hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بی‌نیازی کشور از واردات تسمه‌های بسته‌بندی و حمل محصول

بی‌نیازی کشور از واردات تسمه‌های بسته‌بندی و حمل محصول

رئیس گروه فنی تولید ناحیۀ نورد سرد با اعلام خبر فوق و با بیان اینکه سالانه حدود 2000 تن تسمۀ فلزی برای استفاده در سیکل تولید و خطوط حمل و ارسال ناحیۀ نورد سرد از خارج از کشور وارد میشد افزود: با هدف دستیابی به دانش فنی و جلوگیری از واردات، طراحی و تعیین مشخصات فنی ورق موردنیاز تولید این تسمهها در واحد متالورژی و روشهای تولید (MPT) انجام شد.
 سپس با همکاری واحد خرید و کنترل مواد، پیمانکار داخلی توانمند انتخاب و در ادامه با همکاری نواحی آهنسازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد، ذوب موردنیاز ریختهگری و نورد شد. پس از آن در کارخانۀ پیمانکار داخلی، مراحل تکمیلی شامل برش نواری، آنیلینگ و ایجاد پوشش موردنیاز و بستهبندی انجام شد.
علیاکبر باطنی درخصوص نتایج این بومیسازی گفت: تسمۀ تولیدی پس از طی مراحل آزمایشگاهی، در خطوط مختلف ناحیه برای محصولات سرد، پوششدار و خطوط بستهبندی استفاده شد که نتایج حاصل  برای محصولات آزمایش شده، قابلقبول است و نیاز به تسمۀ خارجی در ناحیۀ نورد سرد  بهصورت کامل برطرف شده است.
وی تصریح کرد: با کسب این موفقیت، سایر فولادسازان داخلی و خطوط داخلی مشابه نیز میتوانند با همکاری پیمانکار داخلی تسمۀ موردنیاز خود را از داخل کشور تأمین کنند.
ناصری کارشناس واحد MPT و طراح تسمههای مذکور نیز افزود: متریال انتخابی برای تولید تسمه باید به نحوی باشد که علاوه بر تأمین خواص مکانیکی موردنیاز و تضمین سلامت بستهبندی حین حمل و جابهجایی (ایمنی)، با توجه به شرایط تحریمها، در داخل کشور نیز قابلتولید باشد؛ لذا پس از بررسیهای اولیه تعدادی گرید که شرایط فوق را دارا بودند انتخاب شد و پس از تولید تسمه از آنها، گرید هایی که دارای خواص لازم برای انواع محصولات نورد سرد در ابعاد مختلف به شکل کلاف یا شیت و قابلتولید در شرکت فولاد مبارکه باشند، نهایی گردید و در مدار تولید انبوه قرار گرفت.بهنام شریفی تکنسین گروه فنی تولید هم تصریح کرد: تسمههای مصرفی خط بستهبندی اتوماتیک از نوع خاص و جوشپذیرند که با بومیسازی آنها از خروج مقادیر قابلتوجهی ارز جلوگیری شد. ضمن اینکه بهدلیل در دسترس بودن آنها، از این پس دیگر بهطورکلی نیازی به سفارش حجم بالا و پیش از موعد آنها و در نتیجه خواب سرمایه در انبار نیست. به عبارت دیگر ماهانه و به میزان مورد نیاز مشتریان میتوان سفارش خرید در سیستم ثبت کرد.
رئیس گروه فنی تولید ناحیۀ نورد سرد در پایان از زحمات واحد MPT بهعنوان طراح تسمه فلزی، خرید، کنترل مواد، آزمایشگاهها، بستهبندی و ارسال، مدیریت ناحیۀ نورد و سایر واحدهای مرتبط تشکر و قدردانی کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد