hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا ارتباطی بین واکسن کرونا و وزوز گوش وجود دارد؟

آیا ارتباطی بین واکسن کرونا و وزوز گوش وجود دارد؟

به نظر می‌رسد که دریافت واکسن‌های کرونا و وزوز گوش با یکدیگر در ارتباط است.

احساس صدای زنگ یا صداهای دیگر در گوش یا درک آن در مغز هنگامی که محرک صوتی خارجی وجود ندارد، عارضه‌ای است که با نام وزوز گوش شناخته می‌شود، تقریباً ۱۰ درصد افراد در زندگی خود آن را تجربه کرده‌اند. وزوز گوش می‌تواند به صورت متناوب یا مداوم در یک گوش یا هر دو گوش ایجاد شود، این صداها می‌توانند مثل صدای سوت زدن، زنگ زدن، خش خش کردن یا کلیک کردن باشد.

همانطور که مشخص است واکسن‌های کرونا باعث بروز عوارض جانبی مختلفی می‌شود، به نظر می‌رسد که وزوز گوش نیز یکی از عوارض جانبی نادر دریافت واکسن کرونا در نظر گرفته می‌شود، اما لازم است محققان مطالعات بیشتری انجام دهند تا متوجه ارتباط بین وزوز گوش و دریافت واکسن کرونا شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که از میان بیش از ۳۶۲ میلیون فردی که در ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا را دریافت کردند، ۹ هزار و ۱۶۶ نفر آن‌ها وزوز گوش را تجربه کردند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که از میان هر ۴۰ هزار فردی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، تقریباً یک نفر وزوز گوش را تجربه خواهد کرد.

به گفته محققان، وجود ارتباط بین وزوز گوش و دریافت واکسن کرونا به این معنا نیست که واکسن‌های کرونا باعث بروز وزوز گوش می‌شود، بنابراین ممکن است وزوز کردن گوش افراد ارتباطی به دریافت واکسن کرونا نداشته باشد. بنابراین لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا دلیل وجود ارتباط بین دریافت واکسن کرونا و وزوز گوش مشخص شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد