hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۲۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی

کاهش ۲۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی حدود ۲۰ درصد و در بخش بستری حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی حدود ۲۰ درصد و در بخش بستری حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
او افزود: علی رغم کاهش موارد سرپایی و بستری، آمار فوتی‌های ناشی از کرونا تغییر چندانی نداشته است، اما در صورت تداوم این روال یکی دو هفته آینده می‌توان شاهد کاهش موارد فوتی نیز بود.
شیرانی اضافه کرد: با وجود روند نزولی شیوع کرونا در استان، این آمار مشابه قله‌های سه و چهار کاهش نداشته و به مراتب موارد ابتلا از دو پیک قبلی بالاتر است.
او ادامه داد: امید است، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همراهی و همدلی مردم و مسئولین شاهد شتاب بیشتر در کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان باشیم.
شیرانی گفت: واکسیناسیون کرونا با شدت و جهش خاصی در حال انجام است و تعیین شده که تا جمعه پیش رو، روزانه تعداد تزریق واکسن به حدود ۷ هزار نفر برسد.
او افزود: خوشبختانه تا روز گذشته تعداد تزریق واکسن کرونا در استان به ۸ هزار و ۸۵۰ نفر رسید و روند واکسیناسیون با استقبال بسیار خوب در حال انجام است.
شیرانی اضافه کرد: از شانزدهمین روز از شهریورماه ۱۴۰۰ سامانه ثبت نام برای متولدین ۱۳۵۵ باز شده است و برای پیشگیری از تجمع در پایگاه‌های واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر ثبت نام از طریق سامانه salamat.gov.ir انجام می‌شود.
او ادامه داد: در سایر شهر‌ها و روستا‌ها نیز بهورزان و مراقبین بهداشت از گروه هدف برای انجام واکسیناسیون دعوت بعمل خواهند آورد.
شیرانی گفت: واکسن برکت در پایگاه‌های تجمیعی معرفی شده برای واکسیناسیون فرهنگیان تامین و از بابت تزریق واکسن برکت برای این گروه از متقاضیان در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد