hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سرخابی‌ها به دنبال اولین برد

سرخابی‌ها به دنبال اولین برد

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های C و D پیگیری می‌شود. رقابت‌هایی که هفته اول آن برای نمایندگان فوتبال ایران خوش‌یمن نبود و آنها نتواستند برابر حریفان خود به پیروزی دست پیدا کنند. فوتبالدوستان ایرانی امیدوارند امشب تیم‌های محبوب‌شان طعم شیرین برد را بچشند. استقلال در گروه C مسابقات، در دومین دیدار خود از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است و قضاوت آن را احمد الکاف از عمان برعهده خواهد داشت.
​مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های C و D پیگیری می‌شود. رقابت‌هایی که هفته اول آن برای نمایندگان فوتبال ایران خوش‌یمن نبود و آنها نتواستند برابر حریفان خود به پیروزی دست پیدا کنند. فوتبالدوستان ایرانی امیدوارند امشب تیم‌های محبوب‌شان طعم شیرین برد را بچشند. استقلال در گروه C مسابقات، در دومین دیدار خود از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی میزبان العین امارات است و قضاوت آن را احمد الکاف از عمان برعهده خواهد داشت. شاگردان وینفرد شفر شروع خوبی در فصل جدید لیگ قهرمانان نداشتند و هفته گذشته با نتیجه‌ دور از انتظار 3-0 مغلوب میزبان قدرتمند خود الدحیل شدند. البته آبی‌پوشان پایتخت در لیگ برتر با تحمیل شکست به نفت مسجد سلیمان، به روند پیروزی‌هایشان ادامه دادند و با بازیابی روحیه، آماده دیدار با العین شده‌اند.
العین هم مانند استقلال در مسابقه اول دست خالی ماند و در خانه با نتیجه 1-0 مغلوب الهلال عربستان شد، بنابراین تیم اماراتی هم هدفی جز کسب 3 امتیاز و امیدوار ماندن به آینده ندارد. تیمی که در حال حاضر با 35 امتیاز در رده دوم لیگ امارات قرار دارد و پس از به تعویق افتادن دیدارش برابر النصر در لیگ داخلی، امیدوار است در این بازی به موفقیت دست پیدا کند. این تیم که هدایتش را یک مربی اسپانیایی 56 ساله به نام جان گاریدو برعهده دارد، از یک بازیکن ژاپنی به نام شیوتانی در خط دفاع، دومبیا اهل مالی در خط‌ هافبک و مارکوس برگ سوئدی و روبین روبیرو پرتغالی در خط حمله بهره می‌برد. البته این تیم، کایو ‌هافبک برزیلی و محمد عبدالرحمن ملی‌پوش خود را در اختیار ندارد.
العینی‌ها تا به حال ۱۲ بار در لیگ امارات به قهرمانی رسیده‌‌اند و در فصل ۳-۲۰۰۲ نیز قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده‌اند. آن هم در حالی که فرهاد مجیدی مربی فعلی استقلال، مهاجم این تیم بود و حالا مجیدی مقابل تیم سابق خود که خاطره خوشی از آن دارد، قرار می‌گیرد. البته العین نایب قهرمانی در فصل های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶  لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه خود دارد. العین در فصل ۲۰۱۸ جام باشگاه‌های جهان که در امارات برگزار شد هم حضور داشت و موفق شد با شکست ریورپلاته آرژانتین در ضربات پنالتی به فینال راه یابد اما در بازی نهایی 4-1 مغلوب رئال مادرید شد و به مقام نایب قهرمانی دست یافت.
7 تقابل بین استقلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا شکل گرفته که تیم اماراتی 3 بار شکست خورده و در 2 بازی هم پیروز شده است. برد 6-1 العینی‌ها در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی سال 2017 برابر استقلال در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان، سنگین‌ترین شکست آبی‌ها در تمامی رقابت‌ها طی 4 دهه گذشته به شمار می‌رود. استقلال در مصاف‌های پیشین 7 گل به العین زده و 12 گل هم دریافت کرده است. حالا شفر و شاگردانش این فرصت را در اختیار دارند تا هم انتقام آن شکست را از العین بگیرند و هم به لیگ قهرمانان بازگردند. البته آبی‌پوشان در این مسابقه الهیار صیادمنش و خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. در این میان شایعه شده بود وریا غفوری که در تمرینات چند روز اخیر شرکت نداشت، به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست خواهد داد اما دیروز خبر رسید که با توجه به شرایط حساس آبی‌پوشان، تیمش را همراهی خواهد کرد. با تمام این اوصاف اگر بازیکنانی مانند گادوین منشا، ایسما و آیاندا پاتوسی هماهنگ عمل کنند و قدر موقعیت‌ها را بدانند، شاهد یک استقلال تهاجمی و قدرتمند در میدان خواهیم بود و این تیم می‌تواند اولین برد خود را در آسیا با حمایت هوادارانش جشن بگیرد.
در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان از ساعت 19:15 میزبان الدحیل قطر است.
پرسپولیس به دنبال سومین برد مقابل السد
در بازی‌های گروه D هم پرسپولیس در دومین دیدار خود از ساعت ۱۹:۱۵ میهمان السد قطر است. دیداری که در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار می‌شود. بر اساس قوانین بین‌المللی، آخرین تمرین تیم‌ها قبل از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازی باید در زمین اصلی محل بازی برگزار شود اما به دلیل اینکه دیدار الریان قطر و لوکوموتیو ازبکستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته در زمین السد برگزار شد، شاگردان برانکو اجازه تمرین در زمین اصلی نیافتند و تمرین دیشب خود را در زمین دیگری انجام دادند.
این دیدار که کیم دون جین، داور اهل کره جنوبی قضاوت آن را برعهده دارد، مسابقه‌ای است که سایت AFC آن را یادآور تقابل دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان دانسته است. السد فصل گذشته با حضور ژاوی و گابی و تمام ستاره‌های میلیون دلاری خود، در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 2-1 مغلوب سرخپوشان پایتخت شد و حالا برای جبران مقابل پرسپولیس صف‌آرایی خواهد کرد. البته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه این دیدار به نبرد دروازه‌بان‌های 2 تیم نیز پرداخت و نوشت: «دو دروازه‌بانی که این روزها در فوتبال آسیا زیاد در مورد آنها صحبت می‌شود، روز سه‌شنبه در بازی السد و پرسپولیس مقابل هم قرار می‌گیرند. علیرضا بیرانوند پس از اینکه بابت مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی روسیه در سطح جهانی شناخته شد، مهارتی در سطح جهانی مقابل ضربه سر ژاوی داشت و توپ را از بالای دروازه در ورزشگاه آزادی به بیرون فرستاد تا پرسپولیس برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. در مقابل سعد الشیب، دروازه‌بان السد قرار گرفته که در 7 بازی جام ملت‌های آسیا 2019 موفق شد در 6 بازی دروازه‌ قطر را بسته نگه دارد و تنها یک گل دریافت کند و در نهایت هم بهترین دروازه‌بان تورنمنت لقب گرفت.» به نظر می‌رسد در این بازی امشب هم 2 دروازه‌بان ملی‌پوش نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.
السد که در حال حاضر با 47 امتیاز از 18 بازی در صدر جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد، این فصل از لیگ قهرمانان را با شکست 2-0 برابر الاهلی عربستان آغاز کرد و حالا با اهداف جبران شکست بازی قبلی‌اش و انتقام از پرسپولیس، پا به میدان می‌گذارد. این تیم که هدایتش را جو اسوالدو فریرا پرتغالی برعهده دارد، به غیر از ژاوی هرناندز و گابی، از جو وو یونگ کره‌ای، احمد سیار بحرینی و علاءالدین سلمان لیبیایی در خط‌ هافبک و بغداد بونجاح الجزایری در خط حمله بهره می‌برد که این تیم را بسیار خطرناک جلوه می‌دهد. البته حضور ژاوی و خوخی بوعلام در این بازی در‌ هاله‌ای از ابهام قرار داشت ولی دیروز گفته شد که مصدومیت آنها برطرف شده و مشکلی برای این بازی ندارند.
در مقابل، سرخپوشان پایتخت شروع خوبی در لیگ قهرمانان نداشتند و با تساوی 1-1 مقابل پاختاکور در ورزشگاه آزادی، دو امتیاز حساس را از دست دادند. پرسپولیس با حضور بازیکنان جدیدش هنوز به هماهنگی کامل نرسیده اما هواداران این تیم انتظار دارند تیم‌شان مقابل السد دست خالی نماند. خبر خوش برای قرمزها این بود که مهدی ترابی که گفته می‌شد مصدوم است، می‌تواند تیمش را مقابل السد همراهی کند.
السد تاکنون 4 بار در لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس قرار گرفته که 2 بازی را باخته، یک بازی را برده و یک بازی هم مساوی شده است. این تیم 4 گل به پرسپولیس زده و 4 گل هم دریافت کرده است. السد در ۸ دوره اخیر جمعاً 19 تقابل با نمایندگان کشورمان داشته (9 بازی میزبان و 10 بار میهمان بوده) که حاصلش ۷ برد، 5 شکست و 7 تساوی است. السد در خانه آمار خوبی مقابل ایرانی‌ها داشته و ۴ بار ایرانی‌ها را شکست داده و 2 بار به نمایندگان کشورمان باخته است. به هر حال، بازی روی زمین چمن ایده‌آل فرصت خوبی برای سرخپوشان ایرانی خواهد بود تا توانایی‌های تکنیکی و تفکرات تاکتیکی‌شان را به معرض نمایش بگذارند.
در دیگر دیدار این گروه پاختاکور از ساعت 16:30 میزبان الاهلی عربستان است.
                                   
                                                                         

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد