hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > آسمانخراش هادر اندیشه تکرار افتخارات

آسمانخراش هادر اندیشه تکرار افتخارات

تیم ملی بسکتبال کشورمان با پیروزی 76 بر 47 مقابل استرالیا در آخرین بازی انتخابی جام جهانی به این تورنمنت معتبر راه یافت، تیمی که 6 پنجره از مسابقات انتخابی جام جهانی را پشت سر گذاشت و در این 6 پنجره با اتفاقات زیادی مواجه شد. تالار بسکتبال آزادی یکشنبه شب یک شب تاریخی برای بسکتبال ایران بود و تیم ملی توانست با استقبال زیاد هواداران برای سومین بار پیاپی جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. پیش از این تیم ملی بسکتبال با نسل طلایی در جام‌های جهانی 2010 و 2014 حضور داشت و حال باید بسکتبالیست‌های جوان و باانگیزه ما در سال 2019 با بزرگان بسکتبال دنیا در چین روبه‌رو شوند.
تیم ملی بسکتبال کشورمان با پیروزی 76 بر 47 مقابل استرالیا در آخرین بازی انتخابی جام جهانی به این تورنمنت معتبر راه یافت، تیمی که 6 پنجره از مسابقات انتخابی جام جهانی را پشت سر گذاشت و در این 6 پنجره با اتفاقات زیادی مواجه شد. تالار بسکتبال آزادی یکشنبه شب یک شب تاریخی برای بسکتبال ایران بود و تیم ملی توانست با استقبال زیاد هواداران برای سومین بار پیاپی جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. پیش از این تیم ملی بسکتبال با نسل طلایی در جام‌های جهانی 2010 و 2014 حضور داشت و حال باید بسکتبالیست‌های جوان و باانگیزه ما در سال 2019 با بزرگان بسکتبال دنیا در چین روبه‌رو شوند. خبرنگار «ایران» به دلیل این صعود ارزشمند با 4 بازیکن تیم ملی (محمد جمشیدی، آرن داوودی، روزبه ارغوان و میثم میرزایی) گفت‌وگویی انجام داد که متن آن را با هم می‌خوانیم.
جمشیدی: با این صعود باید توجه مسئولان به بسکتبال بیشتر شود
محمد جمشیدی، فوروارد تیم ملی بسکتبال درخصوص بازی  آخر تیم ملی با استرالیا گفت: «خوشبختانه بازی خوبی مقابل این تیم برگزار کردیم. البته ما می‌توانستیم ژاپن را در بازی اول از پنجره ششم مسابقات انتخابی شکست دهیم اما در روز عجیب و غریبی به ژاپن خوردیم و به این تیم باختیم اما به هر حال خدا را شکر که توانستیم با شکست استرالیا جواز صعود به جام جهانی را بگیریم.»
ملی پوش 27 ساله تیم ملی بسکتبال بیان داشت: «با این صعود باید توجه مسئولان به بسکتبال بیشتر شود. مهمترین دغدغه ما برگزاری بازی‌های دوستانه است و ما از این نظر با کمبودهایی مواجه هستیم. باید تیم‌های بزرگ را به ایران دعوت کنیم و با این تیم‌ها بازی‌های دوستانه برگزار کنیم. برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های نامدار می‌تواند باعث موفقیت‌های بیشتر بسکتبال شود.» او در مورد حضور تیم ملی در جام جهانی چین افزود: «قطعاً به دلیل حضور بهترین تیم‌های دنیا، بازی‌های بسیار سختی در انتظارمان است. امیدوارم که فدراسیون بسکتبال تدارکات خوبی برای حضور تیم ملی در جام جهانی در نظر بگیرد تا ما بتوانیم نمایش خوبی در این جام داشته باشیم.»
ارغوان: صعود به جام جهانی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم
روزبه ارغوان، بازیکن پست مرکزی تیم ملی در خصوص برد تیم ملی مقابل استرالیا گفت: «این برد به مردم کشورمان اختصاص دارد. دست کسانی که برای تماشای این بازی به سالن آمده بودند درد نکند. تماشاگران به ما انرژی دادند و انرژی مثبت آنها باعث شد تا تیم بزرگ استرالیا را شکست دهیم. درست است که استرالیا با بازیکنان اصلی خود مقابل ما قرار نگرفت اما همین نفرات هم در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و کیفیت بالایی دارند.»
او با اشاره به این موضوع که تیم ملی برای صعود به جام جهانی راهی به جز شکست استرالیا نداشت، افزود: «نمی‌خواستیم صعودمان با حرف و حدیث باشد و می‌خواستیم با پیروزی مقتدرانه مقابل استرالیا به جام جهانی صعود کنیم که خوشبختانه این انرژی خوب را از تماشاگران گرفتیم و استرالیا را با نتیجه خوب شکست دادیم. این برد و صعود تیم ملی به جام جهانی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم. ما در بازی اول مقابل ژاپن شکست خوردیم و حضور تماشاگران باعث شد تا روحیه ما دوچندان شود.» بازیکن 2 متر و 14 سانتی متری تیم ملی بیان داشت: «همه بازیکنان سرباز تیم ملی هستند و حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و ارسلان کاظمی برای صعود تیم ملی زحمات زیادی کشیدند و این صعود حاصل تلاش تمامی بازیکنان بسکتبال ایران است.»
میرزایی: هم قسم شدیم تا استرالیا را مقابل چشمان مردم شکست دهیم
میثم میرزایی، دیگر بازیکن تیم ملی درخصوص مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: «تیم ملی در هر شش پنجره از مسابقات انتخابی بازی‌های بسیار سختی برگزار کرد و تیم‌های غرب آسیا که از حضور بازیکنان امریکایی بهره می‌بردند کیفیت بالایی داشتند و از نظر من سخت‌ترین بازی ما مقابل فیلیپین در پنجره پنجم مسابقات بود.»
سنتر 26 ساله تیم ملی با اشاره به این موضوع که بچه‌ها در بازی با استرالیا از جان مایه گذاشتند، افزود: «تماشاگران در این بازی به خوبی از ما حمایت کردند و برای ما سنگ تمام گذاشتند. در بازی با ژاپن نتوانستیم نتیجه مورد نظر را کسب کنیم اما با بچه‌ها هم قسم شدیم تا تیم قدرتمند استرالیا را مقابل چشمان مردم شکست دهیم و دل هواداران را شاد کنیم.» او بیان داشت: «تیم ملی پوست اندازی کرده و در حال حاضر بازیکنان جوانی در این تیم حضور دارند و تکرار افتخارات برای نسل کنونی سخت است اما تلاش مان بر این است تا این اتفاق بیفتد.»
داوودی: بسکتبال نسبت به رشته‌های دیگر مظلوم‌تر واقع شده
آرن داوودی، گاردرأس تیم ملی بسکتبال گفت: «مسابقات انتخابی جام جهانی از سال گذشته آغاز شد و تیم ملی ما در 2 پنجره با هدایت مهران حاتمی این مسابقات را آغاز کرد و در ادامه شاهین طبع هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و خدا را شکر در پایان این مسابقات به هدفی که در نظر داشتیم، دست یافتیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی همانند رشته‌های دیگر تیمی همچون فوتبال و والیبال به مربی خارجی نیاز ندارد؟ افزود: «این موضوع بستگی به شرایط مالی فدراسیون دارد. البته بسکتبال نسبت به رشته‌های دیگر مظلوم‌تر واقع شده اما ما با مربی ایرانی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم و این موضوع نشان دهنده پتانسیل بالای این رشته در کشورمان است.» داوودی درخصوص خداحافظی اوشین ساهاکیان و خودش از تیم ملی در این مسابقات بیان داشت: «ساهاکیان تصمیم گرفت که از ایران برود و در کشور دیگری زندگی کند که تصمیم او قابل احترام است. من هم از تیم ملی خداحافظی کردم اما در رده باشگاهی به فعالیتم ادامه خواهم داد. ما به عنوان نسل طلایی افتخارات زیادی برای بسکتبال کسب کردیم و به نظر من نسل کنونی باید به فراتر از جام جهانی فکر کند که البته کارش بسیار سخت است.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد