. علائم رایج دیگری از بیماری تیروئید چشمی مانند فشار به چشم، درد، حساسیت به نور، ورم چشم، منقبض شدن پلک و دوبینی وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید.
قرمزی و التهاب در سفیدی چشم، تولید زیاد اشک و ورم پلک می تواند از نشانه های بیماری تیروئید چشمی باشد. اگر این علائم را تجربه کردید، حتما آن ها را با پزشک در میان بگذارید و هم تیروئید و هم چشمان خود را مورد آزمایش قرار دهید.

بیماری چشم تیروئید در خانم ها

بیماری چشم تیروئید معمولاً در خانم ها بیشتر در سنین 30 الی 40 سال اتفاق می افتد. طبق مطالعات انجام شده، عوامل خاصی هستند که شما را بیشتر در خطر بیماری تیروئید چشمی قرار می دهند. بیماری تیروئید چشمی معمولا خانم ها را بیشتر از آقایان درگیر می کند و در دهه سی و چهل سالگی رایج تر است.
سابقه ژنتیکی ابتلا به پرکاری تیروئید در ابتلا به این مشکل رایج نیست اما استرس و کشیدن سیگار می تواند عامل افزایش احتمال ابتلا به بیماری تیروئید چشمی باشد.
ترس

سختی در تشخیص بیماری تیروئید چشمی

بیماری تیروئید چشمی هنگام شروع، پیشرفت، شدت و در طول بیماری غیر قابل پیش بینی است. درمان بیماری تیروئید چشمی در افراد مختلف متفاوت است. در مراحل اولیه بیماری، قطره چشم و مرطوب کننده مخصوص برای چشم تجویز می شود که می تواند این ناراحتی را بهبود ببخشد.
اگر متوجه شدید که چشمان شما در طول شب خشک می شود، می توانید پلک خود را با یک چسب کوچک ببندید تا در طول شب چشمان تان را باز نکنید تا آن ها استراحت کند.
همچنین از قطره های مرطوب کننده مخصوص چشم استفاده کنید. در موارد شدیدتر هم جراحی پلک پیشنهاد می شود.
البته که بخش کلیدی این درمان، تلاش برای متعادل کردن عملکرد تیروئید است. البته مشکل این جاست که بعضی از پزشکان بر این عقیده هستند که اگر تیروئید را هم متعادل کنید، باز هم تاثیر مثبتی روی وضعیت بیماری تیروئید چشمی نخواهد داشت. در هر صورت اگر هر گونه ناتعادلی در هورمون تیروئید دارید، بدانید که چشمان تان در معرض خطر هستند و باید برای آن اقدامی انجام دهید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد