hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > افتتاح پردیس هنر و قدرشناسی از یک خدمتگزار

افتتاح پردیس هنر و قدرشناسی از یک خدمتگزار

سال‌ها پیش، شهربازی آبشار که تجهیزات آن پس از سال‌ها فرسوده شده بود، تعطیل شد و بدون استفاده ماند.
رویداد ایران-حسین غزالی: سال‌ها پیش، شهربازی آبشار که تجهیزات آن پس از سال‌ها فرسوده شده بود، تعطیل شد و بدون استفاده ماند.
این شهربازی روی تپه‌های معروف آبشار که روزگاری یکی از زیباترین تفرج‌گاه‌های مردم اصفهان در ساحل زاینده‌رود بود، ساخت شده و سال‌های طولانی در آن مستقر بود. در ابتدای شروع به کار، چون نخستین شهربازی اصفهان بود، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت، چندین سال فعالیت مؤثر و مستمر داشت تا آنکه سازمان استاندارد، با بررسی‌های انجام‌شده آن را تعطیل کرد. پس‌ازآن زمانی طولانی مانند وصله ناجوری بر پیکر شهر، در برابر نمایشگاه بین‌المللی شهر اصفهان، خودنمایی می‌کرد.
در سال 1394 که دکتر مهدی جمالی نژاد به‌عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد، یکی از موارد موردتوجه او ساخت و بازسازی این محل بود که موقعیت محلی ممتازی داشت و قرار گرفتن آن در کرانه زیبای زاینده‌رود، در کنار پل تاریخی شهرستان می‌توانست به یک مرکز گردشگری نمونه تبدیل شود.
او سال‌های زیادی از شهرداری شهرهای کوچک استان تا معاونت هماهنگی مناطق شهرداری اصفهان و معاونت عمرانی استانداری استان را در رده‌های مدیریتی در یک بازه زمانی 20 ساله طی کرده و کوله باری از تجارب علمی و عملی به همراه داشت و تحصیلات عالیه خود را نیز با 4 مدرک دانشگاهی تا حد دکترای برنامه‌ریزی شهری گذرانیده و چندین سال هم مطالعات تئوری و عملی ارزشمندی در زمینه مسائل و مدیریت شهری در کوالالامپور مالزی انجام داده بود. بر این اساس با روحیه خلاقانه و مبتکرانه ایده‌ای متفاوت برای ایجاد یک مرکز جامع گردشگری، تفرج‌گاهی و فرهنگی، هنری و ورزشی برای این محل طراحی کرد و با دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران، آن را در معرض ارزیابی و داوری آن‌ها قرار داد و پس از تائید و حتی تجلیل اکثریت آنان، آن را جزو پروژه‌های شاخص و نوآورانه دوران مدیریت شهری خود تعریف کرد. برای شهری که جزو شهرهای خلاق جهان قرار گرفته بود.
در آن دوران وی که شهرداری محبوب برای اصفهانی‌ها به شمار می‌رفت، ترتیبی داده بود که در هر هفته یکی دو پروژه در مناطق 25 گانه شهر افتتاح شود؛ اما تکمیل این طرح با بزرگی، عظمت و تنوع زیاد، که لازم بود با یک طراحی هنرمندانه و خلاقانه در 80 هزار مترمربع زمین و با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد تومان، به اجرا گذاشته شود، به دوره شهرداری او که حدود دو سال به طول انجامید، وصال نداد. جمالی نژاد در شهریورماه سال 1396 به‌عنوان شهردار یزد انتخاب شد و اصفهان را ترک کرد، اما دورادور جزئیات این طرح را که خود نام آن «پردیس هنر» را برای آن انتخاب کرده بود، پیگیری می‌کرد.
اینک این پروژه منحصربه‌فرد که به نظر می‌رسد در هیچ‌یک از کلان‌شهرها و شهر‌های ایران با این شرایط و مشخصات و با آمفی‌تئاتری روباز با ظرفیت 3500 نفر تماشاگر، وجود ندارد، در مراسمی ویژه به بهره‌برداری رسید.
از زیبایی‌های این مراسم یک نکته ارزشمند بود که دکتر قدرت الله نوروزی، شهردار حقوق‌دان شهر با روحیه حق‌شناسی، از دکتر جمالی نژاد که اکنون در مسند معاونت عمرانی وزارت کشور خدمت می‌کند، دعوت کرده بود که در آیین گشایش حضور یافته و از نتیجه این پروژه بازدید و آن را افتتاح نماید. این اقدام زیبا و قدرشناسانه شهردار اصفهان که سبب وصل پیوندهای خدمتگزاری خواهد شد نیز مانند این پروژه ماندگار خواهد ماند.
*روزنامه‌نگار و پیشکسوت رسانه
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد