hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > هدف ساحلی‌بازان؛ کسب سهمیه و قهرمانی در جام جهانی

هدف ساحلی‌بازان؛ کسب سهمیه و قهرمانی در جام جهانی

مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا در تایلند از پنجشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای حضور در این مسابقات که  کسب سهمیه جام جهانی نیز محسوب می‌شود، سه‌شنبه راهی محل برگزاری مسابقات خواهد شد. در این میان مارکو اوکتاویو، سرمربی برزیلی تیم ملی به قهرمانی تیمش کاملاً خوشبین است. فوتبال ساحلی ایران با حضور در رده دوم رنکینگ جهانی، در قاره آسیا بی‌رقیب است و این تیم در نظر دارد با قهرمانی در این مسابقات سهمیه حضور در جام جهانی پاراگوئه 2019 را کسب کند.
مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی آسیا در تایلند از پنجشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای حضور در این مسابقات که  کسب سهمیه جام جهانی نیز محسوب می‌شود، سه‌شنبه راهی محل برگزاری مسابقات خواهد شد. در این میان مارکو اوکتاویو، سرمربی برزیلی تیم ملی به قهرمانی تیمش کاملاً خوشبین است. فوتبال ساحلی ایران با حضور در رده دوم رنکینگ جهانی، در قاره آسیا بی‌رقیب است و این تیم در نظر دارد با قهرمانی در این مسابقات سهمیه حضور در جام جهانی پاراگوئه 2019 را کسب کند. ساحلی بازان هدف بزرگ‌تری دارند و می‌خواهند در جام جهانی، جام قهرمانی را که جای آن در ویترین افتخارات‌شان خالی است، برای اولین بار به دست آورند. تیم ایران در گروه چهارم مسابقات قهرمانی آسیا با عمان و عراق همگروه است.
پیمان حسینی، گلر تیم ملی فوتبال ساحلی درخصوص این مسابقات به خبرنگار«ایران» گفت: «متأسفانه اردوی برزیل به دلیل مشکلات مالی لغو شد. این اردو فرصت بسیار خوبی برای معرفی ایران بود. پس از لغو این اردو تمرینات ما در بوشهر، بندرعباس و تهران برگزار شد و در حال حاضر شرایط تیم ملی خوب است و خدا را شکر مصدومیت‌های بازیکنان هم برطرف شده. امیدواریم که با قهرمانی در این مسابقات یکی از سه سهمیه آسیا درجام جهانی را کسب کنیم.» او ادامه داد: «تیم ایران همیشه در آسیا شانس اول قهرمانی است اما حریفان سختی همچون ژاپن، عمان و امارات را داریم که تیم‌های بسیار خوبی هستند. نباید خودمان را از پیش قهرمان بدانیم و باید بازی‌های خوبی انجام دهیم. تیم باتجربه و خوبی داریم ان‌شاءالله بتوانیم در وهله اول مجوز حضور در جام جهانی را بگیریم و پس از آن با قهرمانی به کارمان پایان دهیم.»
حضور تیم ملی فوتبال ساحلی در رنکینگ دوم جهانی نشان می‌دهد که فوتبال ساحلی ما در آسیا بی رقیب است. دروازه‌بان باتجربه تیم ملی فوتبال ساحلی بیان داشت: «انگیزه تیم‌های آسیایی در مقابل ما چند برابر می‌شود و آنها ایران را یک تیم کامل می‌دانند. برخی از تیم‌ها به خراب کردن بازی مقابل تیم ما عادت دارند اما به هر حال تجربه بالای تیم ملی همیشه در همه تورنمنت‌ها به ما کمک کرد و این بار هم با توجه به این تجربه شانس بالایی برای قهرمانی داریم. باید با تمرکز بالا در مسابقات حضور یابیم.»
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از برگزاری این مسابقات، ایران را به عنوان یک قدرت جهانی در فوتبال ساحلی معرفی و اعلام کرد که ایران مصمم است از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع و جایش در میان سه سهمیه جام جهانی 2019 را تضمین کند. حسینی در این خصوص افزود: «این یک واقعیت است و تیم ملی در رنکینگ 2 دنیا حضور دارد و فوتبال ساحلی ایران در آسیا تیم بزرگی است.» او درخصوص اختلاف تیم ملی با تیم اول رنکینگ جهانی (برزیل) گفت: «فاصله ما با برزیل زیاد است اما رسیدن به این تیم شدنی است. برزیل تیم بسیار خوب و عنوان‌داری است و کسب عنوان در رنکینگ تأثیر زیادی دارد. ما باید بتوانیم فاصله‌مان را با تیم سوم (پرتغال) بیشتر کنیم و به برزیل نزدیک‌تر شویم. ما تمامی نام‌های بزرگ دنیا را شکست داده‌ایم و تنها تجربه برد مقابل برزیل را نداریم و قطعاً شکست این تیم خیلی لذتبخش است. ما به افتخارات زیادی دست یافتیم و تنها عنوانی که کسب نکردیم، قهرمانی جام جهانی است و قهرمانی در این جام بزرگ کامل کننده تمام افتخارات فوتبال ساحلی است. در جام جهانی باهاما تجربه سومی را داشته‌ایم و در مسابقات جام بین قاره‌ای و مسابقات دیگر تجربیات بسیار خوبی کسب کردیم و ان‌شاءالله در مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه بگیریم و پس از آن قهرمان جام جهانی شویم.»
تمام پاداشی که بابت قهرمانی در جام بین قاره‌ای و سومی در جام جهانی و سومی در جام بین قاره‌ای برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در نظر گرفته شد 45 میلیون تومان است که از این مبلغ تنها 10 میلیون تومان به ساحلی بازان پرداخت شده است. دروازه‌بان تیم ملی با اشاره به اینکه فوتبال ساحلی در سال‌های اخیر بیشترین مقام بین‌المللی را برای فوتبال ایران به ارمغان آورده، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این رشته شد: «فوتبال ساحلی در آستانه اعزام به مسابقات است و نمی‌خواهم در این شرایط وارد حاشیه شوم اما امیدواریم که این موضوع پیگیری و پاداش‌های ما به صورت کامل پرداخت شود. هدف فوتبال ساحلی حضور در جام جهانی است البته یکسری مشکلات وجود دارد و باید مسئولان پیگیر این مسائل باشند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد