hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > ماجرای پیدا شدن واکسن‌های معدوم شده فایزر در مهاباد چه بود؟

ماجرای پیدا شدن واکسن‌های معدوم شده فایزر در مهاباد چه بود؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دارو‌های معدوم شده واکسن فایزر نیست، داروی دپومدرول و تولید شرکت فایزر است.
بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: پوکه‌های شیشه‌ای واکسن‌های معدوم شده در حاشیه رودخانه مهاباد مربوط به واکسن کرونای فایزر نبوده و دارویی از همین شرکت خارجی است که مربوط به بیماری کووید ۱۹ نیست.
حسینی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این پوکه‌ها مربوط به داروی "دپومدرول" است که با توجه به تولید داروی مشابه آن در داخل کشور به نام "متیل پردنیزولون" واردات آن محدود شده و مدت هاست که از طریق مبادی رسمی پخش داروی کشور توزیع نشده است.
وی اضافه کرد: تصاویر پوکه‌های منتشر شده در فضای مجازی از مبادی قاچاق وارد کشور شده و مسئولان امر در حال پیگیری موضوع فوق و انگیزه عاملان آن هستند.
ماجرای پیدا شدن واکسن‌های معدوم شده فایزر در مهاباد چه بود؟
حسینی در مورد شایعه وجود واکسن کرونای فایزر در جامعه نیز اذعان کرد: زنجیره سرد واکسن فایزر، دمای منفی ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد است و به این دلیل، امکان جابجایی آن بین کشور‌ها وجود ندارد و با فرض محال اگر واکسنی نیز به صورت قاچاق وارد کشور شود در جابجایی بطور قطع اثربخشی خود را از دست می‌دهد.
خبر پیدا شدن پوکه‌های واکسن کرونای فایزر پیدا شدن صد‌ها پوکه خالی واکسن فایزر در مهاباد روز گذشته توسط یکی از پایگاه‌های خبری محلی در فضای مجازی این شهرستان منتشر و به سرعت دست به دست و سوالات متعددی را در اذهان مردم بوجود آورد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد