hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ذوب آهن؛ به یاد آن قدرت‌نمایی!

ذوب آهن؛ به یاد آن قدرت‌نمایی!

مرحله گروهی فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا از امروز با برگزاری دیدارهای گروه A و B آغاز می‌شود. ذوب آهن در گروه A به عنوان اولین نماینده کشورمان از ساعت ۱۹ امشب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان الزوراء عراق است. دیداری که فو مینگ از چین، قضاوت آن را برعهده دارد. شاگردان علیرضا منصوریان پیش از این 2 بازی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا انجام دادند و با پیروزی مقابل الکویت (1-0) و الغرافه (3-2) به مرحله گروهی راه پیدا کردند.
مرحله گروهی فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا از امروز با برگزاری دیدارهای گروه A و B آغاز می‌شود. ذوب آهن در گروه A به عنوان اولین نماینده کشورمان از ساعت ۱۹ امشب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان الزوراء عراق است. دیداری که فو مینگ از چین، قضاوت آن را برعهده دارد. شاگردان علیرضا منصوریان پیش از این 2 بازی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا انجام دادند و با پیروزی مقابل الکویت (1-0) و الغرافه (3-2) به مرحله گروهی راه پیدا کردند. سبزپوشان اصفهانی با وجود درخشش در آسیا، در این فصل از لیگ برتر شرایط مناسبی ندارند و ۱۳ هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند! ذوب آهن در آخرین بازی‌اش هم که در اصفهان برگزار شد، مقابل ماشین‌سازی به تساوی بدون گل رسید. با این حال منصوریان معتقد است بازی در آسیا شرایط متفاوتی دارد و بازیکنانش هم با انگیزه‌تر به میدان می‌روند.
در سمت مقابل، الزوراء تیمی است که برای اولین مرتبه در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده است. چرا که پیش از این تیم‌های عراقی در لیگ قهرمانان حضور نداشتند و این اولین حضور، به آنها انگیزه زیادی داده است. الزوراء که در سال 1969 تشکیل شده و 50 سال قدمت دارد، تیمی از بغداد پایتخت عراق است که با کسب۱۳عنوان قهرمانی که آخرین آن در فصل 16- 2015 به دست آمده، رکورددار قهرمانی در لیگ عراق است. ضمن این که این تیم با ۱۵ قهرمانی در جام حذفی عراق هم رکورددار است و۴ قهرمانی هم در سوپرجام دارد . این تیم در فینال جام برندگان جام آسیا در سال ۲۰۰۰ مقابل شیمیزو اس پالس قرار گرفت ولی به تیم ژاپنی باخت و نایب قهرمان شد. الزوراء که در حال حاضر در رده چهارم لیگ عراق قرار دارد، در آخرین بازی خود با نتیجه 4 بر صفر به اربیل باخته و دو بازی بعدی‌اش برابر الشرطه و بغداد به تعویق افتاده و باید دید در این مسابقه چه نمایشی خواهد داشت. همه بازیکنان الزوراء عراقی هستند و این تیم در ترکیب خود تنها از یک مهاجم اهل کشور بوروندی آفریقا به نام عبدالرزاق فستون بهره می برد. ذوب آهن در شرایطی به میدان می رود که سابقه نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها در سال 2010 را در کارنامه‌اش دارد. منصوریان و شاگردانش امیدوارند خاطرات خوب و قدرتنمایی آن فصل از رقابت‌ها را برای هواداران‌شان تکرار کنند و با پیروزی بر حریف عراقی شروعی خوب در آسیا داشته باشند.
منصوریان دیروز در کنفرانس خبری گفت:«این بازی امتحان بزرگی برای جوانان ماست که به همراه بازیکنان باتجربه، چالش سختی دارند. ما بر روی تیم عراقی متمرکز هستیم و قطعاً برای بازیکنان قدرتمند این تیم نیز برنامه داریم. اعتقاد دارم که اگر مجموعه ما به خوبی عمل کنند، تاکتیک ما به تیم مقابل دیکته می شود.» سرمربی ذوب‌آهن ادامه داد: «حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای هر تیمی ارزشمند است ولی فشردگی بازی‌ها به ما آسیب رسانده و تنها تیمی هستیم که با 2 پلی‌آف به مرحله بعد صعود کردیم؛ از سازمان لیگ می‌خواهیم که به ما کمک کند زیرا اگر ما از گروه مان صعود کنیم سال آینده سهمیه ایران افزایش خواهد یافت.»حکیم شاکر سرمربی الزوراء هم در کنفرانس خبری، گفت: «تیم ما قدیمی‌ترین باشگاه عراق محسوب می‌شود و ما قهرمان گذشته لیگ عراق هستیم و هیچ گونه ترسی از تیم‌های ایرانی نداریم. البته به نظر ما تیم ذوب‌آهن از لحاظ تاکتیکی کیفیت بالایی دارد و ما نیز تدابیری انجام داده‌ایم که بتوانیم به خوبی مقابل این تیم ظاهر شویم. ما از لحاظ روانشناسی و تاکتیکی تیم را به بهترین شرایط رسانده‌ایم و امید زیادی برای نتیجه‌گیری داریم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد