hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیماران بدحال در کرمانشاه رکورد زدند/ مرگ ۶ مبتلا به کرونا در کرمانشاه

بیماران بدحال در کرمانشاه رکورد زدند/ مرگ ۶ مبتلا به کرونا در کرمانشاه

هم‌اکنون ۲۳۱ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند که ۵۷ نفر آن‌ها با حال وخیم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
مهدی محمدی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص آخرین اخبار کرونایی استان،گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۵۶۷ نفر در بیمارستان استان با علائم کرونا بستری هستند که دیروز این عدد یک‌هزار و ۵۵۹ نفر بوده است.
او  افزود: آمار بستری با شیب آرام در حال رشد است، شتاب و شیب قبلی را ندارد، ولی خطر آن خیلی بیشتر است.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد بعد از افزایش تعداد بستری‌ها، افزایش تعداد موارد بستری در بخش‌های ویژه را داریم که الان بالاترین تعداد بستری در بخش‌های ویژه با ۲۳۱ نفر در طول دوران کرونا را در استان شاهد هستیم.
او ادامه داد: طبیعتا بعد از افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌ها ویژه، تعداد بیماران بدحال و اینتوبه افزایش می‌یابد که هم‌اکنون ۵۷ بیمار با حال وخیم به دستگاه تنفسی متصل هستند که این آمار هم از ابتدای اپیدمی کرونا در استان رکوردی است.
محمدی اظهار داشت: بعد از این رکوردشکنی‌ها، افزایش مرگ را داریم به‌طوریکه روز گذشته ۶ نفر هم‌استانی دیگر را با ابتلا قطعی به کرونا از دست دادیم و مجموع جانباختگان به ۲ هزار و ۲۳۳ نفر رسید.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص رنگ‌بندی شهرستانی استان، گفت: در رنگ‌بندی استان با سه نوع قرمز مواجهه هستیم؛ وضعیت بسیار خطرناک در شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آباد غرب، صحنه، هرسین و وضعیت خطرناک‌تر در شهرستان کرمانشاه و وضعیت قرمز در جوانرود، کنگاور، سنقرو کلیایی و سرپل‌ذهاب را داریم و شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم وضعیت نارنجی است.
محمدی در خصوص تاثیر واکسیناسیون در پیشگیری از مبتلا شدن، افزود: وزارت بهداشت مطالعه‌ای انجام داده که براساس آن واکسن ۸۸.۶ درصد در پیشگیری از بستری ناشی از ابتلا به کووید تاثیر گذاشته است.
او در پایان با اشاره به فعال بودن مراکز واکسیناسیون در استان، گفت: واکسن سینوفارم به زودی وارد استان می‌شود، لطفا امروز برای تزریق این نوع واکسن به مراکز مراجعه نکنید، ولی واکسن‌های برکت و آسترازنکا موجود است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد