hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پوشش ماسک در اماکن عمومی؛ ۴۸ درصد / ۳ صنف در صدر اخطارهای کرونایی

پوشش ماسک در اماکن عمومی؛ ۴۸ درصد / ۳ صنف در صدر اخطارهای کرونایی

میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور ۴۱.۶۹ درصد است، عددی که هنوز برای کنترل بیماری با وجود سرعت عمل در واکسیناسیون، قابل قبول نیست.
به گفته وزارت بهداشتی ها، سیر نزولی دلتاکرونا آغاز شده، اما با توجه به ارتفاع قله این پیک، همچنان ۱۶۸ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و میزان مرگ و میرها نیز همچنان سه رقمی است. البته مسئولان بهداشت و درمان کشور امیدوارند که تا ۳ هفته آینده میزان مرگ و میر هم به طور قابل توجهی کاهش یابد؛ البته هنوز برای دو رقمی شدن مرگ و میر زود است و نباید سهل‌انگاری کنیم.
 بنابراین با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور، همچنان یکی از مسائل مهم رعایت پروتکل های بهداشتی است.
در نقشه زیر می‌توانید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های مختلف را تا هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ مشاهده کنید. استانی که با رنگ نارنجی مشخص شده است، یعنی استان یزد با رعایت ۵۲ تا ۶۴ درصدی بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌ است.  همچنین استان‌های با رنگ قرمز روشن دارای ۴۳ تا ۵۱ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی هستند. در عین حال استان های با رنگ قرمز تیره نیز با میزان رعایت ۳۳ تا ۴۲ درصدی دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها هستند.

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، و رعایت تهویه مناسب از دهم تا هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۱.۶۹ درصد بوده است.
در جداول زیر می توانید روند درصد رعایت پروتکل های بهداشتی، مقایسه روند رعایت پروتکل های بهداشتی با روند تعداد ابتلا و روند واکسیناسیون و مقایسه روند رعایت پروتکل های بهداشتی با روند تعداد ابتلا به کرونا را ببینید:



میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در  اماکن عمومی استان های کشور از دهم تا هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۱.۶۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور، از دهم تا هفدهم شهریور ماه  ۵۰.۸۳ درصد بوده است.

در عین حال میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور در این تاریخ ۴۷.۱۶ درصد بوده است.

میانگین درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور از دهم تا هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۰،  ۴۸.۲۵ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور در این تاریخ ۴۱.۶۹ درصد بوده است.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ دهم تا هفدهم شهریور ماه  ۱۴۰۰، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، ۲۵۸۷۵۰ مرکز مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

همچنین طی این مدت، تعداد ۴۰۴۷۷ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۱۸۶۶ مرکز از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

باید توجه کرد که دهم تا هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ به ترتیب سوپرمارکت و خواروبار فروشی،  نانوایی‌ها و رستوران ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن بانک ها، فروشگاه های زنجیره ای،  پاساژها، مطب ها، آرامستان ها، ادارات و سازمان ها، اماکن متبرکه و مساجد، پیشخوان و پلیس +۱۰، مراکز ورزشی، داروخانه ها، پایانه‌های مسافربری درون شهری و پایانه های مسافربری برون شهری قرار دارند.

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی و سایر، صنایع ساخت و ساز  و مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت دهم تا هفدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد