hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > امروزه سینما یک نهاد اجتماعی در درون جامعه است

امروزه سینما یک نهاد اجتماعی در درون جامعه است

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت،: امروزه سینما یک نهاد اجتماعی در درون جامعه است و با سایر نهادها مثل اقتصاد و سیاست در ارتباط است و نباید به آن صرفا نگاه تفننی و سرگرم کننده داشت. 


مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-یوسف امینی در مراسم بزرگداشت روز ملی سینما و تجلیل از سینما گران خراسان رضوی که به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت محدود  با حضور نمایندگان بخش های مختلف سینمایی برگزار شد، عنوان کرد: ظرفیت استان و مشهد مقدس در زمینه تولیدات فاخر سینمایی از نظر محتوا و امکانات بسیار بالاست اما تاکنون ورود جدی به تولیدات کلان سینمایی نشده است.
وی با اشاره به خسارت هایی که  به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی وهنری ناشی از کرونا در طی ۱۸ ماه گذشته به سینماها وارد شده است اظهار امیدواری کرد با حمایت وزارت فرهنگ وارشا د اسلامی و مدیریت شهری  و شهردار جدید  مشهد ، بار دیگر شاهد رونق سینماها وسایر فعالیت های فرهنگی وهنری در مشهد باشیم.
یوسف امینی همچنین با اشاره به سخنان برخی از اساتید و سینماگران حاضر در مراسم، آموزش اصولی و صحیح را پایه و مبنای پیشرفت همه هنرها دانست و بر ضرورت جلوگیری از فعالیت مراکز غیر رسمی و غیر مجاز در زمینه سینما تاکید کرد.
گفتنی است، در این جلسه تعدادی از فعالان سینمایی استان پیرامون مشکلات این هنر، از جمله لزوم جلوگیری از فعالیت مراکز غیر مجاز آموزشی سینما، معافیت آموزشگاه  ها و شرکت های تولیدات سینمایی از عوارض شهرداری و معافیت های مالیاتی سخنانی بیان داشتند، همچنین مدیران سینماها  ونمایندگان انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمایی، شورای ساخت و بازبینی فیلم های کوتاه ویدیویی و انجمن سینمای جوانان استان در مورد جایگاه سینمای استان و برنامه های آینده این تشکل ها و مشکلات پیش روی خودشان مطالبی بیان کردند.
در پایان مراسم بزرگداشت روز سینما، از خانواده های هنرمندان فقید سینمای خراسان، مرحوم شهاب ملت خواه، مرحوم احمد حلوی، مرحوم حسین پورحسین، مرحوم احمد فخر و مرحوم عرفانیان تجلیل گردید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد