hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بوتاکس زیر بغل و مراحل تزریق آن

بوتاکس زیر بغل و مراحل تزریق آن

در این مطلب نکاتی را برای بوتاکس زیر بغل بیان می کنیم که با دانستن آن ها می توانید بهتر درباره این روش درمانی فکر کنید. برای دریافت اطلاعات بیش تر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
بوتاکس زیر بغل یکی دیگر از عمل های زیبایی می باشد که با استفاده از باکتری بوتولیسم انجام می شود. این باکتری ها برای بدن مضر می باشند و در صورت استفاده ممکن است دچار مسمومیت شوید. بنابراین بسیاری از افراد از بوتاکس کردن می ترسند و این کار را انجام نمی دهند.
بوتاکس زیر بغل

همه چیز درباره بوتاکس زیر بغل

بوتاکس یکی از فرآیندهایی می باشد که با استفاده از آن عضلات بدن را به صورت موقت فلج می کنند و در نهایت باعث رفع چین و چروک ها می شود. زمانی که بیش از حد عرق می کنید به هایپر هیدروزیس دچار می شوید. هایپر هیدروزیس یکی از اصطلاحات پزشکی می باشد که که فرد در آن حتی در دمای معمولی اتاق نیز عرق می کند. بیش تر افرادی که به این مشکل مبتلا هستند از خیس شدن لباس هایشان شکایت می کنند. بیش تر دارو های شیمیایی بر روی این افراد اثری ندارد و حتما باید از بوتاکس استفاده کنید.

نحوه عملکرد

بوتاکسی که برای زیر بغل از آن استفاده می شود می توان با استفاده از مسدود کردن اعصاب فعال کننده غدد عرقی تاثیر گذاری خود را اعمال کند. افرادی که به بیماری عرق کردن بیش از حد دچار هستند غدد عرقی فعالی دارند و با استفاده از بوتاکس و فلج کردن عصب های این ناحیه این مشکل تا حدود بسیار زیادی درمان می شود.


عملکرد بوتاکس

مراحل تزریق

یکی از بهترین حالت هایی که در حین انجام بوتاکس انجام می شود در این حالت می باشد که فردی متخصص آن را انجام دهد و حتما برای این کار باید از مراکز معتبر استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است عارضه های بسیار زیادی دامن گیر شما شود. پزشک بوتاکس را با استفاده از سرنگ های مخصوصی زیر پوست شما تزریق می کند  و برای کاهش درد از یخ به عنوان مسکن استفاده می کند. افرادی که این کار را انجام می دهند بعد از تزریق می توانند فعالیت های خود را انجام دهند و این عمل نیازمند استراحت زیادی نمی باشد.

آماده شدن برای بوتاکس

  • معمولا دو یا سه روز قبل از انجام بوتاکس نباید موهای زائد بدن خود را بتراشید. بسیاری از پزشکان و متخصصان این موضوع را به شما خواهند گفت.
  • این کار معمولا در مطب های پزشکی انجام می شود و بسیار ساده و سریع است.
  • اگر از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنید باید به پزشک خود اطلاع بدهید و چند روز قبل از بوتاکس استفاده آن ها را قطع کنید.
  • اگر دارو های دیگری استفاده می کنید باید حتما پزشک خود را در جریان قرار بدهید.
مراحل قبل از بوتاکس

افراد مستعد برای بوتاکس

برخی از افراد برای این نوع بوتاکس مناسب و مستعد می باشند که عبارتند از:
  • افراد بالای ۱۸ سال
  • درمان بیماری تعریق بیش از حد
نکته : افرادی که از دارو های خاص استفاده می کنند نمی توانند از بوتاکس استفاده کنند بنابراین باید راه های دیگری را برای درمان بیماری خود در نظر بگیرند.

ماندگاری بوتاکس

یکی دیگر از سوال هایی که برای افراد ایجاد می شود این است که این عمل چقدر ماندگاری دارد و تا چه مدت می توانند با خیال راحت به زندگی خود ادامه دهند. همانطور که گفته شد افراد بعد از این که از بوتاکس استفاده کردند می توانند به فعالیت های خود بپردازند و هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی حدودا ۲ الی ۶ روز طول می کشد تا این روش به درمان بیماری تعریق بیش از حد شما کمک کند. دوام بوتاکس زیر بغل حدودا ۴ الی ۶ ماه می باشد و بعد از آن نیازمند تزریق مجدد خواهید بود.

عوارض جانبی

بوتاکس در هر ناحیه ای که انجام شود می تواند عوارضی برای افراد داشته باشد. یادتان باشد که عوارض جانبی بعد از بوتاکس معمولا ۱ هفته ای از بین می رود و یا بهبود می یابد. اگر عوارضی که در ادامه خواهیم گفت بیش تر از ۱ هفته ماندگاری داشت باید به پزشک مراجعه کرده و در صدد رفع مشکلتان بر بیایید. عوارض این نوع بوتاکس عبارت است از:
  • تعریق در محل هایی غیر از محل تزریق شده
  • تورم
  • سوزش
  • درد بسیار شدید
  • سردرد
  • گرگرفتگی
  • حالت تهوع
  • خارش
  • درد های عضلانی
  • سفت شدن مفاصل
  • مشکلات بینایی
  • مشکلات تنفسی
نکته : یادتان باشد که بوتاکس دارای عوارض متعددی می باشد ولی اگر احساس تنگی نفس داشتید بهتر است سریعا به پزشک و یا اورژانس مراجعه کنید تا تحت مراقبت قرار بگیرید.
عوارض بوتاکس
برای بوتاکس دیگر قسمت های بدن توجه داشته باشید بوتاکس پیشانی و بوتاکس دور چشم دارای عوارض بسیاری زیادی هستند و اگر دکتر متخصص این کار را انجام ندهد ممکن است با تزریق بیش از حد مواد صورت شما بیش از حد افتاده شود و باید برای مدتی این حالت را تحمل کنید تا فلج عضلات از بین برود. اما هستند افرادی که بوتاکس انجام داده اند و از نتایج حاصل شده رضایت داشتند و بیماری آن ها تا حدود بسیار زیادی درمان شده بود. بهتر است حتما از افرادی که این کار را انجام داده اند در رابطه با مراقبت های بعد از بوتاکس سوال کنید تا بتوانید ماندگاری آن را افزایش دهید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد