hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با حجت الاسلام و المسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدا حجت‌الاسلام و المسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک رسالت همگانی برای تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه آنهایی که در عرصه فرهنگی فعالیت دارند، است.
وی افزود: مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان متولیان اصلی این امر باید تمام هنر و سعی خود را صرف هدایت جامعه و تولید یک سیر مطلاعاتی موثر و مفید به کار ببرند. فرهنگ کتابخوانی یعنی افراد به دور از دغدغه های فضای مجازی و بر خلاف آموزه های اشتباه در مکانی مطمئن و امن همچون کتابخانه های عمومی باشند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام ماه صفر گفت: افزایش شاخص هایی کتابخانه ای با توجه به کمبود منابع مالی، ظرفیتهای فرهنگی و ... قابل قبول  و توجه است. 
وی ضمن درخواست نامگذاری برخی از خیابانها به نام کتاب و کتابخانه، افزود: توسعه فضاهای کتابخوانی و برنامه های ترویجی نیازمند توجه بیشتر دستگاه های اجرایی وابسته اعم از شهرداری است. برخی از مناطق کم برخوردار در مشهد متقاضی احداث کتابخانه می باشند که نیاز به تامین منابع مالی و حمایت مدیریت شهری دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی پرچم دار فعالیتهای فرهنگی در حوزه کتاب است، گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی این اداره کل در نظر دارد ایستگاه های دانایی در ایستگاه های آتش نشانی و ایست کتاب در ایست کارها برپا کند تا علاوه بر پر کردن ایام فراغت امکان استفاده اعضای خانواده آنها نیز از منابع کتابخانه ای فرام شود.
وی افزود: برای پیشرفت موثر و مفیدتر کتابخانه های عمومی نگاه ما به کتابخانه باید به عنوان یک قطب فرهنگی در بحث ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، شهروندی، ارتقای آگاهی باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد