hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کمک 2 میلیارد تومانی خیرین مشهد به مددجویان کرونایی بهزیستی

کمک 2 میلیارد تومانی خیرین مشهد به مددجویان کرونایی بهزیستی

مددجویان بهزیستی مشهد و خانواده‌هایشان که با بیماری کرونا درگیرند تحت پوشش حمایت‌های درمانی و معیشتی قرار می‌گیرند.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -به گفته‌ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، این موضوع در نشست هماهنگی بسیج جامعه پزشکی مشهد، خیرین و مدیران بهزیستی استان مورد تصویب قرار گرفت.
 مسعود فیروزی گفت:‌ در این برنامه که مددجویان بهزیستی مشهد تحت پوشش طرح «رهپویان عاشورایی در مکتب سلیمانی» قرار می‌گیرند بسیج جامعه پزشکی و مؤسسه‌ی خیریه‌ای که هزینه‌ی این برنامه را تأمین کرده در یک تفاهم مشترک، مددجویانی را که توسط بهزیستی یا مؤسسات تحت نظارتش معرفی شده‌اند زیر پوشش حمایت درمانی و معیشتی قرار می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 80 هزار مددجو در مشهد در منازل‌شان زندگی می‌کنند که تعدادی از آنها یا اعضای خانواده‌هایشان درگیر بیماری کرونا هستند و به‌جز کمک‌های بهزیستی، هیچ‌گونه حمایت مالی و درمانی ندارند.
فیروزی یادآور شد: بیماری کرونا، پیش‌درآمدها و پیامدهایی دارد که هزینه‌هایی را به مددجویان وارد می‌کند و لذا نیاز داشتیم که خیرین به این حوزه ورود کنند و این عزیزان را تحت حمایت قرار دهند.
وی ادامه داد: فرایند کار به این صورت است که مددجویان هدف، از طریق مراکز تحت نظارت بهزیستی شناسایی و به تیم‌های مستقر عملیاتی در مناطق مختلف مشهد معرفی می‌شوند که یک سر تیم پزشک دارند و توسط این تیم مورد معاینه و ارزیابی بیماری قرار می‌گیرند.
وی خاطر نشان ساخت: بر اساس برآوردی که پزشک معالج یا تیم درمان و حمایت، از هزینه‌های بیمار داشته باشند بسته به نظر مددکار تا سقف 80 درصد هزینه‌های درمان یا کمک معیشت را خیرین طرف تفاهم پرداخت می‌کنند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی از پیگیری طولانی‌مدت خود و همکارانش برای جلب نظر خیرین در کمک به این گونه مددجویان خبر داد.
حمیده محدث گفت: خوشبختانه با پیگیری و همکاری بسیج جامعه پزشکی و کمک یک مؤسسه‌ی خیریه، این امر محقق شد و امروز در جلسه هماهنگی که داشتیم، چگونگی فرایند کار شناسایی و درمان و اختصاص کمک به مددجویان نیازمند، تعیین گردید.
مدیر بهزیستی مشهد نیز در حاشیه‌ی این نشست گفت: مقرر شد مددجویان مستمری‌بگیری که در منازل‌شان هستند توسط مراکز مثبت زندگی که در مناطق مختلف مشهد فعال هستند شناسایی و به تیم‌های طرح «رهپویان عاشورایی در مکتب سلیمانی» معرفی می‌شوند.
مهدی نخعی افزود: همچنین شناسایی مددجویان هدف در بین توانخواهان غیر مستمری‌بگیر که در بخش دولتی و تحت پوشش مجتمع‌های خدمات بهزیستی قرار دارند توسط این مجتمع‌ها و نیز مراکز آسیب‌ها انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: بسیج بهزیستی مشهد نیز در ارتباط با بسیج جامعه پزشکی، این فعالیت جهادی را پشتیبانی و در شناسایی و معرفی مددجویان به طرح رهپویان، همکاری می‌کند.
وی اظهار داشت: خیرین یک کمک 2 میلیاردتومانی برای پوشش مددجویان بهزیستی در این طرح اختصاص داده‌اند که مقرر شده بین 20 تا 80 درصد هزینه‌های درمانی و کمک معیشتی این مددجویان از محل این کمک‌ها پرداخت گردد.
وی گفت: البته ما برآوردی از تعداد مددجویانی که درگیر بیماری کرونا هستند نداریم اما بر حسب میزان جمعیت مشهد و گروه‌های هدف بهزیستی، تصور ما این است که تعداد زیادی از مددجویان بهزیستی به نوعی با این بیماری درگیر هستند و به خاطر هزینه‌های جانبی درمان و معیشت، توان لازم برای پیگیری کار درمان خود را ندارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد