hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۲ مشکل عمده تالارداران برای دریافت تسهیلات براساس متراژ

۲ مشکل عمده تالارداران برای دریافت تسهیلات براساس متراژ

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: در حال حاضر مشکلی که برای تالار داران وجود دارد این است که برخی از افرادی که در دوره قبل وام دریافت کردند در حال حاضر ورود به سامانه تسهیلات برایشان امکان‌پذیر نیست به این معنی که، چون در دوره اول از تسهیلات استفاده کردند دیگر نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.
خسرو ابراهیمی‌نیا در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تسهیلات درنظر گرفته شده برای تالار داران به جهت جبران آسیب‌های وارده از کرونا گفت: پیشنهاد اختصاص تسهیلات به تالار داران از سوی اتحادیه حدود یک سال و نیم گذشته مطرح شد متاسفانه اقدامات غیرکارشناسی در برخی از مراجع باعث شد هزار نفر در این صنف ورشکست شوند و حال برای این تسهیلات باید ضرب المثل نوش دارو بعد از مرگ سهراب را به کاربرد.
وی بیان کرد: در دوره اول اعلام شد اگر تالار داران نیرو‌های خود را حفظ کنند به ازای هر نیرو می‌توانند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند؛ با توجه به اینکه کسی از روند طولانی شدن ماندگاری ویروس کرونا خبر نداشت و همکاران ما برخی از نیرو‌های خود را حفظ کردند تا از این تسهیلات استفاده کنند غافل از اینکه کرونا همچنان ماندگار است و تالار‌ها نیز بازگشایی نمی‌شوند، بعد از دریافت وام اقساط آن برای تالارداران ورشکسته باقی ماند.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: تسهیلات اعطایی در دوره اول نه تنها دردی از این صنف درمان نکرد بلکه با اقساط مانده در دست تالار داران دردی هم به آن‌ها افزود.
ابراهیمی نیا در خصوص مصوبه اخیر برای ارائه تسهیلات به تالارداران براساس متراژ تالار‌ها گفت: درحال حاضر مشکلی که برای تالارداران وجود دارد این است که برخی از افرادی که در دوره قبل وام دریافت کردند درحال حاضر ورود به سامانه تسهیلات برایشان امکان پذیر نیست به این معنی که، چون در دوره اول از تسهیلات استفاده کردند دیگر نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که افرادی که در دوره قبل تسهیلات دریافت کردند در این دوره بتوانندحداقل به میزان ما به تفاوت رقم دریافتی در گذشته و رقم درنظرگرفته شده در این دوره تسهیلات دریافت کنند؛ به طور مثال اگر در این دوره براساس متراژ تالار امکان دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی دارد و در گذشته ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده درحال حاضر بتواند ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت کند.
رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس بیان کرد: مشکل دیگر اینکه اکثر تالارداران مستاجر هستند و مالکیتی ندارند و باتوجه به اینکه سند اجاره‌ها یک ساله است و باتوجه به شرایط برخی ازاین تالار داران نسبت به تمدید اقدام نکردند زمان ثبت نام نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
چندی پیش اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای، شرایط و وثایق تعیین شده برای تسهیلات ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی تالارداران آسیب دیده از کرونا و نحوه ثبت نام آن را اعلام کرد.
براساس این اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به موجب خسارت سنگین تالارداران طی ۱۹ ماهه شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکرر این صنف، تسهیلات ویژه‌ای به تالار‌ها و باغ-تالار‌ها اختصاص داد که بر اساس متراژ آن‌ها تعیین و تایید خواهد شد.
مبلغ تسهیلات استحقاقی دارندگان تالار‌های پذیرایی به شرح ذیل است:
گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات۱۵۰ میلیون تومانی برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضای سالن) / مساحت برای تا ۴۰۰ متر مربع (باغ تالار)
گروه دو: سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضای سالن) / مساحت برای بازه ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع (باغ تالار)
گروه سه: سقف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر (فضای سالن) / مساحت بازه ۱۰۰۰ متر مربع و بیشتر (باغ تالار)
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد