hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۶ مرکز واکسیناسیون مخصوص مادران باردار در مشهد مقدس فعال است/ فعالیت ۴۳ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون

۱۶ مرکز واکسیناسیون مخصوص مادران باردار در مشهد مقدس فعال است/ فعالیت ۴۳ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: ۱۶ مرکز پاک بهداشتی برای واکسیناسیون کووید ۱۹ مادران باردار در شهرستان مشهد مقدس دایر است.
با اعلام وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون مادران باردار و شیرده در حال حاضر 16مرکز پاک بهداشتی برای واکسیناسیون مادران باردار در مشهد دایر شده است تا علاوه بر سلامت مادر، سلامت جنین و یا نوزادی که از شیر مادر تغذیه می‌شود نیز در سلامت بمانند و در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.
محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس اظهارداشت: این مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق رضویه، همت‌آباد، شهید رجایی، امام علی، شهرک انقلاب، باهنر، طرق و ابوذر، ملک‌آباد، بینالود و مشهد دایر است و در سایر شهرستان‌ها نیز مرکز واکسیناسیون پاک دایر شده است.
وی افزود: واکسیناسیون کرونای مادران باردار از 2 هفته گذشته در جغرافیای تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده است در شرایط کنونی مادران باردار بالای 35 سال یا دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت تزریق واکسن هستند و واکسن مجاز برای استفاده مادران باردار از نوع سینوفارم است.
احمدیان تصریح کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته 12 بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده‌اند، تزریق واکسن 42 روز پس از زایمان توصیه می‌شود.
43 مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در مناطق مشهد مقدس فعال است
مهدی قلیان،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس نیز گفت: در حال حاضر43 پایگاه و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه راه‌اندازی شده، این پایگاه‌ها در مشهد مقدس، فریمان، سرخس، قوچان، چناران، کلات، طرقبه، خواف، کاشمر، گلبهار، بردسکن، تایباد و کاشمر راه‌اندازی شده است.
وی افزود: از مجموع مراکز واکسیناسیون، 27 پایگاه تجمیعی است که با مشارکت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور گسترش خدمات رسانی و سهولت در دسترسی شهروندان به پایگاه‌های واکسیناسیون راه اندازی شده است.
قلیان تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون به بیش از 51  هزار دوز در روز رسیده است که این امر موجب افزایش خدمات‌رسانی به گروه‌های هدف شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس با تاکید بر اینکه در حال حاضر متولدین سال‌های 1365 و قبل  از آن مشمول دریافت واکسن کرونا هستند افزود: در مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس نیز واکسیناسیون گروه‌های سنی 1370 به قبل به همت بسیج جامعه پزشکی در حال انجام است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد