hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کشف خمره سفالی دوره ساسانی در مبارکه + جزئیات

کشف خمره سفالی دوره ساسانی در مبارکه + جزئیات

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه از کشف یک خمره سفالی متعلق به دوره ساسانیان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ولی‌الله رهبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: روز گذشته طی دریافت گزارشی از دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه، مبنی بر حفاری غیرمجاز، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان سریعاً به محل اعزام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه ادامه داد: «یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی مبارکه، حفاران غیرمجاز را دستگیر و این مجرمان به منظور طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.»
وی افزود: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان موفق شدند تا در این حفاری غیرمجاز، یک عدد خمره سفالی که متعلق به دوران ساسانیان بود را کشف و ضبط کنند.
رهبری تصریح کرد: «این خمره سفالی که در گذشته به‌منظور نگهداری آذوقه استفاده می‌شده با همکاری شهرداری مبارکه به محل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان منتقل شد و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، طی روزهای آینده، برای مرمت و استحکام بخشی به کارگاه تخصصی مرمت اشیا اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تحویل خواهد شد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد