hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استقبال سیستان و بلوچستان از سرمایه‌گذاران

استقبال سیستان و بلوچستان از سرمایه‌گذاران

استان سیستان و بلوچستان پس از استان کرمان به‌عنوان دومین استان پهناور کشور در جنوب شرقی ایران واقع است. این استان با حدود ۱۸۰٬۷۲۶ کیلومترمربع وسعت بیش از ۱۱ درصد وسعت ایران را در برمی‌گیرد؛ این استان با داشتن موقعیت راهبردی بازرگانی و ترانزیتی و دارا بودن کشاورزی و باغبانی (به‌ویژه میوه‌های استوایی و گرمسیری) و همچنین جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی و نیز صنعت در حال رشد از توانایی و ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه و آبادانی برخوردار است؛ به‌رغم این پتانسیل گسترده سرمایه‌گذاران تاکنون آن‌طور که بایدوشاید به این استان توجه نکرده‌اند اما اکنون بیش از هر زمان دیگری شرایط برای سرمایه‌گذاری مهیاست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پذیرای سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان هستیم و این استان آماده سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌هاست.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: امروز نگاه‌ها و توجه به سیستان و بلوچستان در همه بخش‌ها نگاه ویژه‌ای است و از این فرصت به وجود آمده و حضور بنیاد در کنار سایر دستگاه‌های دولتی باید استفاده شود و در کنار تولید و ایجاد مشاغل خرد خانگی با ایجاد صنایع بزرگ تولیدی و صنعتی در استان به سمت استانی توسعه‌یافته گام برداریماستاندار گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که در آن زمینه سرمایه‌گذاری فراوانی وجود دارد. موهبتی افزود: از هر سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای که باشد استقبال می‌کنیم. استاندار خاطرنشان کرد: احداث مزرعه زیتون و صنایع تبدیلی آن در زهک باعث ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.

نگاه ویژه وزارت صمت به سیستان و بلوچستان

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: دولت تدبیر و امید به‌ویژه ‌این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان دارد و بیشتر نگاه‌ها به سمت شکوفایی ظرفیت‌ها و توانمندی صنعتی و معدنی این استان معطوف شده است.

سعید زرندی افزود: با توجه به اولویت‌های در نظر گرفته‌شده برای سیستان و بلوچستان کارگروه حوزه صنعت و معدن در این استان راه‌اندازی شده استاو ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که به توسعه یک منطقه کمک می‌کند نگاه به مزیت‌ها و توانمندی‌های آن منطقه استاو تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و فعال‌سازی کارگاه‌های غیرفعال را از اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: باید مشکلات این حوزه بررسی و اقدام لازم بر اساس اولویت‌بندی انجام شودمعاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پتانسیل‌های بی‌نظیر سیستان و بلوچستان به‌ویژه معدن اشاره کرد و افزود: این استان ظرفیت بسیار مناسبی از مواد معدنی آنتیموان دارد که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و باید به نحو شایسته‌ای از آن بهره‌برداری کردزرندی اظهار کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان دسترسی به مرزهای زمینی و آب‌های آزاد است که می‌تواند در صادرات مواد معدنی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته باشداو تصریح کرد: باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را شناخت و متناسب با این ظرفیت‌ها گام برداشتمعاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه معدن کارهای خوبی شکل‌گرفته و برنامه‌های مناسبی در دستور کار است که شاهد موفقیت‌های این حوزه خواهیم بودزرندی تصریح کرد: ازآنجایی‌که حوزه صنعت سیستان و بلوچستان ضعیف است باید با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد واحدهای مختلف صنعتی و فرآوری مواد معدنی و غیره این حوزه را تقویت کرد. حبیب ا... دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: طرح‌هایی مثل کارخانه لاستیک و غیره را نگذاریم به‌عنوان طرح‌های ناموفق بر زمین بماند و الگویی شود برای بخش خصوصی، بلکه باید با تکمیل و راه‌اندازی آن‌ها پای صنعت را به سیستان باز کنیم و باعث تشویق بخش خصوصی شویم.

سهم بنیاد علوی تعداد 14000 شغل در نظر گرفته‌شده است

مجری پروژه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در زهک نیز با اشاره به اینکه بنابر جدول پیش‌بینی اشتغال استان، سهم بنیاد علوی تعداد 14000 شغل در نظر گرفته‌شده است، گفت: بنیاد علوی هم در قالب تفاهم‌نامه امضاشده فی‌مابین استانداری و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند پس از مطالعات میدانی در منطقه و شناخت مزیت‌ها اقدامات متعددی را در بخش‌های مختلف انجام دهد که تعدادی از این طرح‌ها در شهرستان زهک در آستانه اجرایی شدن است ازجمله احداث مزرعه زیتون 1200 هکتاری و صنایع تبدیلی آن‌که پس از اخذ مجوز برداشت آب و آزمایش خاک در حاشیه چاه نیمه در شهرستان زهک اجرایی خواهد شد.

محمدرضا صفایی همچنین اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی، مشارکت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز مراکز آموزشی و مساجد، مشارکت در بهبود فضای شهری و... را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که بنیاد علوی در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان زهک اجرا می‌شود.

او همچنین به حدود 50 کیلومتر مرز مشترک بین کشور ایران و افغانستان در شهرستان زهک اشاره کرد گفت: بنیاد علوی آمادگی کامل برای توسعه بازارچه مرزی شاهگل در این شهرستان را دارد و می‌توان با احداث پایانه و غرفه و تأسیسات جدید شرایط فعالیت مرزنشینان و توسعه مبادلات مرزی را هم در زهک فراهم کرد که از این طریق نیز بخش اعظمی از جوانان و مرزنشینان به فعالیت‌های اقتصاد مرزی مشغول می‌شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد