hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هلال احمر لوازم پزشکی به مناطق سیل زده لرستان ارسال می کند

هلال احمر لوازم پزشکی به مناطق سیل زده لرستان ارسال می کند

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، از ارسال داروهای مورد نیاز و لوازم پزشکی به مناطق سیل زده استان لرستان به وسیله یک دستگاه تریلی خبر داد.

حسن صفاریه در این خصوص اظهار داشت: این معاونت اقدام به آماده سازی یک محموله دارویی و لوازم پزشکی، برای حمایت از تیم های عملیاتی درمان اضطراری و ارائه خدمات درمانی به مناطق سیل زده استان لرستان کرده است.
وی ادامه داد: این محموله شامل چهار پالت دارو و همچنین 13 پالت لوازم مصرفی پزشکی است که فردا توسط یک دستگاه تریلی به منطقه ارسال خواهد شد.
در اثر سیل 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد. ستاد مدیریت بحران این استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد که منازل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته است و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
همه راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود. شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تاکنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد