hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۳ درصد جمعیت استان کرمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

۴۳ درصد جمعیت استان کرمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند واکسیناسیون کرونا در استان پیشرفت خوبی داشته و ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول و ۲۳ درصد هر دو وز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
"حسین صافی زاده" پیش از ظهر امروز ۲۰ شهریورماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: شاهد رود نزولی در استان هستیم و تا شب گذشته ۱۲۵۸ بیمار بستری کرونایی در استان داشتیم.
وی افزود: کاهش ۲۵ درصدی بیماران بستری و ۳۰ درصدی در بخش سرپایی کرونا در استان کرمان در هفته گذشته اتفاق افتاده و میزان تست های مثبت نیز ۲۰ درصد کم شده است.
صافی زاده با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون کرونا در استان کرمان بالاتر از متوسط کشور است، تصریح کرد: روند واکسیناسیون کرونا در استان پیشرفت خوبی داشته و ۴۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول و ۲۳ درصد هر دو وز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: طی هفته گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت کاهش موارد ابتلا به کرونا به وضوح مشخص است، در کرمان نیز کاهش موارد داشتیم و در رفسنجان، سیرجان و بم نیز روند نزولی را داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته چهار مورد مرگ کرونایی نسبت به آمار هفته قبل از آن بیشتر بوده، افزود: کاهش موارد ابتلا به معنی تمام شدن کرونا نیست و در وضعیت خیلی شکننده ای هستیم و امیدواریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی روند نزولی بیشتری شاهد باشیم و به ثبات برسیم.
صافی زاده تصریح کرد: با توجه به تغییر وضعیت کرونایی شهرستان ها، می توانیم یکسری بازگشایی در برخی اصناف داشته باشیم اما باید حتما نظارت بر این مکان ها صورت بگیرد تا تداوم روند نزولی ابتلا به کرونا را شاهد باشیم.
به گزارش ایسنا، "حمید شمس الدینی" مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش ترددها در روزهای پایانی شهریورماه در چند استان کشور عنوان کرد: کرمان در رتبه سوم افزایش ورودی ها بوده است.
وی افزود: در حال حاضر چهار شهرستان زرند، عنبرآباد، قلعه گنج و کوهبنان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، ۱۵ شهرستان نارنجی و چهار شهرستان ارزوئیه، انار، رابر و فهرج در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد