hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سیستم نوبت دهی واکسن کرونا در گناباد؛ ظرفیت تکمیل است/ درخواست مردم برای افزایش مراکز واکسیناسیون

سیستم نوبت دهی واکسن کرونا در گناباد؛ ظرفیت تکمیل است/ درخواست مردم برای افزایش مراکز واکسیناسیون

در شهرستان گناباد یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی به همت سپاه راه اندازی شده و روزانه مراجعان زیادی دارد اما متاسفانه از چند روز گذشته تاکنون، مردم این شهرستان با مراجعه به سامانه ثبت نام با کلمه ظرفیت تکمیل است روبه رو می‌شوند.
با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور سرعت واکسیناسیون افزایش یافته و در حال رسیدن به سنین پایین‌تر هستیم.
بررسی‌ها نشان داده در جامعه پرستاران پس از واکسیناسیون میزان فوتی کاهش چشم‌گیری داشته و در استان‌هایی که واکسیناسیون بیشتری صورت گرفته میزان بستری‌ها و فوتی رقم پایی را شامل شده است.
در شهرستان گناباد یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی به همت سپاه راه اندازی شده و روزانه مراجعان زیادی دارد اما متاسفانه از چند روز گذشته تاکنون، مردم این شهرستان با مراجعه به سامانه ثبت نام با کلمه ظرفیت تکمیل است روبه رو می‌شوند.
یکی از مراجعه‌کنندگان به این سایت اظهارداشت: سه روز است برای ثبت نام به سایت مراجعه می‌کنم هر روز اعلام می‌کند ظرفیت کامل است ، با این شیوه که واکسیناسیون یک سال طول خواهد کشید.
وی ادامه داد: در شهرستان‌های همجوار ظرفیت وجود دارد و فقط در گناباد گویا این مشکل هست که مسئولین باید پیگیری کنند.
خانمی که برای واکسن به مرکز واکسیناسیون در گناباد مراجعه کرده نیز گفت: چند روز است منتظر واکسن برکت هستیم اما در شهرستان وجود ندارد و امروز مجبور شدم واکسن خارجی بزنم.
وی ادامه داد: دوست داریم از واکسن برکت استفاده کنیم و مردم گناباد درخواست زیادی برای این واکسن دارند ولی در شهر گویا موجود نیست.
سپاه آماده افزایش سالن‌های تجمیعی
سرهنگ پاسدار علی محبی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: پس از این که در محل قبلی تزریق واکسن تجمع زیادی صورت می‌گرفت و مردم اعتراض داشتند. سالن 9 دی را تجهیز و آماده کردیم و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم.
وی ادامه داد: در صورت تامین واکسن این آمادگی را داریم هم تعداد سالن‌های تزریق را افزایش دهیم و هم نیروهای جهادی بیشتری را اختصاص دهیم تا سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.
تزریق بیش از 62 هزار دوز واکسن کرونا در گناباد و بجستان
جواد باذلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز با بیان اینکه 62784 دوز واکسن از آغاز واکسیناسیون در اسفندماه 99 تا 29 شهریور امسال در منطقه تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است، افزود: در شهرستان گناباد تا کنون 47127 دوز واکسن تزریق شده که از این میزان، 30731 مورد دوز اول و 16396 دوز دوم بوده است.
وی تصریح کرد: در شهرستان بجستان هم تا کنون 15657 دوز انواع واکسن کرونا تزریق شده که 10653 دوز اول و 5004 دوز دوم بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهارداشت: در راستای خدمات‌دهی بهتر به شهروندان، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهرهای گناباد و بجستان علاوه بر نوبت صبح، در نوبت عصر هم فعالیت می‌کنند.
باذلی خاطرنشان کرد: پوشش 48 درصدی جمعیت بالای 18 سال در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد با تزریق بیش از 62 هزار دوز واکسن کرونا در گناباد و بجستان انجام شده است.
مصلی گناباد را مرکز واکسیناسیون کنید
حسن صادقی نسب، امام جمعه گناباد نیز در واکنش به مشکلات مردم در مرکز واکسیناسیون و شلوغی آن اعلام کرد: مصلی جدید گناباد را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز از آن به عنوان مرکز واکسیناسیون استفاده کنند.
وی به مسئولین شهرستان توصیه کرد از تمامی ظرفیت‌ها برای واکسیناسیون استفاده کنند زیرا گناباد دومین شهر سالمند کشور است و فوت 344 شهروند از ابتدای کرونا در این شهر اتفاق خوبی نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد