hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اشتغال پایدار 180 مددجوی بهزیستی خراسان رضوی در نظام اشتغال حمایت‌شده

اشتغال پایدار 180 مددجوی بهزیستی خراسان رضوی در نظام اشتغال حمایت‌شده

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از اشتغال پایدار 180 مددجو توسط مؤسسات غیر دولتی طی سه سال گذشته در مشهد خبر داد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -حمیدرضا علیزاده گفت: این مددجویان با کمک مراکز اشتغال حمایت شده و با صرف 2 میلیارد تومان یارانه به این مراکز، مشغول کار شده‌اند.
وی از وجود سه مرکز اشتغال حمایت شده تحت نظارت بهزیستی در مشهد اطلاع داد و گفت: در این مراکز، مددجو بین یک تا سه ماه مورد ارزیابی و تحت بررسی مددکاری قرار می‌گیرد تا توان، نیاز، سطح کارآیی و استعداد توانمندی وی ارزیابی و آماده‌ی ورود به بازار کار شود.
علیزاده اضافه کرد: پس از ارزیابی اولیه، نوبت به آماده‌سازی شغلی مددجو می‌رسد که این فرایند نیز سه ماه به طول می‌انجامد و طی آن آموزش‌های مختلف روان‌شناسی، مهارت‌های بازار کار، مهارت‌های زندگی و اصول زندگی اجتماعی در محیط کار گروهی به وی داده می‌شود.
علیزاده گفت: به ازای هر ماه که مددجو در این مرکز تحت حمایت شغلی قرار دارد یک یارانه 900 هزار تومانی به مرکز پرداخت می‌شود و در واقع می‌توان گفت برای آماده‌کردن یک مددجو برای ورود به کار و اشتغال واقعی، بین یک تا 5 میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: یارانه به مرکز حمایتی همچنان ادامه دارد و حتی پس از اینکه مددجو مشغول کار شد نیاز به حمایت‌های روانی اجتماعی دارد که مربی شغلی که از طرف مرکز به کارفرما معرفی می‌شود به عنوان مددکار، مددجو را همراهی می‌کند و در مراحل مختلف او را مورد حمایت قرار می‌دهد.
وی همچنین اظهار داشت: کارفرمایان وقتی که با مددجوی آماده به کار که تمام آموزش‌های لازم را دیده و مهارت‌های مختلف را آموخته روبرو می‌شوند با اشتیاق، وی را به کار می‌گیرند.
علیزاده از حمایت‌های بهزیستی از کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را بکار می‌گیرند نیز یاد کرد و گفت: مشوق‌های بهزیستی شامل وام اشتغال به ازای هر مددجو، یارانه حق بیمه کارفرما و همچنین کمک هزینه ارتقای کارآیی است که به کارفرما پرداخت می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در جلسه‌ی ارزیابی عملکرد شش ماه اول امسال مراکز اشتغال حمایت شده که امروز در بهزیستی برگزار شد، این مراکز عملکرد خود را تشریح و فعالیت‌هایی را که برای اشتغال به کار مددجویان انجام داده‌اند برشمردند.
علیزاده یادآور شد: هر مرکز می‌تواند حداکثر 40 مددجو را در طول سال مورد حمایت قرار دهد و او را به سمت اشتغال پایدار سوق دهد.
وی اضافه کرد: حمایت بهزیستی از این مرکز در سال دوم و سوم اشتغال مددجو نیز ادامه می‌یابد تا اینکه مطمئن شویم مددجو به اشتغال پایدار رسیده است.
به گفته‌ی این مسؤول، کل هزینه‌هایی که بابت یک مددجو به یک مرکز اشتغال حمایت‌شده در طول سه سال پرداخت می‌شود حدود 18 میلیون تومان است که نسبت به هزینه ایجاد یک شغل پایدار که امروز 200 میلیون تومان برآورد می‌شود بسیار اندک است.
علیزاده خاطر نشان کرد: در طول این سه سال حدود 180 مددجو مشغول کار شده و 70 درصد آنها به اشتغال پایدار رسیده‌اند که در مقایسه با هزینه‌ای که برای اشتغال آنها صرف شده، خروجی و نتیجه‌ی بسیار خوبی است.
وی افزود: مراکز اشتغال حمایت شده در سال اول 6 ماه، در سال دوم 3 و در سال سوم 3 ماه یارانه دریافت می‌کنند که منوط به اشتغال پایدار مددجو است.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: اگر در مراحل ارزیابی شغلی و آماده‌سازی مددجو به این نتیجه رسیدیم که وی برای کار آمادگی ندارد از چرخه اشتغال خارج می‌شود.
علیزاده گفت: طرح اشتغال حمایت شده مدت سه سال است که در ده استان کشور از جمله خراسان رضوی به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد