hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > "موجِ ششم" کرونا آبان از راه می‌رسد/ از همین حالا واکسن بزنید

"موجِ ششم" کرونا آبان از راه می‌رسد/ از همین حالا واکسن بزنید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته به احتمال زیاد آبان ماه امسال شاهد بروز موج ششم کرونا خواهیم بود، لذا افراد باید هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه موج پنجم کرونا در استان قدری آرام گرفته است، گفت: این موج جدید از شرق و جنوب کشور آغاز شد و برای همین با تاخیر به غرب کشور و استان کرمانشاه رسید و به تبع پایان گرفتن آن هم نسبت به استانهای دیگر با تاخیر خواهد بود.
وی افزود: خوشبختانه در هفته گذشته قدری از شتاب این موج کاسته شده و در یکی دو روز گذشته شاهد اندک ثباتی در آمار بستری ها هستیم که نوید این را می دهد از اواخر هفته وارد سیر نزولی این موج شویم.
مرادی گفت: در هفته گذشته 1570 بستری داشتیم که این آمار به حدود 1500 بستری در هفته جاری رسیده و اگر مردم همکاری کنند و پروتکل ها را رعایت کنند این شیب نزولی ادامه خواهد داشت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر شیب نزولی در اواخر هفته شروع شده و ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد تا اواخر مهرماه بتوانیم از این موج خارج شویم.
وی افزود: در حال حاضر به دنبال افزایش بستری های کرونا در هفته های گذشته، هم اکنون شاهد افزایش مرگ و میر کرونا در استان هستیم و تعداد بیماران با حال وخیم هم  به 63 نفر رسیده که احتمالا حدود نیمی از آنها جان خود را از دست می دهند.
مرادی با بیان اینکه امکان بروز پیک ششم در کشور و استان محتمل است، گفت: طبق پیش بینی ها به نظر می رسد آبان ماه شاهد بروز پیک ششم باشیم و باید از هم اکنون برای مقابله با این پیک جدید آماده شویم.
وی در خصوص دلایل بروز پیک ششم گفت: در حال حاضر روزهای پایانی تابستان را سپری می کنیم و متاسفانه بسیاری مردم در این روزها مسافرت می روند و همین امر موجب تشدید گردش ویروس در کشور می شود و می تواند کشور را در معرض بروز پیک ششم قرار دهد.
مرادی گفت: از طرفی از اواخر مهرماه با پایان گرفتن ماه صفر، مراسم جشن و عروسی از سر گرفته می شود و همین امر زمینه ساز بروز پیک ششم در کشور خواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مجموع بروز پیک ششم و شدت آن ارتباط مستقیمی با رفتار مردم دارد و هرچه رعایت پروتکل ها کمتر باشد، احتمال بروز پیک جدید و قدرت آن افزایش خواهد یافت.
مرادی یکی از راهکارهای اساسی مقابله با پیک ششم را تقویت روند واکسیناسیون در کشور و استان دانست و از همه افراد فراخوان شده خواست برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
وی افزود: تامین واکسن به میزان کافی در استان صورت گرفته و از طرفی تمام مراکز واکسیناسیون فعال هستند و از تمام گروه های سنی طبق فراخوان های داده شده می خواهیم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
مرادی با بیان اینکه تزریق واکسن نقش موثری در کاهش مرگ و میر و موارد شدید کرونا دارد، گفت: انجام واکسیناسیون می تواند موجب کاهش فوتی ها در صورت بروز موج های بعدی کرونا شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد