hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استفاده پزشکان از سر برگ فعلا منعی ندارد/ از اول مهر از بخش خصوصی نسخه دستی پذیرفته نمی‌شود

استفاده پزشکان از سر برگ فعلا منعی ندارد/ از اول مهر از بخش خصوصی نسخه دستی پذیرفته نمی‌شود

تا پایان تیرماه با کاهش کاربردی دفترچه بیمه سلامت رو به رو بودیم که البته از اول مهر نیز دیگر از بخش خصوصی هیچگونه نسخه دستی پذیرفته نمی‌شود.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت کاهش کاربرد دفترچه بیمه و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، گفت: از اول اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه به تدریج کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت را داشتیم و کم کم بخش خصوصی هم وارد این فرآیند شد و از اول مهر دیگر از بخش خصوصی هم نسخه دستی نمی‌پذیریم.
سیده مریم حسینی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری درباره روند نسخ الکترونیکی اظهار کرد: پیشگیری و یا درمان کرونا فعلا اولویت اصلی هر سازمان بیمه گر است و سازمان بیمه سلامت به عنوان جزیی از نظام سلامت نیز در این راستا هم مسیر سیاست‌ها حرکت می‌کند.
او ادامه داد: کاهش تردد بیمه شدگان در شرایط کرونا یکی از اقدامات اصلی ما بوده است، تمدید داروی بیماران دیابتی موضوع مهمی است تا بار مراجعات حضوری کاهش یابد، بدین منظور سقف دارو‌های بیماران دیابتی نشان‌دار می‌شود تا آن‌ها به راحتی و بدون مراجعه به داروخانه‌های بزرگ داروی مخصوص خود را دریافت کنند.
حسینی تصریح کرد: همچنین پزشکان می‌توانند نسخه الکترونیک تاریخ آینده دار بنویسد تا همین تردد‌ها نیز به مراتب کاهش یابد تا هموطنان به راحتی از خدمات بهره‌مند شوند.
او بیان کرد: از اول اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه با کاهش کاربردی دفترچه بیمه سلامت رو به رو بودیم که البته از اول مهر نیز دیگر از بخش خصوصی هیچگونه نسخه دستی پذیرفته نمی‌شود.
حسینی ادامه داد: امید است ۷۲ درصد بیمه شدگان استان تهران در صندوق روستایی و همگانی بتوانند در مراجعه به بخش دولتی دانشگاهی نسخه نویسی الکترونیک را داشته باشند.
او خبر داد: پس از حذف دفترچه، تمدید اعتبارنامه بیمه‌ها اهمیت بسیاری دارد و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعتبار دفترچه‌ها تمام می‌شود و بیمه شدگان علی الخصوص بیمه شدگان روستایی و صندوق همگانی با مراجعه به سامانه‌های شهروندی در سایت اداره کل می‌توانند اقدام به تمدید اعتبار کنند.
همچنین بیمه شدگان بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی می‌توانند اعتبار بیمه نامه‌ها را با شماره گیری کد ستاره ۱۶۶۶ مربع (# ۱۶۶۶*) استعلام بگیرند، همچنین سالمندانی که امکان اقدام از روش‌های فوق را نداشته باشد فعلا می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اعتبار بیمه نامه‌ها را انجام دهند.
سرپرست بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از ۹۰ درصد نسخه ها، کاملا الکترونیک نوشته می‌شود، اضافه کرد: تا زمانی که به پوشش بالای ۹۰ درصد یا ۱۰۰ درصد برسیم، پزشکان می‌توانند در سربرگ درمانگاه دارو‌ها را تجویز کرده و داروخانه نیز به مراتب از این طریق یعنی نسخه‌های نیمه الکترونیک کار خود را انجام دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد