hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ساماندهی صنایع نیمه‌مزاحم؛ آرزوی دیرینه مردم بروجن

ساماندهی صنایع نیمه‌مزاحم؛ آرزوی دیرینه مردم بروجن

بحث خروج صنایع نیمه‌مزاحم از مناطق مسکونی و شهری در چهارمحال و بختیاری همواره یکی از موضوعات چالش‌برانگیز محسوب می‌شود، آلودگی صوتی و تصویری از پیامدهای فعالیت این صنایع در شهرها است و همواره محل گلایه ساکنان محلاتی که این صنایع در آن‌ها مستقر هستند بوده است.
به گزارش ایسنا، ساماندهی صنایع مزاحم و انتقال این صنایع به شهرک‌های پیش‌بینی شده در خارج از محدوده شهری همواره نقل محافل بسیاری بوده است، اما عموما صاحبان این صنایع برای کوچ به این شهرک‌ها مقاومت بسیاری از خود نشان می‌دهند.
انتقال صنایع نیمه‌مزاحم از خیابان‌های رازی، طوس و خیام در شهر بروجن یکی از مطالبات اصلی مردم ساکن در این محلات است، مردم از سر و صدای ناشی از فعالیت این صنایع به ستوه آمده‌اند، اما متاسفانه باوجود اخطارها و برخوردهای قضایی تعدادی از این صنایع به شهرک در نظر گرفته شده، نقل مکان نکرده‌اند.
فاز ۳ شهرک نیمه‌مزاحم در شهرستان بروجن در حال تکیمل است
نجمه کرم‌پور- یکی از اعضای شورای شهر بروجن در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گلایه ساکنان خیابان رازی و خیام شهر بروجن از فعالیت صنایع نیمه‌مزاحم، اظهار کرد: برای انتقال صنایع نیمه‌مزاحم فاز یک و دو در شهرک‌ صنایع نیمه مزاحم تکمیل شده است و قسمت اعظمی از صنایع نیمه‌مزاحم به این شهرک‌ها منتقل شده‌اند.
وی با بیان اینکه فاز ۳ شهرک نیمه‌مزاحم در شهرستان بروجن در حال تکیمل است، عنوان کرد: تعدادی از افرادی در زمانی که اراضی برای فروش به مناقصه گذاشته شد، اقدام به خرید زمین کردند، اما هیچ اقدامی در راستای ساخت و ساز انجام نداده‌اند، صاحبان برخی از صنایع نیمه‌مزاحم برای انتقال صنایع خود مقاومت می‌کنند.
کرم‌پور افزود: وجود صنایع نیمه‌مزاحم در مناطق مسکونی مشکلات زیادی را برای شهروندان خیابان‌های رازی، طوس و خیام در شهر بروجن ایجاد کرده است، بر اساس شکایات مردمی تعدادی از این واحدها پلمب و برای تعدادی نیز اخطار جابجایی و انتقال به شهرک صنایع نیمه‌مزاحم صادر شده است و باید ظرف یکماه اقدامات لازم را انجام دهند.
این عضو شورای شهر بروجن با تاکید بر اینکه عموم صنایع مزاحم در شهر بروجن در حیطه تعمیر خودرو و کارگاه‌های ساخت مصنوعات چوبی است، گفت: این صنایع آلودگی صوتی بسیاری دارند و همچنین موجب سدمعبر نیز می‌شوند،  فعالیت این صنایع در مناطق مسکونی ایجاد مشکل می‌کند.
وی بیان کرد: صنایع مزاحم به‌صورت پراکنده در بسیاری  از نقاط شهرستان بروجن نیز فعالیت دارند، اما در خیابان‌های رازی و خیام تعداد این صنایع بالا است، پس از انتقال کامل صنایع نیمه‌مزاحم به شهرک در نظر گرفته از این محلات، انتقال مابقی صنایع نیمه‌مزاحم در سایر نقاط شهر در دستور کار قرار می‌گیرد.
 صنایع نیمه‌مزاحم بدون مجوز شهر بروجن پلمب می‌شود
مهدی معمار- دادستان عمومی شهرستان بروجن در گفت‌گو با ایسنا در خصوص برخورد قضایی با صنایع نیمه‌مزاحم که در مناطق مسکونی شهر بروجن در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بحث فعالیت این صنایع یک مسئله بسیار قدیمی است، متاسفانه اقدام مناسبی تاکنون در این خصوص صورت نگرفته، شهرداری شهر بروجن برای این صنایع اخطاریه برای انتقال به شهرک جدید صادر کرده و خوشبختانه تاکنون اعتراضی به حکم صادره صورت نگرفته است.
وی با اشاره به پلمب واحد صنایع نیمه‌مزاحم بدون مجوز فعالیت در شهر بروجن، گفت: برای صنایع نیمه‌مزاحمی که اقدام به جابجایی و نقل مکان به شهرک صنایع نیمه‌مزاحم نکرده‌اند نیز اخطاریه صادر شده است.
معمار با بیان اینکه فاز یک و دو شهرک صنایع نیمه‌مزاحم شهرستان بروجن به بهره‌داری رسیده است، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای احداث فاز سه و چهار این شهرک نیز در حال انجام است، برخی از افراد سودجو نیز در این شهرک‌ اقدام به خریداری اراضی کرده و اقدام خاصی نکرده‌اند که برخورد لازم با این افراد صورت خواهد گرفت، تمامی صنایع نیمه‌مزاحم باید به این شهرک منتقل شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد