hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش شمع سازی در خانه

آموزش شمع سازی در خانه

در این مقاله قصد داریم آموزش شمع سازی را به صورت کامل و مرحله به مرحله ارائه دهیم که با استفاده از این آموزش جالب و آسان می توانید در منزل و به راحتی شمع های زیبایی بسازید و آنها را به بهترین شکل نیز تزیین نمایید.


حال تکه ای فتیله که از شیشه بلند تر باشد را انتخاب نموده و آن را با استفاده از تکه ای چسب به انتهای ظرف شیشه ای متصل نمایید.


سر دیگر فتیله را به دو تکه چوب کوچک وصل کرده و چوب ها را بر روی درب ظرف شیشه ای قرار دهید. این کار باعث تثبیت فتیله می شود.


در این مرحله از شمع سازی بهتر است از قابلمه یا ظرفی که دیگر کاربردی برایتان ندارد، استفاده نمایید. و مقداری پارافین را در آن ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. البته پیشنهاد می کنیم برای نتیجه گیری بهتر، پارافین را به روش بن ماری ذوب نمایید.


پارافین ها را با استفاده از قاشق چوبی هم بزنید، و بعد از اینکه ذوب شد و به حالت مایع در آمد، می توانید از رنگ های مخصوص ساخت شمع استفاده نمایید. این رنگ ها تنوع بالایی دارند و اغلب دارای رنگ های فانتزی و زیبایی می باشند که می توانید از رنگ دلخواه برای شمع هایتان استفاده کنید.

آموزش شمع سازی در خانه

بعد از اینکه پارفین رنگی یکدست شد، آن را از روی حرارت برداشته و حدود دو دقیقه صبر کنید تا کمی از حرارتش کم شود. سپس آن را به آرامی در ظرف شیشه ای که از قبل آماده نموده اید بریزید.

آموزش شمع سازی

حال ظرف را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و کاملا خودش را بگیرد و به حالت جامد در آید. در این مرحله از یخچال و فریزر استفاده کنید، زیرا سرمای شدید باعث ترک خورد شمع می گردد.


بعد از انجماد کامل شمع می توانید چوب ها را از فتیله جدا نموده و سپس اضافات آن را با کمک قیچی ببرید.


آموزش ساخت شمع ما با پایان رسید. همانگونه که مشاهده نمودید، به راحتی توانستیم با استفاده از پارافین شمع های ساده و زیبایی تهیه نماییم. در این مرحله میتوانید با هنر و ابتکار خود به شمع آریی پرداخته و شمع دست ساز خود را بهترین شکل تزیین نمایید.


ایده های جذاب و زیبا برای شمع سازی

استفاده از شمع در تزیینات مختلف و به منظور زیباسازی دکوراسیون و ایجاد فضاهای رمانتیک و عاشقانه کاربرد زیادی دارند. شمع ها در انواع طرح های جذاب و رنگ های متنوعی ساخته می شوند، ساخت شمع در خانه پیشنهاد جذابی است که برای این منظور ایده های خلاقانه و جذابی وجود دارد، حال در صورتی که علاقمند به شمع سازی به شکل دستی و با ایده های جدید و شیک هستید، دعوت می کنیم از انواع ایده های ساخت شمع که در ادامه این مطلب به اشتراک گذاشته ایم، دیدن کرده و برای ساختن شمع های زیبا در منزلتان الهام بگیرید.

انواع شمع های ساده و تزئینی را می توان به روشهای مختلفی بسازید، حال نوع شمع ساخته شده بستگی به پارافین دارد؛ پارافین های قالبی که برای شمع های قالبی استفاده می شوند، پارافین های کریستالی برای شمع های دست ساز و پارافین های شیشه ای برای ساخت شمع های شفاف و ژله مانند مورد استفاده قرار می گیرندو درون این شمع های ژله ای می توان از اشیاء تزئینی مختلف استفاده کرد، در اینجا انواع مختلف ایده های شمع سازی شکیل و زیبا قرار داده ایم که می توانید ضمن لذت بردن از تماشای تصاویر از ایده ساخت این شمع های دست ساز و زیبا الگو بگیرید و شمع های زیبایی در منزل بسازید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد