hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خواص گون و کاربردهای دارویی این گیاه

خواص گون و کاربردهای دارویی این گیاه

در این مطلب شما را با یکی از گیاهانی که دارای خواص بسیار زیادی می باشد و می تواند به درمان سرطان ریه کمک کند را برایتان معرفی خواهیم کرد. بهتر است برای آشنایی بیش تر با این گیاه مفید این مطلب را از دست ندهید.
خواص گون برای بسیاری از بیماری ها مفید می باشد و افراد بسیار زیادی سالانه از آن برای درمان مشکلات مختلف خود استفاده می کنند. این گیاه برای بدین بسیار مفید می باشد و شما می توانید در روز برای بهبود عملکرد کلیه هایتان از آن استفاده کنید.
اطلاعاتی در رابطه با گیاه گون

اطلاعاتی درباره خواص گون

گون یکی از گیاهانی می باشد که از ریشه آن برای ساخت دارو های مختلف استفاده می شود. البته این گیاه هنوز از از نظر علمی تایید نشده است ولی می تواند بسیاری از مشکلات شما را بهبود بخشد. در ادامه خاصیت های این گیاه را برایتان بررسی خواهیم کرد.

بالا بردن ایمنی بدن

گون می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما بپردازد و تولید سلول های ایمنی را افزایش دهد. یادتان باشد که استفاده به اندازه از هر دارویی می تواند مفید باشد و در صورتی که از دارو ها نتوانید خوب استفاده کنید باید منتظر عواقب بد آن ها نیز باشید و گیاه گون نیز از گیاهان دارویی بوده که استفاده به اندازه آن برای بدن مفید می باشد. این گیاه همچنین فعالیت ضد ویروسی دارد و می تواند از بروز سرماخوردگی پیشگیری کند.

درمان مشکلات قلبی

گون یکی از گیاهانی می باشد که می توانید از آن برای بهبود مشکلات قلبی استفاده کنید. این گیاه خاصیت ادرار آوری بالایی دارد و می تواند فشار خون شما را در سطح نرمال نگه دارد و از بالا رفتن آن پیشگیری می کند. البته تحقیقات پزشکی برای این گیاه هنوز ادامه دارد و نباید این گیاه را جایگزین دارو های مصرفی کنید.
خواص گون

گون از بین برنده خستگی

اگر در طی روز احساس خستگی می کنید به شما پیشنهاد  می دهیم از این گیاه استفاده کنید. این گیاه مکی تواند به تقویت بنیه شما کمک کند و احساس خستگی را در طی روز کاهش می دهد و همچنین برای افرادی که دارای بیماری های خاص مانند سرطان هستید بسیار مفید بوده و می تواند خستگی را از آن ها دور کند.

کاهش نشانه های شیمی درمانی

شیمی درمانی یکی از روش های درمان سرطان می باشد و افراد معمولا بعد از آن دچار یک سری از نشانه های ناراحت کننده می شوند. استفاده از گیاه گون می تواند این نشانه ها را تا حدود بسیار زیادی کاهش داده و طبق مشاهدات صورت گرفته استفاده از گون بعد از شیمی درمانی می تواند ۵۰ درصد از استفراغ و ۵۹ درصد از اسهال هایی که بعد از شیمی درمانی ایجاد می شود را کنترل کند.

بهبود عملکرد کلیه ها

اگر روزانه از این گیاه استفاده کنید کلیه هایتان هرگز بیمار نخواهند شد. این گیاه مدر بوده و می تواند همه سموم را از بدنتان خارج کرده و میزان مواد لازم در بدن را کنترل کند.
درمان مشکلات فصلی با گون

درمان حساسیت های فصلی

حساسیت های فصلی از آزار دهنده ترین انواع حساسیت ها می باشند و افراد در فصل های مختلفی دچار آن خواهند شد. تحقیقاتی که روی این گیاه انجام شده است نشان داده که مصرف روزانه گون می تواند به مدت ۴ هفته نشانه های حساسیت را التیام بخشیده و در نتیجه احساس خوبی را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

درمان درد قفسه سینه

گون می تواند با بهبود بخشیدن به عملکرد قلب درد هایی که در این ناحیه ایجاد می شود را بهبود بخشد بنابراین می توان گفت این گیاه برای بدن مفید است و استفاده از آن برای اکثریت افراد مانعی ندارد.

بهبود نشانه های کم خونی

کم خونی یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است در هر فردی ایجاد شود و راه های درمانی بسیار زیادی دارد بنابراین نیازی به نگرانی نیست. زمانی که شما از این گیاه به همراه استروئید استانوزولول استفاده کنید نشانه های کم خونی در شما بهبود یافته و دیگر خسته نخواهید شد.
خواص گون

درمان کننده سیروز کبدی

سیروز کبدی یکی از بیماری هایی می باشد که بسیاری از افراد را نگران خواهد کرد. تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که مصرف گون به مدت ۳ ماه می تواند عملکرد کبد شما را مانند سابق کرده و سیروز کبدی را تا حدود بسیار زیادی کنترل می کند.

درمان آسم

آسم یکی از بیماری هایی می باشد که افراد بعد از ابتلا شدن به آن نیازمند اکسیژن همراه و دارو های خاص می باشند و پرهیز های غذایی بسیار زیادی دارند. یکی از خواص گون این است که می تواند علامت های آسم را تا حدود بسیار زیادی کنترل کند بنابراین اگر ۶ ماه به صورت منظم از این گیاه استفاده کنید نشانه های آسم در شما بهبود می یابد و می توانید به زندگی قبلی خود بازگردید.

بهبود مشکلات بینایی

افرادی که دیابت کنترل نشده دارند ممکن است مشکلات بینایی بسیاری برایشان ایجاد شود. پژوهش هایی که روی خواص گون صورت گرفته است نشان می دهد که مشکلات بینایی افراد دیابتی پس از ۹ ماه استفاده از این گیاه بهبود چشمگیری داشته است.
بهبود شنوایی با گون

بهبود شنوایی

برخی از افراد به صورت ناگهانی شنوایی خود را از دست می دهند و حتی ممکن است عامل این مشکل شنیدن صدای بلند باشد. اگر این افراد به مدت ۱۰ روز از گون استفاده کنند می توانند شنوایی از دست رفته خود را باز گردانده و مانند سابق زندگی کنند.

بهبود نشانه های HIV

HIV یکی از مشکلاتی می باشد که امروزه درمانی برای ان وجود ندارد ولی افرادی که به آن مبتلا می شوند اگر زود شناسایی شوند می توانند این بیماری را کنترل کرده و از نشانه های بد آن در امان باشند. روش های ابتلا به این بیماری محدود است ولی با این حال ممکن است هر فردی به آن مبتلا شود بنابراین نیاز است تا بیش تر مراقب خود و روابط تان باشید. یکی دیگر از خواص گون این است که می تواند نشانه های  بیماری ایدز یا همان HIV را بهبود بخشد. البته این بهبودی در صورتی ایجاد خواهد شد که شما ۴ ماه مرتب از این گیاه استفاده کنید.

گون و سرطان ریه

سرطان ریه یکی از بد ترین نوع سرطان ها می باشد و افرادی که به آن مبتلا می شوند اگر روش های درست درمانی را در پیش نگیرند ریسک مرگ آن ها بالا می رود. استفاده از این گیاه به همراه شیمی درمانی با پایه پلاتین می تواند ریسک افراد سرطانی را تا حدود بسیار زیادی کاهش داده و امید به زندگی را در آن ها بهبود می بخشد.
درمان مشکلات بعد از سکته با گون امکان پذیر است؟

بهبود ضعف بعد از سکته

سکته قلبی یکی از شایع ترین نوع مشکلات قلبی می باشد که امروزه جوانان را نیز درگیر کرده است. اگر بعد از سکته قلبی از این گیاه به مدت ۱ ماه استفاده کنید می توانید ضعف های ناشی از این مشکل را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید.

بهبود نشانه های بیماری لوپوس

لوپوس یکی از بیماری های التهابی می باشد و استفاده از گون می تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبودی افراد مبتلا شده به لوپوس داشته باشد. طرز استفاده این گیاه باید به صورت وریدی و زیر نظر پزشک بوده تا مشکلی برای فرد مصرف کننده ایجاد نشود.

کاهش وزن با گون

امروزه بسیاری از افراد دوست دارند که وزن خود را کم کنند. می توانید با استفاده روزانه از گون این کار را انجام داده و از خواص گون بهره مند شوید.

کاهش استرس

استرس بی دلیل می تواند مشکلات بسیار زیادی برای بدن ایجاد کند و بسیاری از ارگان های مهم را از کار بیندازد. استرس و اضطراب خود را باید در هر حالتی کنترل کرده تا بتوانید از عوارض جسمانی و روانی آن ها دور بمانید. گیاه گون آرامبخش بسیار خوبی است و می تواند به آرامش ذهنی شما کمک کند. مستعد ترین افرادی که باید از این گیاه استفاده کنند افرادی می باشند که دارای تنش های عصبی بسیار زیادی هستند و یا به علت شرایط کاری و مالی استرس زیادی دارند.
خواص گون

گون گیاهی برای جوانی

یکی از برترین خواص گون این است که می تواند نشانه های پیری را تا حدود بسیار زیادی کنترل کند. پیری مزمن ممکن است برای هر فردی ایجاد شود و از آن جایی که این مشکل را کسی دوست ندارد می توانید برای کاهش این مشکلات از ریشه گون استفاده کنید.

کاهش بی خوابی

بی خوابی می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند و شما در روز بعد کسل و خواب آلود خواهید بود. برای این که این مشکلات را از بین ببرید می توانید قبل از خواب از گیاه گون استفاده کنید و بعد از آن خوابی آرام را تجربه کنید و علاوه بر آن سلامت خود را نیز تامین کنید.

سلامت چرخه سلولی

چرخه سلولی در بدن بسیار مهم می باشد و با توقف آن ممکن است رشد فرد آسیب دیده و مشکلات دیگری برایش ایجاد شود. گون می تواند از توقف چرخه سلولی پیشگیری کند و به رفتار های سلولی سامان می بخشد.
گون مناسب برای بهبود عفونت ها

بهبود زخم ها

در طب سنتی برای بهبود زخم های بسیار شدید از ریشه گون استفاده می شود و شما نیز می توانید از این روش استفاده کرده و به راحتی زخم های خود را بهبود بخشید و زخم های ایجاد شده را ترمیم کنید.

پیشگیری از عفونت ها

همانطور که گفته شد گون دارای خواص ضد میکروبی می باشد و می تواند از ایجاد عفونت ها در بخش های مختلفی از بدن پیشگیری کند. اگر نگران عفونت های بدن خود هستید حتما از این گیاه استفاده کنید تا نشانه های شما بهبود یابد.

تداخلات گون

همانطور که می دانید دارو های گیاهی ممکن است با دارو های دیگری که استفاده می کنید تداخل ایجاد کند. گون یکی از دارو های گیاهی می باشد که دارای خواص بسیار زیادی است و با مصرف آن می توانید مشکلات بسیار زیادی را درمان کنید اما اگر از این گیاه همراه با مواد دیگری استفاده کنید تداخلاتی ایجاد می شود که برای سلامتی ضرر دارد. در ادامه تداخلات این گیاه را بیان خواهیم کرد.
تداخلات گیاه گون با دارو ها

سایکلوفوسفامید

یکی از دارو هایی که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنید سایکلوفوسفامید می باشد. اگر از این دارو به همراه گون استفاده کنید تاثیرات آن کاهش می یابد و ممکن است بدن شما نتواند در برابر ویروس ها مقاومت کند بنابراین سعی کنید این دارو را همراه با گیاه گون استفاده نکنید.

دارو های کاهش سیستم ایمنی

همانطور که گفته شد گون سیستم ایمنی را تقویت می کند و زمانی که شما از دارو های کاهنده سیستم ایمنی مانند کورتیزول ها استفاده می کنید نباید از گون استفاده کنید زیرا خواص داروی مصرفی کاهش می یابد و مشکلات بیش تری برایتان ایجاد می شود.

گون و لیتیوم

یکی از خواص گون مدر بودن آن بود که می توانست مشکلات فشار خون را درمان کند. یادتان باشد که این گیاه دفع لیتیوم را کاهش می دهد در نتیجه اگر از دارو های لیتیوم دار استفاده کنید میزان این ماده در بدن شما افزایش می یابد و عوارض جانبی بسیار بدی را تجربه خواهید کرد.
عوارض جانبی گون

عوارض جانبی گون

گون همانند سایر گیاهان دارویی یک سری عوارضی نیز برای بدن دارد که بهتر است آن ها را بشناسید. در ادامه یک به یک عوارضی که با استفاده از گون برایتان ایجاد می شود را بیان خواهیم کرد.
  • گون می تواند نشانه های بیماری های خود ایمنی را افزایش دهد بنابراین اگر دارای این بیماری ها هستید باید با احتیاط بیش تری از این گیاه استفاده کنید.
  • اگر دارای مشکلات خونریزی هستید نباید از گون استفاده کنید زیرا استفاده از گون می تواند به تشدید خون ریزی کمک کند.ر این گیاه می تواند به باز شدن لخته های خونی کمک کند در نتیجه خونریزی های بند آمده را دوباره تشدید خواهد کرد.
  • اگر از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنید هرگز از گون استفاده نکنید.
  • افرادی که دارای فشار خون پایین هستند اگر از این گیاه استفاده کنند مشکلات جانبی بسیاری برایشان ایجاد خواهد شد و حتی ممکن است با کاهش شدید فشار خون دچار اغما و حتی مرگ شوند.
  • اگر به این گیاه حساسیت دارید باید از استفاده آن پرهیز کنید زیرا ممکن است دچار مسمومیت و حساسیت های شدید شوید.
  • جالب است بدانید که گون نوعی حبوبات است و در صورتی که به حبوبات حساسیت داشته باشید به گون نیز حساسیت نشان خواهید داد.
  • برخی از بخش های این گیاه مسموم کننده می باشند بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این گیاه از یک فرد با تجربه در زمینه طب سنتی در رابطه با بخش های خوراکی گون سوال کنید تا عوارض آن دامن گیر شما نشود.
گون در بارداری و شیردهی

گون برای زنان باردار و شیرده

زنانی که باردار می باشند باید احتیاط بسیار زیادی در خون این گیاه به خرج بدهند زیرا این گیاه می تواند در این زنان حساسیت های شدیدی ایجاد کرده و مشکلاتی نیز برای جنین ایجاد کند. بهتر است خانم های باردار و شیرده تا زمانی که تحقیقات کاملی در رابطه با این گیاه وجود ندارد از خوردن آن خودداری کنند.

شیوه های استفاده از گون

گون یکی از گیاهانی می باشد که شما می توانید آن را به شکل های مختلفی مانند کپسول و قرص و حتی عصاره مایع نیز تهیه کنید. البته خوردن دمنوش گون همانند خوردن قرص آن تاثیر گذار می باشد و برای این که یک دمنوش عالی تهیه کنید لازم است تا ریشه این گیاه را در آب داغ ریخته و بعد از جند دقیقه آن را صاف کرده و میل کنید.

دوز مصرفی گون

گون همانند سایر دارو هایی که استفاده می کنید باید توسط یک فرد با تجربه تجویز شود. دوز های مصرفی این گیاه برای هر فردی فرق می کند و به جنسیت، بیماری، تاریخچه پزشکی و سن افراد بستگی دارد و نمی توان برای دو فرد با سوابق مختلف به میزان یکسانی از این گیاه تجویز نمود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد