hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بخشنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان هنوز ابلاغ نشده است

بخشنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان هنوز ابلاغ نشده است

قزلباش بابیان اینکه هنوز دستورالعمل مشخصی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان ابلاغ نشده است، گفت: این مسئله در حال بررسی است.
قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بااشاره به اینکه در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در استان زنجان  ۳۹/۵ درصد است، گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا در استان زنجان تاکنون  تعداد مراکز تجمیعی به مرور افزایش یافته و متناسب با شرایط ممکن است باز هم افزایش یابد و این در حالی است که  در برخی مناطق واکسیناسیون سیار نیز وجود دارد.

او بااشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون زیر ۱۸ سال در استان زنجان انجام نمی‌گیرد، افزود: برنامه‌ریزی شده تا در مناطق صعب‌العبور واکسیناسیون را با رنج‌های سنی وسیع‌تر انجام دهیم.
قزلباش بابیان اینکه هنوز دستورالعمل مشخصی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان ابلاغ نشده است، گفت: این مسئله در حال بررسی است.

او با بیان اینکه بیش از ۷۶ هزار دُز واکسن برکت در استان زنجان  دریافت و توزیع شده است، افزود: قسمت عمده این واکسن توسط مراکز تزریق شده است.

قزلباش با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان ابتلا به کرونا بعد از واکسیناسیون وجود ندارد، ادامه داد: رسیدن به آمار مناسب در این زمینه در کادر درمان با حساسیت بیشتری در حال رصد است و آنچه که نمود دارد این است که میزان ابتلا بعد از واکسیناسیون به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

او با تأکید بر اینکه در استان زنجان هیچ کمبودی به لحاظ واکسن کرونا وجود ندارد و انواع آن موجود است، گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیل استقبال از واکسن خاصی نوعی از واکسن در کوتاه مدت با کمبود مواجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: هنوز آماری به لحاظ پیشگیری از مرگ و میر بعد از واکسیناسیون موجود نیست و این امر تنها مختص استان زنجان نیست، اما مشاهدات نشان می‌دهد افرادی که هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر در آن ها به طور چشمگیری کاهش یافته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد