hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تزریق ۵۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در زنجان

تزریق ۵۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون ۵۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان زنجان تزریق شده که ۴۵ درصد آن متعلق به نوبت اول و ۲۵ درصد نیز برای نوبت دوم است.
پرویز قزلباش ظهر امروز (۲۱ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با روند سرپایی و بستری بیماری کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: در بیماران سرپایی کرونا شاهد روند نزولی هستیم ولی در روند بستری این بیماران نوساناتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه همچنان روند بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان و ماه‌نشان افزایشی بوده و در سایر شهرستان‌ها شاهد روند نزولی بیماری کرونا هستیم، افزود: تاکنون ۵۱۵ هزار تست کرونا در استان گرفته شده و تست‌های پی‌.سی‌.آر مثبت در همه شهرستان‌ها به جز ماه‌نشان کاهش پیدا کرده است.
این مسئول، با بیان اینکه اکنون ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند و ۷۵ درصد تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال شده است، تصریح کرد: شهروندان نباید گول روند نزولی سرپایی بیماری کرونا را بخورند، زیرا با کوچک‌ترین عادی‌انگاری، روند افزایشی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با رنکینگ شهرستان‌ها از لحاظ میزان بروز موارد بستری بیماری کووید - ۱۹ در هفته سوم شهریورماه، گفت: به ترتیب شهرستان‌های خرم‌دره، خدابنده، ابهر، ایجرود، زنجان، سلطانیه، ماه‌نشان و طارم قرار دارند.
قزلباش با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۳۵ سال در استان زنجان، اظهار کرد: ۵۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که میزان پوشش نوبت اول واکسن ۴۵ درصد بوده و نوبت دوم ۲۵ درصد جمعیت گروه‌های هدف است.
وی از پوشش بیش از ۹۵ درصدی واکسیناسیون فرهنگیان و بیش از ۹۰ درصدی کارکنان بخش حمل و نقل شهری استان زنجان خبر داد و افزود: در صورت تامین واکسن، روند واکسیناسیون در استان زنجان سرعت خواهد گرفت و قسمت عمده جمعیت هدف واکسینه خواهند شد.
این مسئول با بیان اینکه برخی نانوایان با گروه سنی واکسینه شدند و واکسیناسیون سایر افراد نیز در حال انجام است، تصریح کرد: با در اختیار قرار دادن واکسن بیشتر به استان زنجان واکسیناسیون به صورت ایستگاهی در کارخانجات و ادارات انجام خواهد شد.
در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز به تفکیک شهرستان‌های استان زنجان، تصریح کرد: به ترتیب شهرستان‌ زنجان ۵۵.۵ درصد، شهرستان خدابنده ۵۴ درصد، شهرستان‌های ابهر و ایجرود ۵۲.۵ درصد، طارم ۵۲.۲ درصد،ماه‌نشان ۵۲.۳ درصد و شهرستان سلطانیه ۵۳ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن به تفکیک نوع صنف، گفت: به ترتیب میزان رعایت پروتکل‌ها در مساجد ۴۳.۵ درصد، نانوایی ۴۵.۲ درصد، مسافربری درون‌شهری ۴۵.۵ درصد کم‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص دادند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد