hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تزریق ۲ دوز واکسن به ۲۰ درصد از جمعیت اصفهان/۴۰ هزار تبعه خارجی واکسینه شدند

تزریق ۲ دوز واکسن به ۲۰ درصد از جمعیت اصفهان/۴۰ هزار تبعه خارجی واکسینه شدند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در استان تاکنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و یک دوز واکسن و حدود ۸۰۰ هزار نفر دو دوز واکسن دریافت کردند، بر این اساس حدود ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان اصفهان یک دوز واکسن و حدود ۲۰ درصد دو دوز واکسن دریافت کردند.
رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند واکسیناسیون در اصفهان، اظهار کرد: با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در استان تاکنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و یک دوز واکسن و حدود ۸۰۰ هزار نفر دو دوز واکسن دریافت کردند، بر این اساس حدود ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان اصفهان یک دوز واکسن و حدود ۲۰ درصد دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیماران خاص در اصفهان، ادامه داد: تاکنون حدود ۱۱۰ هزار بیمار خاص نیز در استان اصفهان واکسینه شدند، ۵۰۵ هزار نفر از سالمندان هم تاکنون در برابر کرونا واکسینه شدند و بر این اساس حدود ۷۵ درصد از سالمندان استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه میزان استقبال از واکسیناسیون در شهرستان‌های استان اصفهان از ۴۳ تا ۸۱ درصد متغیر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ مرکز تجمیعی و ۸۱ مرکز غیرتجمیعی در استان اصفهان در خصوص واکسیناسیون افراد فعالیت دارند و سه مرکز الزهرا، پل شهرستان و گلستان شهدا در شیفت شب هم در حال ارائه خدمات هستند.

بیشترین میزان واکسیناسیون روزانه با تزریق ۷۵ هزار دوز در اصفهان

وی با اشاره به اینکه در روز ۲۲ شهریور بیشترین میزان واکسیناسیون را از نظر آماری داشته‌ایم، تصریح کرد: در این روز حدود ۷۵ هزار دوز واکسن به افراد تزریق شده، در روز ۲۶ شهریور نیز حدود ۴۳ دوز واکسن به افراد تزریق شده و تا حدودی میزان روزانه واکسیناسیون نزول کرده است.

فدایی در خصوص ظرفیت مراکز واکسیناسیون برای تزریق روزانه، افزود: امکان تزریق روزانه حدود ۱۰۰ هزار دوز واکسن در مراکز واکسیناسیون استان اصفهان وجود دارد، واکسیناسیون دانشجویان نیز همچنان ادامه دارد و فعلاً آمار کاملی از واکسیناسیون آنها در دسترس نیست.

دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون سربازان و دانش‌آموزان در دستور کار است، اضافه کرد: قرار است واکسیناسیون سربازان در محل خدمت‌شان و با کمک یگان‌ها و پادگان‌ها انجام شود، اما هنوز در اصفهان واکسیناسیون سربازان شروع نشده است، دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان می‌توانند در سامانه سلامت ثبت نام کنند، اما واکسیناسیون آن‌ها نیز در اصفهان شروع نشده و به محض آغاز واکسیناسیون سربازان و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون زندانیانی به اتمام رسیده و تمام زندانیانی که راغب به تزریق واکسن بودند، واکسینه شدند، گفت: حدود ۴۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان واکسینه شدند و سایر اتباع نیز که گروه سنی‌شان اعلام شده می‌توانند با ثبت نام در سامانه سلامت برای واکسیناسیون اقدام کنند و تفاوتی با سایر مردم ندارند، احتمالاً بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر جمعیت اتباع قانونی و غیرقانونی اصفهان هستند که بر اساس گروه سنی واکسینه می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد