hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علت احساس درد در چشم چیست؟ و چگونه درمان می شود؟

علت احساس درد در چشم چیست؟ و چگونه درمان می شود؟

چشم ها یکی از مهمترین اعضای بدن هستند. بینایی و زیبایی صورت در اهمیت چشم نقش زیادی دارند. بسیاری از افراد برای زیباتر دیده شدن چشم هایشان از لوازم آرایشی زیاد و یا لنزهای نامرغوب استفاده می کنند که ممکن است علت درد چشم در این افراد باشد. در این مقاله عواملی را که ممکن است باعث آسیب چشم شوند, مطالعه می کنید.
از دیگر روشهای درمان درد چشم این است که دو قاشق را داخل فریزر گذاشته تا سرد شود سپس آنها را زیر چشم قرار دهید تا به رفع پف و التهاب چشم کمک کند. دقت کنید که با قاشق به چشم ها فشار نیاورید.
همچنین می توانید تکه های کوچک خیار را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پلک چشمانتان بگذارید. اینکار پف پلکها را از بین می برد. برای رفع خستگی چشم نیز می توانید از چند قطعه کوچک توت فرنگی استفاده کنید و آنها را به مدت ۱۰ دقیقه روی پلکها قرار دهید.
روش های درمان درد چشم

روش های دیگر درمان خانگی

گذاشتن پنبه خیس روی پلکها برای رفع التهاب آنها بسیار موثر است. می توان پنبه را با چای یا شیر خنک خیس کرده و به مدت ۵ دقیقه روی پلکها قرار داد. اینکار برای درمان خستگی چشم کاربرد دارد. همچنین می توان از روغن اسطوخودوس نیز برای اینکار استفاده کرد. کافیست در یک فنجان آب ولرم, چند قطره روغن اسطوخودوس بریزید و سپس مقداری پنبه را به آن آغشته کرده و به مدت چند دقیقه روی پلکهایتان بگذارید.
علت درد چشم

دلایل درد پشت کره چشم

یکی از علت های شایع درد پشت کره چشم، عفونت سینوس ها و سردرد های میگرنی می باشند، معمولا همیشه درد در پشت یک چشم احساس می شود و همراه با درد دیگر قسمت های سر در همان سمت می باشد.
درد پشت چشم که به دلیل عفونت سینوس بروز می کند، اغلب خفیف تر از میگرن بوده و معمولا هر دو چشم را درگیر خواهند کرد.
حال این درد های پشت چشم معمولا جزو بیماری های اورژانسی نیستند و در صورتی که مزمن باشند باید به چشم پزشک مراجعه شود تا در صورت لزوم از طریق دارو از حملات درد در آینده پیشگیری نماید.
دلایل درد چشم

دلیل درد اطراف چشم

گل مژه یکی دیگر از علل شایع درد اطراف چشم می باشد،برای این بیماری نیز لزومی به مراجعه بلافاصله نزد پزشک نیست و می توان آن را در منزل و به وسیله کمپرس گرم چند بار در روز درمان کنید و در صورت عدم بهبود به پزشک مراجعه نمایید.
بلفاریت یک بیماری شایع دیگر است که موجب ناراحتی اطراف چشم و تورم پلک ها می شود، همچنین سندرم بینایی کامپیوتر نیز موجب بروز درد در ناحیه اطراف چشم ها خواهد شد، این مساله نیز مشکل چندان جدی نیست و با رعایت موارد احتیاطی می توان آن را درمان کرد.
اپتیک نوروپاتی (تورم عصب بینایی) بیماری کمتر شایع اما وخیم است که منجر به درد اطراف چشم  و نیز کاهش بینایی می شود، این بیماری که با علائمی همچون کاهش بینایی و کاهش دید رنگ همراه است با حرکات چشم درد آن، زیادتر خواهد شد.
این درد چشم ناشی از بیماری نوروپاتی نیاز به تشخیص و بررسی فوری چشم پزشک و متخصص مغز و اعصاب دارد و دلیل اصلی بیماری اپتیک نوروپاتی در اشخاص زیر ۴۰ سال می تواند به خاطر مالتیپل اسکلروزیس یا MS و دیگر بیماری های اعصاب باشد.
علل درد چشم

توصیه ها

برای جلوگیری از درد چشم باید همیشه مراقبتها را در نظر گرفت. خواب کافی و رعایت بهداشت چشم از جمله استفاده نکردن از لنز مشترک می تواند به حفظ سلامت چشم کمک کند. استفاده از عینک آفتابی مناسب نیز در همه فصل ها توصیه می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد