hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > منطقه 4 عملیات انتقال گاز ، همچنان ايمن، پاك و پايدار است

منطقه 4 عملیات انتقال گاز ، همچنان ايمن، پاك و پايدار است

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز ایران گفت: با توجه به ثبت زلزله پنج و دو دهم ریشتری در محدوده شهرقوچان، تمام خطوط لوله انتقال گاز مناطق زلزله زده مورد بررسي قرار گرفت و تاكنون هيچ آسيبي نديده است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-محمد کامل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به رغم شدت بالای موج زمین لرزه در محدوده شهر قوچان در خراسان رضوی، خوشبختانه خطوط فشار قوی انتقال گاز این منطقه سالم و کماکان انتقال گاز در این خطوط تداوم دارد.

وی ادامه داد: کارکنان تلاشگر منطقه كه به صورت شبانه‌روز در آماده باش کامل هستند از نخستین دقایق حادثه زلزله براي انجام بازديدهاي ميداني و فیزیکی با اعزام چند اكيپ بازبيني از خطوط انتقال گاز در محدوده شهرهای حادثه‌ دیده، اقدام نمودند. 

مدير منطقه چهار تصريح كرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد 250 کیلومتر از خطوط  این منطقه در محدوده مراکز بهره برداری مشهد و بجنورد دچار تنش شده بود که بلافاصله اکیپ های نشت یاب و ارزیاب  از هردو مرکز به صورت میدانی از خطوط بازدید و در کمترین زمان ممکن نتیجه را اعلام  کردند 

وی ادامه داد : گرچه شریان‌های حیاتی و تأسیسات مکانیکی انتقال گاز استان براساس استانداردهای بین‌المللی طراحی و اجرا شده و از تحمل بالایی در برابر زلزله‌های شدید، برخوردار است، ليكـن گروه‌هاي نشت‌ياب منطقه، علیرغم صعوبت و کوهستانی بودن مسیرهای دسترسی، خطوط لوله‌اي را كه در محدوده جغـرافيايي زلزله به ويژه محدوده عملياتي مركز بهره برداري خطوط لوله انتقال گاز بجنورد، بوده‌اند نشت‌يابي ويژه مي‌نمايند.

رييس كميته بحران منطقه 4 با اشاره به اينكه طبق آمار سازمان زمين شناسي، 65 درصد از استان خراسان رضوي در معرض خطر زلزله‌خيزي نسبي و 35 درصد آن در معرض خطر زلزله خيزي متوسط هستند، تصريح كرد: اجراي پروژه‌هاي ايمن‌سازي خطوط لوله در سرلوحه كارهاي منطقه چهار عمليات انتقال گاز قرار دارد.

وی با اشاره به اينكه خوشبختانه اين زلزله آسيب و خسارات جدي نداشته است، اظهار کرد: کارکنان این منطقه، با جدیت در صیانت از خطوط انتقال گاز به منظور پایداری جریان گاز بازرسي‌ها و مراقبت‌هاي لازم را معمول داشته و اين روند ادامه خواهد داشت.

گفتني است زلـزلـه‌ای با شدت 5.2 ریشـتر و در عمق 10 کیلومتری زمین، شهر قوچان و نواحی اطراف آن در استان خراسان‌رضوی را لرزاند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد