hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بوی نامطبوع فاضلاب "دهدشت" صدای مردم را درآورد/ شهرداری: کمبود نیروی خدماتی داریم

بوی نامطبوع فاضلاب "دهدشت" صدای مردم را درآورد/ شهرداری: کمبود نیروی خدماتی داریم

وضعیت زننده و صحنه‌های بسیار بد انبوه زباله‌ها در جداول فاضلاب شهری دهدشت و انتشار بوی نامطبوع، داد مردم را درآورده است.
 وضعیت زننده و صحنه‌های بسیار بد انبوه زباله‌ها در جداول فاضلاب شهری و انتشار بوی نامطبوع آن در این روزهای گرم تابستانی در تمامی کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های شهر دهدشت تصاویر ناپسندی از بی‌نظمی شهر را رقم زده و صدای اعتراض شهروندان از مدیریت خدمات شهری شهرداری دهدشت به گوش می‌رسد.
جداول فاضلاب کوچه پس کوچه های شهر دهدشت در این روزهای گرم شهریورماه نشان از انبوه زباله‌ها و عدم نظافت به موقع آنها حکایت دارد و بیشتر مردم شهر دهدشت از این قصه بی‌مدیریتی شهرداری در نظافت کوچه‌های شهر گلایه های زیادی دارند.
شایان 19 ساله که یک دانش‌آموز پشت کنکوری است، در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: از دوران بچگی که یادم دارم جدول فاضلاب کوچه ما همیشه کثیف بوده و به همین خاطر در تابستان و زمستان بوی نامطبوع آن از صدمتری هم حس می‌شود.
وی گفت: نیروهای خدماتی شهرداری حتی کیسه‌های زباله جلوی خانه‌ها را نیز به درستی جمع‌آوری نمی‌کنند و به همین خاطر در بیشتر کوچه های شهر ردپای پس مانده زباله های خانگی دیده می‌شود.
این شهروند دهدشتی گفت: نظافت کوچه‌ها و جمع‌آوری زباله‌ها و نیز تمیز کردن جداول فاضلاب در کیفیت زندگی شهرنشینی و سیمای بصری شهر بسیار مهم است و شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری باید این پارامترها را به درستی انجام دهد اما در هر دوره ای از شهرداری دهدشت این خدمات بسیار مهم اصلا به چشم شهردار نیامده و به همین دلیل وضعیت کوچه های شهر تا این اندازه زننده است.
وضعیت زننده جداول فاضلاب شهری تنها به کوچه های شهر دهدشت ختم نشده و حتی در بیشتر خیابان‌های اصلی و حتی میدان مرکزی شهر نیز این وضعیت کاملا مشهود است و مدیریت خدمات شهری به راحتی از کنار آن می‌گذرد.
در حال حاضر وضعیت جداول فاضلاب در بیشتر خیابان‌ها و کوچه‌های شهر دهدشت وضعیت ناپسندی بوده و انبوهی از ته‌مانده‌ زباله‌های قدیمی در جداول فاضلاب بوی بسیار بدی داشته و تصویر ناپسندی از شهر دهدشت را در ذهن هر رهگذری رقم می‌زند.
یکی از کفاشی‌های شهر دهدشت در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: بیش از 15 سال است که در این خیابان و کنار این جوی آب دکه کفاشی دارم و تا یاد دارم همیشه بوی بسیار بد آن آزارم داده است.
وی گفت: در تمام این سالها یاد ندارم حتی برای یکبار هم که شده مأموران خدمات شهری این جدول فاضلاب را تمیز کرده باشند و تنها در فصل زمستان و هنگام بارندگی ها به خاطر حجم بالای آب این جدول فاضلاب تمیز می‌شود.
این شهروند دهدشتی با اشاره به اینکه چندبار به شهرداری در این باره گزارش دادم، گفت: بیشتر اوقات که پرسنل شهرداری جوابی برای گفتن ندارند بی‌مسئولیتی خود را ناشی از کم‌کاری پیمانکاران خدمات شهری می‌دانند.
به گزارش تسنیم از دهدشت، شهرداری دهدشت در طی 5 ماه گذشته بخاطر کمبود منابع مالی حقوق 5 ماه از نیروهای خود را پرداخت نکرده و همین عدم پرداخت به موقع حقوق‌ها سبب شده موجی از نارضایتی در بین نیروها بوجود بیاید و چندین بار به نشانه اعتراض از ادامه چنین شرایطی در محوطه شهرداری تجمع کردند.
شهرداری دهدشت بخاطر نداشتن نیروهای خدماتی لازم، بخشی از وظایف خدمات شهری از جمله تمیزکردن جداول فاضلاب را به بخش خصوصی واگذار نموده و تعدادی پیمانکار با بکارگیری نیروهای لازم وظیفه تنظیف جداول شهری را برعهده دارند. بیشتر این کارگران حقوق ماهانه خود را به موقع دریافت نکرده و همیشه با تأخیر چندماهه آن را دریافت می‌کنند از سویی دیگر میزان حقوق دریافتی این کارگران ناچیز بوده و به درستی قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خانواده خود نیستند. این عوامل در مجموع سبب شده تا نیروهای بخش خصوصی خدمات شهری بدون از انگیزه لازم کار خود را انجام دهند و راندمان کاری آنها کاهش یابد.
اسماعیل سعیدی با اشاره به وضعیت بسیار بد جداول شهری به خبرنگار تسنیم گفت: جداول فاضلاب بیشتر کوچه ها و خیابان های شهر بخاطر عدم تنظیف به موقع لجن گرفته و بوی بسیار بدی می‌دهند.
وی گفت: در تمام کوچه ها و خیابان های شهر دهدشت بوی لجن جداول فاضلاب از فاصله 100 متری شنیده می‌شود و این عدم نظافت جداول فاضلاب دیگر برای مردم شهر عادی شده و این یکی از حقایق تلخ زندگی شهرنشینی در دهدشت است.
سعیدی شهروند دهدشتی با اشاره به بی‌برنامگی شهرداری دهدشت برای نظافت عمومی جداول فاضلاب سطح شهر، گفت: پیمانکاران بخش خدمات شهری شهرداری می‌توانند ظرف مدت 2 ماه تمام جداول فاضلاب شهر را لایه‌روبی کنند اما هیچوقت شاهد اجرای این برنامه نبودیم و تنها منتظر فصل بارندگی هستند تا بلکه به لطف بارش‌ها جداول فاضلاب شهر تمیز شوند.
وی تصریح کرد: به عنوان یک شهروند دهدشتی که 43 سال در این شهر زندگی کردم بوی بسیار بد جداول سطح شهر در بیشتر فصول سال به خصوص تابستان همیشه آزار دهنده است و از هر کوچه و خیابانی که عبور کتیم بوی جداول فاضلاب به مشام می‌رسد.
سعیدی خاطرنشان کرد: یاد ندارم هیچوقت رسانه‌ها به چنین مسئله مهمی ورود کرده باشند و گلایه های شهروندان را منعکس کرده باشند امیدوارم این بار شهرداری دهدشت در خصوص این مطالبه مهم و بحق شهروندان اقدام تأثیرگذاری داشته باشد و یکبار برای همیشه جداول فاضلاب به صورت عمومی تمیز شوند.
کمبود نیروی خدماتی داریم
معاون شهردار دهدشت در این باره اظهار داشت: مطالبه حق مردم است و ما به عنوان نیروی شهرداری وظیفه داریم شهر را برای شهروندان تمیز و پاکیزه کنیم.
لطف‌الله درخشان افزود: شهرداری دهدشت در زمینه نیروهای خدماتی دچار کمبود نیرو بوده اما با همین مشکل کمبود نیرو هر هفته یکبار جداول فاضلاب کوچه‌ها را تمیز می‌کند.
وی با اشاره به بوی بسیار بد برخی جداول شهری، گفت: کف بیشتر جداول سطح شهر قدیمی و فرسوده است و این عامل سبب تجمع لجن در جدول می‌شود در همین رابطه شهرداری دهدشت باتوجه به توان و بضاعت موجود در حال بازسازی برخی از جداول فرسوده شهر است.
معاون شهردار دهدشت با بیان اینکه جداول فاضلاب میدان مرکزی و خیابان‌های اصلی شهر هر روز تمیز می‌شوند، عنوان کرد: برای جلوگیری از بوی بد زباله‌ها، هفته‌ای یکبار سیل‌بندهای سطح شهر را تمیز می‌کنیم اما متأسفانه مردم و شهروندان اصلأ رعایت نمی‌کنند و زباله‌های خود را داخل جدول می‌ریزند.
وی تصریح کرد: ماشین بزرگ حمل زباله شهرداری دچار مشکل شده اما با اینهمه زباله‌های مردم هر روز جمع‌آوری می‌شود و نگذاشتیم در این زمینه مشکلی پیش بیاید تا جایی که تراکتور اجاره کردیم و زباله‌های شهر را جمع‌آوری می‌کنیم.
درخشان با اشاره به همکاری مردم و شهروندان برای داشتن یک شهر تمیز و زیبا، خاطرنشان کرد: شهر خوب و تمیز را شهروند خوب می‌سازد پس از مردم انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد