hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سرخابی‌ها در جاده شمال به دنبال صدر

سرخابی‌ها در جاده شمال به دنبال صدر

هفته بیست و دوم لیگ برتر، پنجشنبه با برگزاری 2 بازی آغاز شد. در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، تراکتورسازی با پیروزی 1-0 برابر دیگر تیم مدعی یعنی پدیده، موقتاً به صدر جدول صعود کرد. در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد، آنتونی استوکس (21)  روی کرنر ارسالی اشکان دژاگه، گل پیروزی بخش تراکتورسازی را با ضربه سر به ثمر رساند. جورج لیکنز، سرمربی تراکتورسازی در نشست خبری پس از این دیدار گفت: «ما شایسته برد بودیم و نشان دادیم شخصیت پیروزی داریم.
هفته بیست و دوم لیگ برتر، پنجشنبه با برگزاری 2 بازی آغاز شد. در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، تراکتورسازی با پیروزی 1-0 برابر دیگر تیم مدعی یعنی پدیده، موقتاً به صدر جدول صعود کرد. در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد، آنتونی استوکس (21)  روی کرنر ارسالی اشکان دژاگه، گل پیروزی بخش تراکتورسازی را با ضربه سر به ثمر رساند. جورج لیکنز، سرمربی تراکتورسازی در نشست خبری پس از این دیدار گفت: «ما شایسته برد بودیم و نشان دادیم شخصیت پیروزی داریم. ما یک گروه هستیم که برای بردن می‌جنگیم و همه می‌خواهیم برنده باشیم.» یحیی گل‌محمدی، سرمربی پدیده در نشست خبری از بیژن حیدری، داور بازی شدیداً انتقاد کرد: «تصمیمات داوری در این مسابقه به ضرر تیم ما بود. داور بازی شجاعتش را جا گذاشته بود و به زمین آمده بود. او سر گلی که خوردیم، ما را اذیت کرد چرا که در آن صحنه به وضوح روی بازیکن ما خطا انجام شد. البته وقتی داور تحت تأثیر جو ورزشگاه قرار بگیرد، این صحنه‌ها به وجود می‌آید. این داور خیلی ترسو قضاوت کرد و باید بازیکن حریف را اخراج می‌کرد.»
در دیگر بازی پنجشنبه، سایپا میهمان نفت مسجدسلیمان بود و با گل امیرحسین حسین‌زاده (87) میزبان خود را شکست داد تا به دومین برد پیاپی خود دست پیدا کند. البته این دیدار 3 بازیکن اخراجی هم داشت. رضا عادل، داور این مسابقه ابتدا مجتبی بیژن مدافع نفت را در دقیقه ۵۳ اخراج کرد و در ادامه هم ساموئل سارفو (66) و امید خالدی (82) از سایپا اخراج شدند. اعتراض‌های علی دایی، سرمربی سایپا پس از این اخراج‌ها باعث شد داور او را نیز از کنار زمین اخراج کند. این دیدار تحت تأثیر «اخراجی‌ها» قرار گرفت! محمد دایی، مربی سایپا که به جای علی دایی به نشست خبری رفت، گفت: «داوری برای این مسابقه انتخاب شد که باب میل خودش داوری کرد، نه بر اساس قوانین فوتبال. او با قضاوتش به ما لطمه زد. ۲ اخراجی و ۴ کارت زرد داشتیم. برای فدراسیون فوتبال و کمیته داوران متأسفم.» علیرضا مرزبان، سرمربی نفت مسجدسلیمان هم گفت: «در نیمه اول فقط شاهد توپ‌های هوایی بودیم و سایپا یک شانس خوب داشت. باخت به این تیم دردناک بود.»
در ادامه بازی‌های این هفته، روز گذشته فولاد و سپاهان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی 1-1 به پایان رسید. کی‌روش استنلی (۶۹- پنالتی) برای سپاهان و حسن بیت‌سعید (۸۱) برای فولاد گل زدند. فولاد خوزستان پس از 3 باخت پیاپی، یک امتیاز گرفت و ۲۶ امتیازی شد و به رده هفتم جدول صعود کرد. سپاهان نیز با ۴۲ امتیاز و یک رده صعود، جای پرسپولیس را در رده دوم گرفت.
 سپیدرود - پرسپولیس؛ در جست‌وجوی یک برد دیگر
هفته بیست و دوم، امروز با برگزاری 2 دیدار دیگر پیگیری می‌شود و سرخابی‌های پایتخت برابر حریفان شمالی خود قرار می‌گیرند. از ساعت 16:30 سپیدرود در ورزشگاه سردار جنگل رشت، میزبان پرسپولیس است و قضاوت این دیدار را سیدحسین زرگر به همراه کمک‌های خود اسد حاج محمدی و محمدعلی پورمتقی برعهده دارد. سرخپوشان شهر رشت که حالا نادر دست‌نشان را به جای علی کریمی روی نیمکت خود می‌بینند، هفته گذشته در اولین بازی که این مربی هدایت‌شان را برعهده داشت، برابر صنعت نفت آبادان به تساوی 1-1 رسیدند و امیدوارند بتوانند امروز اولین برد خود را با او جشن بگیرند و به اوضاع خود در انتهای جدول سر و سامانی بدهند. هر چند که سپیدرود ۸ هفته است بردی نداشته و بازیکنان این تیم بخوبی می‌دانند که کار سختی برابر پرسپولیس در پیش دارند. البته سپیدرودی‌ها انگیزه زیادی برای موفقیت در این مسابقه دارند و باید دید در این شرایط چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارند.
پرسپولیس هم در حالی به رشت سفر کرده که این روزها به صورت فشرده، بازی‌های خود را برگزار می‌کند. این تیم که سه‌شنبه شب در دوحه برابر السد قرار گرفت و با گل آفساید بغداد بونجاح در دقیقه 94 نتیجه را به تیم قطری واگذار کرد، به ایران برگشت و پس از یک جلسه تمرین، راهی رشت شده تا امروز برابر سپیدرود قرار بگیرد و امیدوار است در آخرین بازی سال به پیروزی برسد تا به هوادارانش عیدی دهد. برانکو در این دیدار هم چند غایب دارد؛ علیرضا بیرانوند مصدوم شده و رادوشوویچ جای او درون دروازه قرار می‌گیرد، ماریو بودیمیر، مهاجم کروات هم در تمرین دیروز از ناحیه زانو آسیب دید و این دیدار را از دست داد. البته امید عالیشاه به تمرینات بازگشته و با صلاحدید برانکو بازی خواهد کرد. پرسپولیسی‌ها امروز برای پنجمین بار مقابل سپیدرود قرار می‌گیرند. آنها در دو بازی فصل گذشته به پیروزی‌های 1-0 و 3 -0 رسیده‌اند و در بازی رفت لیگ جاری هم 1-0 تیم تحت هدایت جادوگر را شکست دادند. پرسپولیس و سپیدرود، آخرین بار 11 بهمن ماه گذشته در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در رشت برابر هم قرار گرفتند که پرسپولیس با گل دقیقه 93 سعید کریمی به پیروزی رسید.
 استقلال - نساجی؛ آبی‌ها برابر حریف با انگیزه
در دومین بازی امروز از ساعت 19، استقلال در ورزشگاه آزادی با قضاوت محمدرضا اکبریان برابر نساجی قائمشهر قرار می‌گیرد. آبی‌پوشان پایتخت هم که چند روز یکبار بازی می‌کنند، سه‌شنبه شب میزبان العین بودند و با وجود نمایش خوبی که از خود ارائه دادند، مقابل حریف اماراتی به تساوی 1-1 رسیدند تا دو امتیاز حساس را از دست بدهند. شاگردان شفر هم اسیر اشتباهات داوری شدند و گل صحیح آنها در دقایق پایانی به اشتباه توسط داور عمانی مردود اعلام شد! شاگردان شفر که سیر صعودی در لیگ برتر داشته‌اند، در بازی برابر نساجی هم می‌خواهند به پیروزی برسند تا سال را با برد به پایان برسانند. آنها برابر تیمی قرار می‌گیرند که در بازی قبل مقابل پرسپولیس به تساوی 1-1 رسید و حالا شاگردان مجید جلالی،  روحیه دوچندانی پیدا کرده‌اند که برابر دیگر تیم پرطرفدار پایتخت هم به موفقیت برسند و این موضوع شاید کار استقلالی‌ها را سخت کند. آبی‌ها در بازی رفت هم نتوانستند نساجی را شکست بدهند.
طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، امید نورافکن و مهدی قائدی در اردوی تیم امید حاضر خواهند بود و در این مسابقه حضور ندارند. رضا آذری و الهیار صیادمنش هم مصدوم هستند و نمی‌توانند برای استقلال بازی کنند. وریا غفوری و فرشید اسماعیلی هم در دیدار مقابل العین آسیب دیدند و علیرغم حضور اسماعیلی در تمرین روز گذشته، او و غفوری غایبان این بازی هستند. ضمن اینکه شفر به خسرو حیدری استراحت داده و او نیز مقابل نساجی غایب خواهد بود. در این شرایط، امید استقلال به بازیکنانی مانند فرشید باقری است که نامش در جمع بازیکنان برتر هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و در کنار او بازیکنانی مانند گادوین منشا، آیاندا پاتوسی و ایسما هم قرار دارند. در بازی‌های گذشته این سه بازیکن خارجی، اسلحه مرگبار استقلال بوده اند و امروز هم بخش زیادی از امید هواداران به درخشش آنهاست.
در آن سوی میدان، محمد عباس‌زاده همچنان غایب بزرگ نساجی است و حمیدرضا دیوسالار، مدافع این تیم هم جزو غایبان است. خبر بد برای جلالی مصدومیت جورج ولسیانی، مدافع گرجستانی‌اش است که او هم دیدار برابر استقلال را از دست داد. البته محمدمهدی نظری که هفته پیش به پرسپولیس گل زد هم مصدوم شده بود ولی مشکلی برای این بازی نخواهد داشت. استقلال و نساجی به غیر از دیدار رفت لیگ جاری که با تساوی بدون گل به پایان رسید، در مرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته جام حذفی با هم بازی کردند که استقلال 2-1 پیروز شد.
 شفر: با فشار سکوها و رسانه، ترکیب تیم را عوض نمی‌کنم
وینفرد شفر دیروز در نشست خبری قبل بازی گفت: «ما هر 4 روز یکبار بازی داریم و باید ببینیم کدام بازیکنان آماده و سرحال هستند و شرایط جسمانی مطلوبی دارند. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. باید با همه وجودمان در این بازی تلاش کنیم. همه بازیکنان باید خیلی خوب تمرین کنند و از لحاظ ذهنی و جسمی آماده و منتظر شانس حضور در میدان باشند. این طور نیست که من به خاطر فشار سکوها و رسانه ترکیب تیم را عوض کنم. آن تیمی که به نظر من خوب است را من به میدان خواهم فرستاد.»مجید جلالی هم گفت: «امروز فرصت خوبی است تا خودمان را به عنوان یک تیم بزرگ اثبات کنیم. بازیکنانم با تمام مشکلاتی که دارند سعی می‌کنند بجنگند و تلاش کنند تا ضمن خوشحال کردن هواداران، نتیجه خوبی هم بگیریم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد